Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی غیاثی گفت: از ابتدای امسال تا کنون هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات خام کشاورزی در فارس صادر شده است.

او عنوان کرد: با صدور پروانه‌های استاندارد تشویقی برای محصولات پرتقال، نارنگی، زعفران (دو مزرعه)، سیب درختی، خیار و پسته تولیدی در مزارع و باغ‌های متقاضیان در استان فارس موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیاثی در خصوص روند ملی دریافت پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی، اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت نام در پایگاه محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس cerganic.maj.ir نسبت به انتخاب مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی اقدام می‌کنند.

او افزود: کارشناسان از کاشت تا برداشت محصول به طور مستمر بر عملیات زراعی در مزارع و باغ‌ها نظارت کرده و در زمان برداشت، نمونه برداری توسط شرکت بازرسی با همکاری مدیر کنترل کیفیت و دبیر طرح انجام و نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و معتمد سازمان ارسال می‌شود.

به گفته غیاثی، در صورت منطبق بودن آزمایش باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین با استانداردها و پس از طرح در کمیته علائم و تائید مستندات، تمامی مدارک از طریق سامانه به سازمان ملی استاندارد ارسال و پس از تایید نهایی، پروانه استاندارد تشویقی صادر خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از الزامات تحقق امنیت غذایی، سالم بودن مواد غذایی است و تامین غذای سالم در گرو تولید هدفمند و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و استانداردسازی آن است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروانه استاندارد محصول ارگانیک جهاد کشاورزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان گفت: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.


مهدی دستورانی افزود: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان «الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها» انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.


وی از هم استانی ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!