Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:45:44 GMT

ثبت نام اهدای خون در همدان اینترنتی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۵۹۲۴

ثبت نام اهدای خون در همدان اینترنتی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر افشین محمدی، مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان اظهار داشت: همه ساله معمولا درصد بالایی از اهداکنندگان خون در روز‌های عاشورا و تاسوعا برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، اما امسال با توجه به شیوع کرونا از آن‌ها می‌خواهیم فریضه اهدای خون را به روز‌هایی خاص موکول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اهداکنندگان باید به سایت سازمان انتقال خون مراجعه کرده وثبت نام خود را انجام دهند. این عمل از تجمع جمعیت جلوگیری می‌کند و از طرفی هم اهدای خون فقط درمناسبت‌های مذهبی خاص انجام نمی‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان از اجرای نذر خون در ایام محرم خبر داد و گفت: اهداکنندگان می‌توانند از نخستین روز محرم تا روز اربعین نسبت به ادای نذر خود اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه میزان اهدای خون در روز‌هایی مانند عاشورا و تاسوعا سه برابر روز‌های عادی سال است، گفت: وقتی در یک روز تعداد خون‌های اهدایی افزایش چندین برابری پیدا میکند قابلیت نگهداری طولانی مدت در برخی فراورده‌های خون مانند پلاکت وجود ندارد و بدون شک بخش زیادی از خون‌های اهدایی از بین می‌رود.

او با تاکید بر اینکه کمبود پلاکت جزء دغدغه‌های همیشگی ما است، اظهار داشت: قابلیت نگهداری و ذخیره سازی پلاکت حداکثر پنج روز است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در این سازمان انجام می‌شود، ادامه داد:همه مراجعه کنندگان ملزم به استفاده از ماسک هستند و اهداکنندگان هم از نظر ابتلا به کرونا مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

محمدی از اجرای روش آفرزیس در استان خبر داد و گفت: در این روش نیازی نیست که یک واحد کامل خون از اهداکننده گرفته بلکه اجزای مورد نیاز خون را جداسازی کرده و مابقی به بدن بیمار بازمی‌گردد. مثلا در روش پلاکت فریزس، تنها پلاکت را از خون اهداکننده جدا می‌کنیم و به کمک این روش اهداکننده می‌تواند در سال ۲۴ بار پلاکت خونش را اهدا کند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون ایام محرم ویروس کرونا سازمان انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه

رئیس سازمان غذاودارو از ابلاغ آیین نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی خبر داد و گفت: عرضه دارو به صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یک استان اجرا خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق(سکو) پلتفرم ها و کسب و کارهای اینترنتی ابلاغ شد، افزود: عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت 6 ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد؛ فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود

معاون غذاوداروی وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته محمدی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه