Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@07:04:15 GMT

سد معبر خلاف قانون، حق الناس و بر هم زننده نظم شهری

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۴۸۹۸

سد معبر خلاف قانون، حق الناس و بر هم زننده نظم شهری

سد معبر به عنوان یکی از تخلفات و موضوعاتی که جامعه امروز ما را فرا گرفته و بر اساس مولفه های اسلامی و در تمام جوامع یک اتفاق ناسازگار به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سد معبر علاوه بر اینکه تخلف و یک عمل ضایع کننده حقوق دیگران است چهره شهری و روستایی را از بین می برد.این معض، مسئله نگران کننده است چرا که سد معبر کردن مسیر مردم موجب بروز مشکلاتی می‌شود که این کار نتیجه زیاده خواهی و تعرض به حقوق دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 از این جهت باید این مسئله مورد توجه مدیریت شهری باشد تا این که حقوق مردم رعایت و از جلوی افراد زیاده خواه  گرفته شود و برخی افراد که عواقب مسئله مهم سد معبر رو ناشناخته و آسیب های آن را نمی‌دانند باید توجیه شوند و  از این رو باید در راستای پیشگیری از این موضوع مهم فرهنگ‌سازی رعایت اصول و قوانین را اجرا کنیم.

 

علاوه بر فرهنگ سازی و آموزش و آگاهی بخشی نظارت و مجازات افراد متخلف نیز در پیشگیری از این آسیب مهم اجتماعی موثر است از این رو مسئولان مدیریت شهری باید سهم خود را در نظارت و مسئولان فرهنگی در فرهنگ سازی و ارتقا سطح دانش عمومی برای جلوگیری از ایجاد سد در معابر عمومی و رفت و آمد مردم ایفا کنند.

 

 هیچ کسی به هر دلیلی، قصد و نیتی حق ندارد راه عمومی مردم را بسته و مسیر را برای تردد سخت و ناگوار کند و به همین دلیل این موضوع یک حق الناس مطرح می‌شود و باید برای عموم مردم جبران شود و چه بسیار افرادی که در این سد معبر را دچار مشکل و خسارت‌های مالی و روحی و جسمی شده‌اند و جبران این موضوع بر عهده افرادی است که  مشکل ساز بوده اند.

 

بیان پیامدهای سد معبر برای مردم موجب کاهش دغدغه ها و آسیب های اجتماعی این حوزه خواهد شد از این رو باید رسانه‌ها، نهادهای عمومی و فرهنگی مثل مساجد کانون های فرهنگی و هنری و سایر سازمان های فرهنگی نقش خود را ایفا کنند و مدیریت شهری نیز به این مسئله علاوه بر موضوع رسیدگی به تخلفات و نظارت، بخش فرهنگ‌سازی را نیز فراهم سازند.

 

* مردم در نظارت بر جلوگیری از صدمه و همکاری کنند

 

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: عموم شهروندان با ارائه گزارش مردمی به سامانه‌های نظارتی وضعیت ناگوار سد معبر را گزارش کنند تا مسئولان به آن رسیدگی کنند.

 

«حسن محمد حسینی» با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و مشکلات تجاری،در شهرها موضوع سد معبر است، خاطرنشان کرد: برای این موضوع باید مردم نیز همکاری کنند و علاوه بر تذکر در صورت نیاز به مراجع بالادستی مثل شهرداری پلیس و سازمان‌های نظارتی گزارش کنم وی با بیان اینکه تیم های نظارتی اعلام کنند.

 

 وی یادآور شد: برخی از افراد به نظارت ها وبرخورد با متخلفین و تذکر و نصب بنرهای آموزشی توجه نمی کنند از این رو باید مسائل را به صورت همگانی و با تیم‌های مشترک بیشتر رفع کرد.

 

محمد حسینی ادامه داد: یکی از مسائل خیلی مهمی که در سطح شهر چهره  و منظر شهری را به هم می زند و مورد آزار مردم می شود همین چالش سد معبر است.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر برخورد با متخلفین، به فرهنگ سازی بیشتر در راستای جلوگیری از ضایع شدن حق مردم نیاز است.

 

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه 15 اکیپ برای رفع سد معبر و تخلفات شهری در کلانشهر اصفهان پیش بینی شده، اذعان کرد: این تیم ها در طول روز فعال هستند و ماموریت خود را برای رفع این دسته از تخلفات انجام می دهند.

 

*افراد سد کننده معبر باید حق الناس را جبران کنند

 

یک کارشناس فرهنگی و مذهبی گفت: یکی از مسائل اجتماعی مشکل ساز جامعه ما، سد معبر در معابر و پیاده روها است که باید این دسته از افراد و کسب حقوق مردم را جبران کنند.

 حجت‌الاسلام «صادق صالحی» با بیان اینکه مسئله سد معبر موضوع فردی نمی باشد افزود:  مسئولان امر علاوه بر نظارت باید در امر فرهنگ‌سازی نیز نقش خود را ایفا کند و کثرت مفاهیم مهم تجاری و اقتصادی مثل موضوع کسب درآمد و حق الناس را فرا بگیرند.

 

 وی ادامه داد: مسئله سد معبر موضوع جدی و فراگیر از و باید همه نسبت به آن توجه داشته باشند و در هیچ جایی افراد با خودرو یا کوچکترین وسیله حق ندارند سهمی از تردد مردم را نگیرند.

وی با بیان اینکه در مساجد محافل عمومی موضوعات مهم اجتماعی مثل سدمعبر باید آموزش داده شود گفت: حقوق شهروندان نباید ضایع شود هیچ کس نباید با ایجاد سر و صدا، سد کننده معبر یا مزاحمت های عظیم مانع از  آرامش دیگران شود و اگر چنین باشد باید جبران شود.

 

*خسارت‌های ناشی از سد معبر جبران نمی‌شود

 

 یک شهروند با مراجعه به سازمان های نظارتی و همچنین درگفت و گو در خبرنگار ما یادآور شد: خسارت هایی که به یک شهروند ناشی از سد معبر و وارد می‌شود، کسی جبران نمی کند.

 

«زهرا داستانی»  با بیان اینکه ما در یک مسیر حرکت با مانعی روبرو شده و به چادرش خسارت وارد شده خاطرنشان کرد: هیچ‌کس  برای این موضوع پاسخگو نیست.

 

 وی با بیان اینکه بسته شدن خیابان توسط کسبه موجب کاهش رفت و آمد و مسکلات برای تردد خواهران است ،، خواستار همکاری مسئولان در فرهنگ‌سازی یا برخورد با متخلفین را برای حل مشکل شد.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اصفهان فرهنگ سازی حق الناس سد معبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون خدمات شهری شهرداری کازرون گفت: ۲ واحد صنفی متخلف که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند پس از بی توجهی به اخطار‌های شهرداری، با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی پلمب شدند.
محمدعلی برزویی افزود : مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی به دلیل تخلف سد معبر در حال پیگیری است.
وی از کسبه‌ها خواست برای رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌ کنند.
طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان  برعهده شهرداری بوده و سد معابر عمومی ، اشغال و استفاده غیر مجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • یک هشتم جام حذفی| اعلام ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم؛ نیمکت نشینی زننده سوپرگل به بیرانوند
  • زننده گل ۴۰متری به بیرانوند نیمکت‌نشین شد
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • خلاف شایعات، رالف رانگنیک یک گزینه موقت برای بایرن مونیخ نیست