Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا ایروانی رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: امروز ۱۰ هزار و ۴۱۴ داوطلب گروه هنر شامل هفت هزار و ۵۹۳ داوطلب زن و دو هزار و ۸۲۱ داوطلب مرد در حوزه‌های انتخابی این استان به رقابت می‌پردازند تا پس از یک سال تلاش سرنوشت خود را در این رقابت بزرگ علمی تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا ایروانی تعداد داوطلبان کنکوری سراسری ۹۹ را ۸۴ هزار و ۴۵۸ نفر بیان کرد و گفت: ۵۱ هزار و ۶۳۹ نفر از این شرکت کنندگان معادل بیش از ۶۱ درصد را داوطلبان زن و ۳۲ هزار و ۸۱۹ نفر معادل بیش از ۳۸ درصد را داوطلبان مرد شامل می‌شوند.

او گفت: این آزمون همزمان با کشور از صبح امروز با برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر در حوزه‌های انتخابی این استان آغاز شده و در ادامه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و آزمون گروه آزمایشی زبان در صبح شنبه یکم شهریور ۹۹ در ۲۶ شهر و ۳۹ حوزه امتحانی و۱۵۰ حوزه فرعی این استان برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین آزمون گروه‌های علوم ریاضی با حضور ۱۱ هزار و ۸۵۸ داوطلب در قالب سه هزار و ۹۱۱ داوطلب زن و هفت هزار و ۹۴۷ داوطلب مرد و علوم انسانی با حضور ۱۸ هزار و ۸۲۳ داوطلب شامل ۱۱ هزار و ۶۹۳ داوطلب زن و هفت هزار و ۱۳۰ داوطلب مرد صبح پنج شنبه، آزمون گروه علوم تجربی با حضور ۳۲ هزار و ۴۰۵ داوطلب شامل ۲۱ هزار و ۳۲۱ داوطلب زن و ۱۱ هزار و ۸۴ داوطلب مرد صبح جمعه و آزمون گروه زبان‌های خارجی با حضور ۱۰ هزار و ۹۵۸ داوطلب در قالب هفت هزار و ۱۲۱ داوطلب زن و سه هزار و ۸۳۷ داوطلب مرد صبح شنبه برگزار خواهد شد و براین اساس تعداد شرکت کنندگان یک ونیم درصد بیشتر از داوطلبان پارسال است.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های استان اصفهان گفت: همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکس دار و پرینت کارت ورود به جلسه برای داوطلبان در هر جلسه آزمون الزامی است.

محمدرضا ایروانی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا تمام اماکن حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از هر جلسه آزمون با حضور ناظران بهداشتی بطور دقیق ضدعفونی می‌شود، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز برگزاری آزمون ملزم به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری آزمون هستند.

او تاکید کرد برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند، همچنین به داوطلبان توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در محل آزمون جداخودداری کنند و هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند و همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی بدون فیلتر الزامی است.

محمدرضا ایروانی، بیشترین تعداد داوطلبان شامل حدود ۲۰ هزار نفر را مربوط به حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان دانست و تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مختلف مانند مجموعه راهور نیروی انتظامی، اتوبوسرانی، اورژانس، مرکز بهداشت استان، آتش نشانی، شرکت‌های آب و برق و ... برای برگزاری هرچه بهتر آزمون صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری رقابت داوطلبان کنکور آزمون گروه آزمایشی هنر برگزاری آزمون داوطلب زن داوطلب مرد آزمون گروه هفت هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه، کنکور یک رویداد فرهنگی و علمی است که هر ساله برگزار می‌شود، گفت: دولت سیزدهم به برگزاری با کیفیت این رویداد علمی اهتمام ویژه دارد.

یوسف نوری جمعه، ۷ اردیبهشت در بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری در بابلسر اظهار کرد: هر چه بتوانیم رشته‌های تحصیلی را به‌سمت نیازهای جامعه سوق دهیم نتیجه بهتری را خواهیم گرفت.

وی افزود: یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب در سطح کشور امروز کنکور می‌دهند و در استان مازندران ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری شرکت داشتند، با توجه به اینکه در ۴ مرحله داوطلبان می‌توانند کنکور بدهند، بخشی از این افراد امروز حضور پیدا نمی‌کنند که مصوبه خوبی جهت کاهش اضطراب و کسب نتیجه مدنظر است.

این مسئول تصریح کرد: ۶۳.۵ درصد از داوطلبان کنکور در استان مازندران خانم‌ و مابقی آقایان هستند. در بابلسر هم امروز، ۸۰۶ نفر در حوزه امتحانی بابلسر شرکت کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دانشگاه مازندران دانشگاه ممتازی است که در رده‌بندی‌های جهانی و بین‌المللی از رتبه‌های خوبی برخوردار است، امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر داوطلبان کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش بیشتر داوطلبان، کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

به گزارش ایسنا، در کنکور امسال ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۳  داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • رقابت هفت هزار و ۶۰۹ داوطلب قمی در کنکور علوم تجربی
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است