Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عادل از برگزاری ویژه برنامه «علمدار ولایت» در امامزادگان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه اولین محرمی است که پس از شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه «علمدار ولایت» در امامزادگان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،نشست هم اندیشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مسئولین هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در آستانه ماه محرم عصر سه شنبه، ۲۸ مرداد در سازمان اوقاف و  امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، در این نشست،حجت الاسلام« غلامرضا عادل»، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به  عشق عزاداری اباعبدالله(ع) نه تنها در میان شیعیان بلکه در میان دیگر ادیان نمود دارد، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) الگویی برای همه ظلم ستیزیان عالم است و انقلاب ما نیز با تاسی به سیدالشهدا(ع) پیش رفته است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ظرفیت امامزادگان ظرفیتی قابل توجه برای عزاداری سیدالشهدا(ع) بر اساس نیات واقفین است و لازم سوگواری ماه محرم در فضای باز امامزادگان انجام شود.

 

وی به هیئت امنای بقاع متبرکه توصیه کرد که نسبت به سیاه پوش کردن امامزادگان اهتمام ویژه ای داشته باشند و گفت: تهیه و توزیع ماسک در میان شرکت کنندگان در مراسم عزاداری و فاصله گذاری اجتماعی، در مراسم عزاداری مورد توجه قرار گیرد. همچنین در صورتی که امامزاده ای اقدام به طبخ غذای نذری می کند، رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار باشد.

 

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان واوقاف و امور خیریه  از برگزاری ویژه برنامه «علمدار ولایت» در امامزادگان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه اولین محرمی است که با شهادت سردارسلیمانی برگزار می شود، به همین جهت لازم است نسبت به برگزاری برنامه علمدار ولایت اهتمام داشته باشند.

 

 در ادامه  این نشست، حجت الاسلام« محمد نوروز پور»، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از درخواست 500 هیئت شاخص برای برگزاری مراسم عزاداری در امامزادگان کشور خبر داد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا موضوع تولید و توزیع ماسک در امامزادگان انجام شد، به طوری که 217 امامزاده تولید ماسک را  در دستور کار قرار داذند و در همین راستا 15 میلیون ماسک تولید و توزیع شد.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برگزاری مراسم شب قدر و عرفه تجربه خوبی برای برگزاری سوگواری ماه محرم است که با رعایت پروتکل ها لازم است انجام شود.

 

 در ادامه این نشست، حجت الاسلام «سید محمد کاظم موسوی متقی»،مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز بر لزوم تقویت روضه های خانگی در محرم تاکید کرد و گفت: اعزام مبلغ از سوی امامزادگان برای روضه های خانگی مورد توجه قرار می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه اندازی کاروان عزا در جوار امامزادگان خبر داد و تصریح کرد: تجربه راه اندازی این کاروان ها در نیمه شعبان تجربه خوبی بود و اکنون که  در مناطق قرمز امکان تجمع نیست، برپایی این کاروان ها می تواند این خلا را جبران کند.

 

وی با اشاره به فعالیت 750 کانال از سوی امامزادگان در شبکه های مجازی گفت: این کانال ها که بیش از 100 هزار مخاطب دارند، می توانند در ارایه محتوا به مخاطبان فعالیت کنند.

 

وی همچنین اهدای پرچم به منازل و سیاه پوش کردن منازل را موضوع دیگری دانست که لازم است مورد توجه قرار گیرد و خاطر نشان کرد: در عزاداری سید الشهدا(ع) در شرایط حاضرباید به تاکیدات مقام معظم رهبری شود و درشرایطی که دشمن به دنبال سناریوی تقابل شیعه با شیعه و ضد انقلاب با شیعه است، هوشیاری از خود نشان داد.

 

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست«رضا معمی مقدم»، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای نیات واقف را جزو وظایف این سازمان برشمرد و گفت: در طرح «مهرتحصیلی» که در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می شود، بیش از 40 هزار بسته مهرتحصیلی به 31 استان کشوربه منظور توزیع در میان دانش آموزان نیازمند ارسال می شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: همچنین 250 هزار بسته معیشتی از میان درآمد سازمان و 250 هزار بسته غذایی نیز از محل مشارکت های مردمی توزیع می شود.

 

وی به مسئولین هیئت امنای امامزادگان توصیه کرد که در ماه محرم از تربیون این اماکن در جهت ترویج ولایت مداری، فرهنگسازی وقف، انقلاب گری بهره برداری شود.

 

براساس گزارش خبرگزاری شبستان، در ادامه این نشست، حجت الاسلام « غلامرضا شفیع زاده»، هم تاکید کرد: در محرم امسال 758 درخواست برای اعزام مبلغ داشته ایم که امسال نسبت به سالهای گذشته از رشد قابل توجه ای برخورد بوده است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم سازمان اوقاف امامزادگان سازمان اوقاف و امور خیریه علمدار ولایت ویژه برنامه حجت الاسلام بقاع متبرکه هزار بسته ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها