Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@18:42:27 GMT

نارفیقان حریری

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۵۱۳۵

نارفیقان حریری

حنیف غفاری طی یادداشتی نوشت: درست در شرایطی که هنوز طنین انفجار در بندر بیروت ، گوش و قلب لبنانی‌ها را آزار می‌دهد دادگاه لاهه حکم سیاسی خود را در خصوص پرونده ترور رفیق حریری منتشر کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حنیف غفاری طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: درست در شرایطی که هنوز طنین انفجار در بندر بیروت ، گوش و قلب لبنانی‌ها را آزار می‌دهد دادگاه لاهه حکم سیاسی خود را در خصوص پرونده ترور رفیق حریری منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حکم تصریح‌شده است: « چه‌بسا حزب‌الله و سوریه از ترور رفیق الحریری سود برده باشند،اما هیچ دلیلی مبنی بر دخالت مستقیم سوریه و دست داشتن رهبری حزب‌الله در این ترور وجود ندارد و سید حسن نصرالله (دبیر کل حزب‌الله) و رفیق الحریری روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.»کسانی که با مبانی علم حقوق آشنا هستند، به‌خوبی آگاه‌اند که «محکمه» جایی برای «نیت خوانی» و «سنجش انگیزه افراد و گروه‌ها» نیست!


در دادگاه، باید شواهد و مدارک سخن بگویند ، نه لابی‌هایی که قضات را در بیرون از دادگاه تحت تأثیر قرار می‌دهند! به‌راستی چگونه دادگاه لاهه در صدور حکم نهایی خود، چنین اصل بدیهی که در یک دادگاه محلی و ساده نیز مورد استناد قرار می‌گیرد را زیر پا گذشته است؟!


سؤال دیگر اینکه چرا دادگاه لاهه ، اسناد و مدارک متقن و محکمی که توسط حزب‌الله و در اثبات نقش مستقیم رژیم صهیونیستی در ترور رفیق حریری ارائه‌شده بود را اساسا نپذیرفت؟ به‌راستی چگونه ممکن است اسناد و مدارک یک‌طرف دعوی، آن‌هم ۱۵ سال پس از حادثه ، از سوی مراجع ظاهرا بین‌المللی و مستقل پذیرفته نشود؟

موضوع دیگر، به ادعای دادگاه مبنی بر سود بردن سوریه و حزب‌الله از ترور رفیق حریری بازمی‌گردد! قضات دادگاه لاهه آن‌چنان مقهور لابی‌های غیرحقوقی پشت پرده و مزورانه بوده‌اند که حتی فرصت رصد تحولات بیروت پس از ترور رفیق حریری را پیدا نکرده‌اند! همگان به یاد دارند که مزدورانی مانند سمیر جعجع و فواد سنیوره چگونه از خون رفیق حریری برای شکاف در جامعه لبنان و تکرار متناوب درخواست نامعقول خلع سلاح مقاومت استفاده کردند!این در حالی بود که اساسا سندی در خصوص دست داشتن حزب‌الله در جریان حادثه ترور رفیق حریری نداشته و ندارد.

نکته حائز اهمیت اینکه دشمن صهیونیستی، پس‌ازاین حادثه و از طریق مزدوران خود در بیروت، خود را برای جنگی تمام‌عیار با حزب‌الله آماده کرد که با «اقدام پیش‌دستانه و هشیارانه مقاومت» روبه‌رو شد.

پس‌ازآن نیز تل‌آویو و مهره‌هایش در بیروت شکست سنگینی را در جنگ ۳۳ روزه پذیرفتند. جریان غرب‌گرای ۱۴ مارس هنوز از خون حریری وام می‌گیرد! سکان‌داری«سعد الدین حریری» در این ماجرا، جای بسی تأمل و البته تأسف دارد! گویا او هنوز نتوانسته است میان «دوستان واقعی پدرش» و « نارفیقان حریری» که سودای خلع سلاح لبنان و تبدیل این کشور به حیاط‌خلوت رژیم اشغالگر قدس رادارند تفکیک و تمایزی قائل شود.

درنهایت اینکه متهم کردن برخی اعضای حزب‌الله در خصوص ترور رفیق حریری و تبرئه عده‌ای دیگر از آن‌ها، در اینجا موضوع بحث نیست.

آنچه در این برهه اصالت دارد، کلیت دادگاهی است که در بدترین شرایط ممکن در بیروت و آن‌هم بدون استناد به مدارکی که «سید مقاومت» از دست داشتن صهیونیست‌ها در ترور حریری ارائه کرده است، بارأی چندپهلوی خود زمینه را برای عملیات دوباره مثلث تل‌آویو، واشنگتن، پاریس و ریاض در بیروت مهیا می‌سازد. عملیاتی که جبهه مقاومت ،این بار نیز باذکاوت و قدرت ، آن را خنثی خواهد ساخت.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: انفجار بیروت دادگاه لاهه ترور رفیق حریری دادگاه لاهه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت

خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار مهیب بندر بیروت در آستانه چهارمین سالگرد این فاجعه با برگزاری تجمعی از مسئولان لبنانی خواستند وظیفه خود را برای روشن شدن حقیقت این پرونده و نیز حمایت از مجروحان و خانواده‌های قربانیان انجام دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که با وجود گذشت نزدیک به 4 سال از فاجعه انفجار مهیب بندر بیروت در سایه سیاسی‌کاری و مداخلات بین‌المللی به ویژه غرب و آمریکا این پرونده همچنان بلاتکلیف بوده و تحقیقات دقیقی برای شفاسازی حقیقت انفجار و عاملان آن انجام نشده است، خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار بیروت در اعتراض به بلاتکلیف ماندن این پرونده و سیاسی کاری آن تجمعی برگزار کردند.

«ابراهیم حطیط» سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در این تجمع اعلام کرد که سه ماه به چهارمین سالگرد انفجار بندر بیروت مانده و در حالی که 1350 روز از این جنایت می‌گذرد اما خانواده‌های قربانیان همچنان تحت ظلم قرار دارند و برای رسیدن به حقیقت و عدالت می‌جنگند تا با محاکمه عاملان این جنایت کمی آرام شوند.

وی تاکید کرد که در حالی که 4 سال از این فاجعه می‌گذرد اما مجروحان و آوارگان و همه کسانی که از این انفجار آسیب دیدند در سایه عدم توجه دولت و عدم هیچ‌گونه تضمین اجتماعی درگیر رنج و دردهای زیادی هستند و در شرایطی که برخی از مجروحان همچنان به مداوای دائمی نیاز دارند اما از دسترسی به هرگونه امکاناتی برای کاهش کاهش درد و رنج خود محروم هستند. ما از ابتدا به عنوان خانواده‌های شهدای انفجار بندر بیروت مسئولیت پیگیری پرونده این انفجار را بر عهده گرفتیم و همواره تحت ظلم بوده‌ایم.

شهدای انفجار بیروت در این تجمع خواستار رسیدگی به پرونده انفجار و شفاف سازی حقیقت شدند و از مسئولان لبنانی خواستند که به وظیفه خود در روشن کردن حقیقت و حمایت از قربانیان فاجعه انفجار بیروت و خانواده‌های شهدا عمل کنند.

وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بودانتقاد تند خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت از مانع‌تراشی‌های حزب سمیر جعجع در روند تحقیقاتهشدار درباره تلاش غرب برای تکرار نمایشنامه دادگاه «رفیق حریری» در پرونده انفجار بیروت

به گزارش تسنیم، پرونده انفجار بیروت همانند دیگر پرونده‌های جنایی لبنان که اسیر سیاسی‌کاری طرف‌های ذینفع بین‌المللی همچون آمریکا و غرب شده، بعد از گذشت 4 سال همچنان بلاتکلیف بوده و حقیقت آن روشن نشده است.

در دوره ابتدایی این انفجار مهیب، محور آمریکایی و برخی چهره‌های وابسته داخلی آن در لبنان تلاش کردند از پرونده انفجار بیروت برای ضربه زدن به مقاومت و خلع سلاح آن استفاده کنند و با طرح اتهاماتی مضحک مدعی شدند که حزب الله عامل انفجار بندر بیروت است. جریان غربگرای 14 مارس و در راس آنها افرادی همچون «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی از بازیگردانان اصلی این نمایش بودند اما بعد از ناکامی در پیشبرد اهداف خود، پرونده انفجار بیروت را به سمت و سوی دیگری بردند و متاسفانه دستگاه قضایی لبنان نیز با آنها همکاری کرد.

مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی در جریان تحقیقات مربوط به این انفجار از همان ابتدا آغاز شد و در راس آنها آمریکا سعی داشت این پرونده را نیز همانند پرونده ترور «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان در فوریه 2005 بین المللی کند؛ پرونده‌ای که بعد از گذشت 19 سال هرگز حقیقت آن فاش نشد و با دستگیری و مجازات افرادی که هیچ نقشی در این جنایت نداشتند مختومه گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • کامنت دیوید بکام زیر پست قهرمانی جود بلینگام: آفرین رفیق / عکس
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد