Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@11:16:50 GMT

استمرار تولید نفت ایران با وجود کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۵۳۹۵

استمرار تولید نفت ایران با وجود کرونا

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه کرونا شرایط سختی را برای جهان ایجاد کرده است، ‌گفت:‌ اما با وجود کرونا، تولید نفت در این شرکت متوقف نشده و پیوسته ادامه دارد.

«احمد محمدی»  ‌ به امضای ۱۳ قرارداد جدید EDP- EDC با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت در روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: به منظور افزایش نگهداشت تولید در اوایل سال گذشته، ۶ قرارداد طرح توسعه‌ای در مناطق نفتخیز جنوب در میادین منصوری، رامشیر، لالی، ‌ کبود، ‌ گچساران و نرگسی امضا شد که پیشرفت فیزیکی این قراردادها بین ۲۴ تا ۵۰ درصد در مخازن مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ بر اساس قراردادهایی که سال گذشته به امضا رسید، ‌ هفت چاه حفاری تکمیل شده و چند چاه در مرحله تکمیل است.

محمدی با تاکید بر اینکه در بازه زمانی و با توجه به شرایط تحریمی و کرونا روند کار دچار کندی شد، گفت: ‌در تلاشیم با برنامه‌ریزی مجدد در بازه زمانی منطقی، این قراردادها به نتیجه برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب، در قراردادهای ۶ گانه، ۱۰۰ هزار بشکه افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شد.

وی افزود: متناسب با پیشرفت پروژه‌ها، افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شده و چاه‌هایی که به سرانجام می‌رسد آماده تولید هستند.

محمدی تاکید کرد:‌ در ادامه قرادادهای قبلی روز گذشته، ۱۱ قرارداد در حوزه مناطق نفتخیز جنوب امضا شد که در آینده بسیار نزدیک عملیات اجرایی این قراردادها شروع می‌شود و علاوه بر ایجاد اشتغال و حداکثرسازی ساخت داخل، طرح‌های نگهداشت تولید را نیز به اعداد بهتری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ قرارداد دیگر نیز برای نگهداشت و افزایش تولید نفت در مناطزق نفتخیز تعریف شده است، ‌ گفت:‌ برندگان سه قرارداد تا نیمه شهریور مشخص می‌شود و باقی قراردادها نیز تا سه ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کرونا، ‌ رعایت حداکثر پروتکل‌های بهداشتی در این شرکت مورد توجه بوده، ‌ ادامه داد: کرونا شرایط سختی را برای همه دنیا ایجاد کرده است و این موضوع برای مناطق عملیاتی سخت‌تر است.

وی افزود: تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب نیز عملیاتی است و با وجود شیوع کرونا و ایجاد مشکل برای برخی از کارکنان اما کار متوقف نشده و تولید نفت پیوسته ادامه داد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مناطق نفتخیز جنوب نگهداشت تولید تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید

به گزارش «تابناک»، براساس آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد و ممکن است موجب بروز سیلاب شود.

فردا در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند. روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

رگبار پراکنده در برخی مناطق جنوبی کشور

همچنین، امروز در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای فردا در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران