Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان در سفر به ابوظبی توافق اخیر بین امارات و اسرائیل را تاریخی نامید و همچنین بر لزوم پایبندی به تحریم تسلیحاتی لیبی برای حل مناقشات در این کشور تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به امارات درباره تحولات لیبی با مقامات این کشور گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعمال تحریم علیه کشورهای مداخله کننده درگیری ها در لیبی را هم رد نکرد. هایکو ماس در سفر به ابوظبی به این مسئله اشاره کرد که در نشست صلح لیبی که در ماه ژانویه در برلین برگزار شد همه کشورهای شرکت کننده خود را موظف کردند که دیگر هیچ تسلیحاتی را به لیبی صادر نکنند.

هایکو ماس گفت: بالاخره ما باید بتوانیم به این مسئله اعتماد کنیم که همه به آنچه در آنجا تعهد کرده‌اند پایبند هستند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: من این مسئله را رد نمی کنم که تحریم هایی علیه نقض کنندگان تحریم های تسلیحاتی لیبی اعمال شود.

هایکو ماس همچنین در سفر غیر منتظره اخیر خود به لیبی درباره آرامش فریبنده‌ای که در حال حاضر در این کشور حاکم است هشدار داده و تاکید کرد که به دلیل حمایت های تسلیحاتی مداوم احزاب درگیر در لیبی از طرف حامیان بین المللی آن ها خطر تشدید نظامی گری در این کشور همچنان بالا است.

کشور لیبی از سال 2011 میلادی در پی دخالت نظامی آمریکا و همپیمانان غربی آن بدون مجوز سازمان ملل، صحنه جنگ و درگیری داخلی است. این کشور که پس از سرنگونی معمر قذافی با بحران سیاسی گسترده‌ای روبرو شده است، اکنون به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است و به دنبال آن صف‌بندهای بین‎المللی در حمایت از هر یک از این دولت تشکیل شد.

با نگاهی به تحولات لیبی می‌‌توان دریافت که کشورهایی مانند ترکیه، قطر، آمریکا و انگلیس در یک صف از حکومت غرب لیبی به ریاست فائز السراج حمایت می‌کنند و مصر، امارات، عربستان، فرانسه و برخی دیگر از کشورها طرفدار حکومت شرق لیبی به ریاست عبدالله الثنی هستند و با «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر همکاری می‌کنند.

در ماه ژانویه به ابتکار برلین کنفرانس صلح لیبی در این کشور برگزار شد و در این کنفرانس 16 کشور و سازمان بین‌المللی در این باره توافق کردند که به دخالت های خارجی در این کشور پایان دهند.

برای کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا حل بحران لیبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که شرایط هرج و مرج در این کشور موجب مهاجرت های غیرقانونی بیشتر به اروپا می شود.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل با وجود تحریم تسلیحاتی لیبی و توافق کشورها برای توقف صادرات سلاح به این کشور در کنفرانس صلح لیبی در برلین اما این روند همچنان ادامه دارد.

برلین با برگزاری نشست صلح لیبی یک نقش میانجیگرانه برای حل این بحران را بر عهده گرفته است. اما بیانیه پایانی این نشست تا امروز همچنان اجرایی نشده است. سازمان ملل بخصوص از نقض تحریم های تسلیحاتی از طرف ترکیه و امارات خبر می دهد.

اتحادیه اروپا تلاش می کند ارسال تسلیحات به لیبی را متوقف کند.

اتحادیه اروپا در عملیات جدید نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی موسوم به "ایرینی" از راه های هوایی، با ماهواره واز طریق دریا نظارت می کند. هدف اعلام شده این عملیات پایداری کشور لیبی و حمایت از روند صلح هدایت شده توسط سازمان ملل در این کشور است.

اخیرا کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا در اتحادیه اروپا تحریم شرکت ها و اشخاص خاص که کشتی و هواپیما برای ارسال تسلیحات به لیبی فراهم می کنند را مد نظر قرار داده‌اند.

وزیر امور خارجه آلمان در ابوظبی ایجاد یک منطقه غیر نظامی در اطراف شهر سرت لیبی را پیش شرط مهمی برای آتش بس دانست.

هایکو ماس در سفر به ابوظبی همچنین به مسئله توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی پرداخته و همچنین درباره تنش زدایی در مناقشات بین اسرائیل و فلسطین ابراز امیدواری کرد.

کالین: نگرانی ما در لیبی اقدامات امارات و واگنر است/روسیه بین سراج و حفتر میانجیگری کندسفر غیر منتظره هایکو ماس به لیبی/ هشدار درباره تشدید تنش‌هاگفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره لیبی و سوریه

ماس تاکید کرد که انصراف اسرائیل از طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری پیش شرطی برای آغاز دوباره مذاکرات مستقیم بین هر دو طرف است.

امارات روز پنج شنبه اعلام کرد که به عنوان سومین کشور عربی بعد از مصر و اردن می خواهد مناسبات دیپلماتیک با اسرائیل را در پیش گیرد. در مقابل اسرائیل هم وعده داده که طرح الحاق کرانه باختری را فعلا به حال تعلیق درآورد.

هایکو ماس توافق بین امارات و اسرائیل را تاریخی نامیده و آن را اساسی برای در پیش گرفتن مثبت مناسبات بین اعراب و اسرائیل دانست.

انتهی پیام/

R31356/P/S8,88,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی" اخبار "امارات" اخبار "آلمان" بیشتر بخوانید... کالین: نگرانی ما در لیبی اقدامات امارات و واگنر است/روسیه بین سراج و حفتر میانجیگری کند نشریات ترکیه|دیدار ۳ جانبه مقامات ترکیه، لیبی و قطر/ترامپ: اردوغان از من حرف‌شنوی دارد سفر غیر منتظره هایکو ماس به لیبی/ هشدار درباره تشدید تنش‌ها قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کالین: نگرانی ما در لیبی اقدامات امارات و واگنر است/روسیه بین سراج و حفتر میانجیگری کند نشریات ترکیه|دیدار ۳ جانبه مقامات ترکیه، لیبی و قطر/ترامپ: اردوغان از من حرف‌شنوی دارد سفر غیر منتظره هایکو ماس به لیبی/ هشدار درباره تشدید تنش‌ها واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی" اخبار "امارات" اخبار "آلمان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد ۲ الجزیره: آمریکا روز پنج‌شنبه از ایران به رئیس شورای امنیت شکایت می‌کند ۳ بیانیه مهم سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی ساعات آینده منتشر می‌شود ۴ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت ۵ بایدن رسماً نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد ۶ عربستان بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد ۷ رئیس جمهور مالی استعفا کرد ۸ یمن| آزادسازی ۱۰۰۰ کیلومترمربع در البیضاء؛ تلفات و خسارت‌های سنگین مزدوران تروریست عربستان مهمترین اخبار بین الملل بایدن رسماً نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد رئیس جمهور مالی استعفا کرد عربستان بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت مهمترین اخبار تسنیم امکان درآمدزایی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از سهام بورسی دولت/سال ۹۸ حدود ۷۴ هزار میلیارد از صندوق توسعه برداشت شد مخالفت فرهیختگان اماراتی با اقدام خائنانه آل نهیان/ « مردم امارات در معرض خفقان و سرکوب هستند» آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند رونمایی از مستندی جدید از جنگ «۳۳ روزه لبنان» با روایت سه خبرنگار ایرانی در تسنیم عمران خان: هرگز مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار امارات اخبار آلمان اخبار لیبی اخبار امارات اخبار آلمان وزیر امور خارجه آلمان تحریم تسلیحاتی سفر غیر منتظره تسلیحاتی لیبی هایکو ماس سازمان ملل بین الملل صلح لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات

به گزارش همشهری آنلاین، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذارهای تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرزهای شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

کد خبر 848995 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه تحریم ایالات متحده آمریکا لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • لاپید به امارات می‌رود
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید