Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های حداقلی گردشگری در شاهرود و میامی تأکید کرد و گفت: توجه بیشتر به بوم گردی استان سمنان در دستور کار قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میامی، علی‌اصغر مونسان شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان میامی در سالن جلسات فرمانداری هدف از حضور خود در شهرستان‌های شاهرود و میامی را آشنا شدن با ظرفیت‌ها، کمبودها و مشکلات منطقه دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در شهرستان‌های شاهرود و میامی وجود دارد که تمام توان خود را برای ارتقا این دو شهرستان انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد زیرساخت‌های حداقلی هستیم گفت: باید بیش از این بوم گردی‌ها در منطقه گسترش پیدا کند که با حداقل سرمایه‌گذاری موجب رونق در روستاها و ایجاد اشتغال می‌شود.

مونسان با بیان اینکه گردشگری یک صنعت نو ظهور در کشور است، گفت: در دنیا گردشگری به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده که نشان می‌دهد که جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، دو مانع اصلی عدم استقبال از کتابخانه تخصصی گردشگری1.6 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش گردشگری و صنایع دستی گلستان پرداخت شدسمنان| کرونا بدترین اتفاق برای صنعت گردشگری کشور بود

وی افزود: گردشگری درآمدهای ارزی بی‌نظیری را برای کشورها ایجاد کرده که هر 10 شغل یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است که نشان از اشتغال آفرینی بسیار بالای این حوزه دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صنعت توریسم را در ایران یک صنعت بسیار خوب برای کمک به اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: شکی نیست در کشور این اقتصاد مردم پایه که عمدتاً روی دوش مردم و با سرمایه‌گذاری مردمی اداره می‌شود در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌عنوان یک اقتصاد مهم در کنار نفت قرار خواهد گرفت.

مونسان افزود: اعتقاد داریم کشور ما ظرفیت‌های ذاتی در آن قرار دارد که می‌تواند به این صنعت کمک کند.

صنایع‌دستی 40 میلیون دلار ارزآوری برای کشور ایجاد کرد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: در سال گذشته حوزه صنایع‌دستی با توجه به اینکه سال پرفشار تحریم را طی می‌کردیم و همه‌ بخش‌های صادراتی ما دچار آسیب شده بود، صنایع‌دستی ما موفق شد، علاوه بر فروشی که در داخل کشور داشت؛ بیش از 40 میلیون دلار صادرات داشته باشد.

مونسان با اشاره به اینکه خوشبختانه صنایع‌دستی در زندگی روزمره مردم جا باز کرده است گفت: دوباره در کشور شاهد استفاده از ظروف قدیمی هستیم که نشان از این است که ما دوباره به هویت ملی‌مان برگشتیم که هم موضوعات فرهنگی دارد توجه می‌شود و هم اقتصاد صنایع‌دستی رونق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سقفی برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مندان در بخش‌های مختلف گردشگری و صنایع‌دستی وجود ندارد بیان کرد: از طریق طرح توسعه ملی وام‌های ارزان‌قیمت با نرخ سود 14 درصدی را به هر سرمایه‌گذار که 30 درصد آورده داشته باشد تا 70 درصد ما آمادگی داریم منابع مالی را تأمین کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه کرونا بخش‌های مختلفی را در دنیا هدف گرفته است که یکی از بخش‌های مهم گردشگری و زنجیره‌ای است که مربوط به آن می‌شود گفت: امیدواریم با مهار حداقلی کرونا به‌سرعت بتوانیم گردشگری داخلی را دوباره فعال کنیم.

انتهای پیام/363/ح

R41366/P/S6,64/CT11 بیشتر بخوانید... سمنان| شهرستان شاهرود قابلیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد/جاده جنگل ابر بازسازی می‌شود مونسان: نگران ورشکستگی صنعت گردشگری با ادامه شیوع کرونا هستیم عدم استقبال فعالان گردشگری گیلان از تسهیلات حمایتی کرونا؛ بانک‌های عامل همکاری نمی‌کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سمنان| شهرستان شاهرود قابلیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد/جاده جنگل ابر بازسازی می‌شود مونسان: نگران ورشکستگی صنعت گردشگری با ادامه شیوع کرونا هستیم عدم استقبال فعالان گردشگری گیلان از تسهیلات حمایتی کرونا؛ بانک‌های عامل همکاری نمی‌کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۲ دلدادگی به سبک محرم ۱۴۴۲ / بزرگ‌ترین آیین‌های محرم در مازندران چگونه برگزار می‌‏شود؟ ۳ آئین‌های محرم و صفر در قشم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۴ گیلان| پشتیبانی از چرخه تولید با تأمین مواد اولیه کارخانجات/ زیرساخت‌های بندر کاسپین تقویت می‌شود ۵ ۱۰۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند سیستان و بلوچستان توسط بنیاد احسان توزیع شد ۶ دیدار صمیمی فرمانده سپاه کردستان با بسیجیان بیجاری+تصاویر ۷ ۱۰۰ نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند ۸ گزارش|حاشیه‌ای بر حاشیه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر سنندج؛ تَرک جلسه ۳ عضو شورا به نشانه نارضایتی مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت هیئتی‌های اصفهان از محرم متفاوت امسال / اقامه باشکوه عزای سیدالشهدا (ع) ‌‌با رعایت ‌بهداشت‌ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم جهش تولید| مجتمع صنعتی خلیج فارس اهواز زمینه اشتغال ۴۰۰۰ جوان خوزستانی را فراهم می‌کند مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع خبر داد؛ تحویل سه فروند جنگنده کوثر تا پایان سال/ خط تولید موتور ملی اوج به زودی راه اندازی می‌شود مکاتبه خاندوزی با وزیر اقتصاد/ماشین تولید مقررات در دستگاههای دولتی و عمومی روزانه مشغول کار است پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت پیشنهاد وزیر راه به مالکان خانه‌های خالی: خانه خود را بدهید، زمین مرغوب بگیرید از ۲۰۰ هزار دلار کی‌روش تا ۱۷۰ میلیارد تومان ویلموتس/ فدراسیونِ «گاف» ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری وزیر میراث فرهنگی شاهرود و میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد