Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@17:48:24 GMT

هدف از تشکیل باشگاه تحریمی‌ها از دید یک نماینده

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۵۵۳۱

هدف از تشکیل باشگاه تحریمی‌ها از دید یک نماینده

خبرگزاری مهر: غلامرضا منتظری با اشاره به اینکه تقاضای جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها امروز در دستور کار مجلس قرار گرفته است، گفت: خصومت و دشمنی جبهه استکبار تمام شدنی نیست و از روزی که انقلاب اسلامی ایران متولد شده است، ما شاهد اتخاذ روش‌های خصمانه ایالت متحده آمریکا به اشکال مختلف، چون جنگ، ترور و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید این واقعیت را بپذیریم که این روش در جبهه باطل کماکان وجود دارد، افزود: ما باید روش‌هایی را اتخاذ کنیم که در شرایط مختلف رشد، تعالی و پیشرفت کشور متوقف نشود و بتوانیم خودمان را به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک‌تر کنیم و روز به روز شاهد تحولات بیشتری در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی باشیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از حربه‌هایی که دشمنان سد راه ما قرار می‌دهند تحریم است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی وظایفی برای مقابله با تحریم‌ها دارد و در کنار آن لازم است دیپلماسی پارلمانی ما هم در این عرصه فعال‌تر باشد.

دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با تحریم‌ها فعال شود

منتظری اظهار داشت: بر این اساس تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها سنگ بنای خوبی برای فعال‌تر شدن دیپلماسی پارلمانی در قبال مکر دشمنان به ویژه تحریم‌های ناجوانمردانه آنان است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که در این کمیسیون ویژه چهره‌های نخبه، تأثیرگذار و منتخبان ملت حضور خواهند داشت، باید گفت فریاد این کمیسیون فریاد ملت است و مجلس هم باید در کنار دولت فریاد تنفر و برائت خود از تحریم‌ها و حربه‌های دشمنان را در قالب کمیسیون ویژه تحریم‌ها ظهور و بروز دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما برای مقابله با تحریم باید برنامه داشته باشیم، گفت: باید با هوشمندی و عنصر تدبیر راهکار‌هایی برای مقابله با تحریم‌ها اندیشیده شود و یکی از اهداف تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها آن است که از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با تحریم‌ها استفاده شود.

منتظری با بیان اینکه ما تشکیل این کمیسیون ویژه را رسالت جهانی و انقلابی خود می‌دانیم، گفت: با وجود آنکه آمریکا در شورای امنیت شکست مفتضحانه‌ای خورد، اما شواهد نشان می‌دهد که آنان دست بردار نیستند و دنبال راهکار‌های جدیدی برای ادامه تحریم‌های ایران هستند و بنابراین ما باید راهکار‌هایی را برای مقابله با تحریم‌های دشمنان در نظر بگیریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: دیپلماسی پارلمانی تشکیل باشگاه تحریمی ها مجلس برای مقابله با تحریم ها دیپلماسی پارلمانی باشگاه تحریمی ها کمیسیون ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خواستار اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل و پاسخگویی به جنایات آن علیه فلسطینیان شده است.

آلبانیز دیروز پس از سفر به اردن و مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در این مرحله، اسرائیل از تعهدات بین‌المللی خود تا حدی تخطی کرده است که تحریم‌ها را ضروری می‌کند».

گزارشگر سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش بس فوری، پایان دادن به کنترل غیرقانونی اسرائیل بر غزه و اراضی اشغالی فلسطین و حضور حافظی برای تضمین صلح و ثبات در منطقه شد.

وی افزود: سرعت و شدت گسترش این خشونت‌ها به بقیه اراضی اشغالی تأیید می‌کند که هیچ فلسطینی تحت کنترل بی بند و باری اسرائیل در امان نیست.

آلبانیز با اشاره به اینکه وضعیت غزه بدتر از آنچه قبلا ارزیابی شده، است، افزود که اکثر قربانیانی که او ملاقات کرد صدمات فاجعه باری را متحمل شده اند، شاهد کشته شدن اعضای خانواده بوده و اثرات تخریب زیرساخت‌های بهداشتی غزه توسط اسرائیل را تجربه کرده اند. حتی پس از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴، زمانی که دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد از نسل کشی در غزه جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات بشردوستانه اعمال شده تاکنون، از جمله پرتاب هوایی و کریدور‌های دریایی "تن‌ها یک تسکین دهنده است. " او گفت: «این اقدامات برای کاهش فاجعه انسانی که حمله اسرائیل ایجاد کرده است، به شدت ناکافی است. وی خاطرنشان کرد که وحشتی که مردم غزه شاهد آن هستند "ناگفتنی" است.

گزارشگر ویژه با بیان اینکه به دلیل وضعیت فاجعه بار غزه، توجه به وخامت اوضاع در کرانه باختری از جمله قدس شرقی از بین رفته است، خاطرنشان کرد: افزایش محدودیت‌ها و سوء استفاده ها، بازداشت‌های خودسرانه و کشتار غیرقانونی توسط سربازان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان مسلح به طور گسترده گزارش می‌شود.

او در انتها گفت: دولت‌ها باید بر آتش بس فوری و بدون قید و شرط پافشاری کنند و برای جلوگیری از فاجعه بیشتر، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه