Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  نشست هم اندیشی بخش خصوصی، دولتی و قانون گذاری نوید بخش رشد و بالندگی بخش اقتصادی استان فارس است در این راستا ضرورت تعامل، همکاری، همراهی و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها در بخش خصوصی و دولتی در سطح ملی و استانی از جمله راهکار‌های عملیاتی شدن شعار سال در صنعت و تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در خصوص فعالیت‌های گسترده سازمان ایمیدرو در استان پهناور فارس، افزود: تا قبل از سال ۹۸ سازمان ایمیدرو در استان فارس و در بخش معدن صرفاً در مطالعات اکتشافی پهنه‌های معدنی واقع در شهرستان نی ریز فعالیت داشته است.

ایزدی ادامه داد: با پیگیری سازمان صمت استان و حمایت‌های استاندار فارس، طرح‌های اکتشافی و معدنی مهمی، چون مطالعات اکتشافی در پهنه شمال و شمال شرق استان با وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع و اعتبار ۹۹ میلیارد ریال (پی‌جویی، اکتشاف و ژئویزیک)، پهنه اکتشاف دولومیت در شهرستان‌های لامرد، مهر، لار، خنج، اوز، گراش، کازرون، فراشبند و فیروزآباد، با وسعت ۲۸ هزار کیلومتر مربع، مطالعات اکتشافی در شهرستان‌های رستم و ممسنی، مطالعات اکتشافی در نزدیکی مرکز استان جهت ساماندهی و جابه‌جایی معادن شن و ماسه واقع در حریم شهر شیراز، طرح تولید سدیم سیانید با سرمایه ثابت ۵۰۰۰ میلیارد ریال، طرح تولید pcc از سنگ آهک در شهرستان داراب با میزان ۲۰۰۰ میلیارد ریال از سال ۹۸ تاکنون در دست مطالعه یا اجرا است، که می‌تواند تاثیرات اقتصادی مطلوبی در پی داشته باشد.

صادرات غیرنفتی فارس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: مجتمع ذوب آهن پاسارگاد ۲۷۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی شمش فولاد داشته است که این رقم بیانگر نقش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی این واحد نسبت به کل ارزش تولید ناخالص استان است.

ایزدی اظهار داشت: استان فارس دارای ۶۱ شهرک صنعتی فعال و ۶ منطقه ویژه اقتصادی است که در تامین زیر ساخت‌ها در نواحی و شهرک‌های صنعتی برخی شهرستان‌ها مشکلاتی است که ضرورت حمایت نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و جهش تولید می‌طلبد.

او در ادامه اظهار داشت: در استان فارس از نظر تعداد ۳۸ درصد معادن شن وماسه، ۳ درصد آهن، ۱ درصد کرومیت، ۵ درصد سایر فلزات و مابقی سنگ تزئینی، سنگ نمک، آهک است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس یاد آور شد: میزان حقوق دولتی وصولی معادن استان فارس در ۴ ماهه ابتدایی سال‌جاری به میزان ۱۶۶.۵۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

حمیدر ضا ایزدی در ادامه ارتباط بیشتر و بهتر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخل استان، تفویض اختیار صدور جواز تاسیس صنعتی به خانه صنعت، معدن و تجارت استان، عارضه یابی صنایع، ساماندهی صادرات و ایجاد پایگاه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی، افزایش بهره‌وری، تکمیل ظرفیت‌ها، تعریف پروژه‌های جدید مورد نیاز استان، توجه جدی به طرح‌های دانش بنیان، پرداختن به تحقیقات و پژوهش‌ها، حفظ اشتغال، افزایش بهره‌وری و حمایت از تولید را از مهمترین فعالیت‌های بخش‌های مختلف برای حمایت از تولید و جهش تولید عنوان کرد.

اتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید رشد بالندگی بخش خصوصی مطالعات اکتشافی میلیارد ریال معدن و تجارت استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است

ایسنا/کرمان رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت مرگ یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

علی محبوب پور شامگاه ۱۶ اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ در کوهبنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت مرگ این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی کوهبنان بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی ‌از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه، با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، یکی از کارگران معدن هشونی کوهبنان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه حین کار، دچار حادثه شده و قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست داده است. وی ۴۰ ساله و دارای دو فرزند بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا