Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیایی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه محرم ویژه کودکان و نوجوانان تحت عنوان «آیه‌های آفتاب» در مراکز کانون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسفندیار ضیائی» امروز(چهارشنبه، ۲۹ مرداد) با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ماه محرم تحت عنوان «آیه‌های آفتاب» که در فضای حقیقی و مجازی برگزار‌ می‌شود گفت: توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، بصیرت‌افزایی و آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها به‌شمار‌ می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر‌کل کانون استان گیلان پرورش تفکر دینی و جاری‌سازی اندیشه‌های سرور و سالارشهیدان در زندگی فردی و اجتماعی را دیگر اولویت‌‌ها عنوان‌کرد و از برگزاری هم‌زمان این ویژه‌برنامه‌ها بر بستر فضای مجازی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر استان گیلان خبرداد.


وی برهمین اساس، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی با محوریت عاشورای حسینی، پرده‌خوانی وقایع عاشورا و هم‌چنین، خاطره‌گویی از حضور اعضا و مربیان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را ازجمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.


برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «روایت غنچه‌ی خونین کربلا» درگرامی‌داشت حضرت علی‌اصغر(ع)، اجرای هم‌زمان مراسم شیر‌خوارگان حسینی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و تقدیم دل‌نوشته به کوچک‌ترین شهید کربلا، از دیگر برنامه‌های ماه محرم کانون است که درسخنان ضیائی به آن اشاره‌شد.


این مدیر فرهنگی درعین‌حال، برپایی انجمن پژوهش کانون گیلان در دو گروه دختران و پسران با عنوان«آموزه‌های عاشورا» را از برنامه‌های هدف‌مند این ایام دانست و تحقیق و ژرف‌اندیشی در آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی را از دلایل برنامه‌ریزی و برپایی این انجمن‌ها خواند.


او هم‌چنین اشاره‌ای به برگزاری ویژه‌برنامه‌های«درقاب عاشورا»، به‌منظور نمایش عکس و فیلم‌های تولیدی اعضا و مربیان کانون، برپایی انجمن هنری با موضوع «تعزیه و روایتی از عاشورا»  و برگزاری نشست آموزشی با محوریت قصه‌های آیینی سنتی؛ ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی کانون داشت و انتشار فراخوان قصه‌گویی با عنوان«درسوگ نینوا» را نیز ازجمله برنامه‌های عاشورایی این مجموعه اعلام‌کرد.


مدیر‌کل کانون استان گیلان پایان سخنان خود را به همراهی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری در ترویج فرهنگ عاشورایی اختصاص‌داد و فضا‌سازی مناسب و خوانش‌ جمعی زیارت عاشورا در دهه نخست ماه محرم را از نیز برنامه‌هایی اعلام‌کرد که از سوی همکاران ستادی این مجموعه‌ ا

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراکز کانون ویژه برنامه های محرم برگزاری ویژه برنامه ویژه برنامه ویژه برنامه ها ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان