Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:25:13 GMT

بیان حرف دین مستلزم توجه به غذای جسم و دوری از بلایاست

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۷۰۶۵

بیان حرف دین مستلزم توجه به غذای جسم و دوری از بلایاست

حجت الاسلام ناصر خلج به خبرنگار معارف ایرنا گفت: وقتی خدا انسان را آفرید، به او جسم و روح داد که هم جسم و هم روح احتیاج به غذا دارد و از طرف دیگر روح و جسم در معرض بیماری قرار می گیرند.

وی افزود: استاد شهید مرتضی مطهری در یکی از آثار خود می گوید دین اسلام هم کامل است و هم تمام. اسلام کامل است چون همه جوانب را بیان کرده و یک دین تمام است چون برای همه بشریت آمده و به همین دلیل دستور اسلام بر حفظ جسم و حفظ روح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلج ادامه داد: اکنون نیز در شرایط کرونایی به سرمی بریم که با عزای سیدالشهداء مصادف شده و اگر قرار باشد حرف دین را بزنیم، باید به غذای جسم توجه کنیم و جسم خود را از خطرات و بلایا مصون بداریم و به همین دلیل باید با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت بایسته و شایسته به آن توجه کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر روح انسان نیز نیاز به حیات و غذا دارد و موظیفم به روح ضرری نرسانیم. چون اگر روح انسان بمیرد به فرموده امیرمومنان علی (ع) چنین انسانی در واقع مرده ای در میان زندگان است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: یکی از مهمترین عواملی که باعث حیات طیبه روحی می شود، شرکت در عزای سیدالشهدا(ع) است و به همین دلیل باید در مراسم عزاداری شرکت کرد و به شکلی شایسته آن را تکریم و تجلیل کرد. چون یکی از بزرگترین شعائر الهی است.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید هر کسی شعائر الهی را پاس دارد، این کار از تقوای دل انسان است. شعائر جمع شعیره به معنای پرچم و علامت است. هر قوم و گروهی یک پرچم دارد و مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می گوید شعائر پرچمی است که انسان رابه سمت طاعت خدا می برد.

خلج با استناد به آیات ۳۶ سوره حج و ۱۵۸ سوره بقره گفت: آن شتری که برای قربانی کردن علامت گذاری می شود یا دو کوه صفا و مروه از شعائر الهی است و یکی از بزرگترین شعائر، عزاداری سیدالشهدا و اصحاب با وفای آن حضرت است که جامعه را به سمت طاعت خدا می برد و امام خمینی (ره) فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا موضوع هایی همچون غسل عزیزان متوفی، کمک به بیماران و پرستاران و کادر بیمارستانی، سم پاشی و ضد عفونی کردن معابر و رزمایش همدلی مطرح شد که عمده افرادی که در این موضوع وارد شدند، اغلب هیاتی بودند که اکنون نیز بیش از دیگران رعایت می کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: با ورود افراد مذهبی به مساله کرونا و اقداماتی که جهت مقابله با این ویروس انجام دادند، شاهد عملکرد خوب آنها بودیم و اکنون هم در عزاداری سیدالشهداء به طور قطع و یقین این افراد دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را بیشتر رعایت و هم برای حفظ جان خود و هم برای جان دیگران تلاش می کنند.

خلج با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر تعطیلی مراسم عزاداری ماه محرم گفت: آنچه در این زمان مهم است عزاداری ماه محرم با حفظ دستورالعمل هاست و باید با عظمت ترین شعائر الهی پاس داشته شود و رهبر انقلاب نیز فرمود که تابع نظرات کارشناسان و ستاد مقابله با کروناست ولی نفرمود که عزاداری برگزار نشود.

وی با بیان این که در عزای حسینی ما مامور به وظیفه هستیم نه مامور به نتیجه اضافه کرد: آب دریا را اگر نتوان کشید /هم به قدر تشنگی باید چشید. اگر افرادی مانند بیماران یا افراد مسن نمی توانند در مراسم عزاداری امسال شرکت کنند ولی می توانند در خانه از برنامه های صدا و سیما استفاده کنند و از این طریق می توانند در این کاروان سیدالشهدا وارد شوند.

خلج ادامه داد: این  افراد حداقل با زدن یک پرچم مشکی بر سر در خانه خود می توانند اقامه عزا کنند و با استفاده از برنامه های تلویزیونی پاداشی همچون عزاداران حسینی داشته باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری فاصله گذاری اجتماعی شعائر الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم) طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم) طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدیو) غذای خیابانی در پاکستان؛ پخت و سرو ۵۰۰ کیلو آب نخود با مرغ و تخم مرغ
  • دوری سرجینیو دست از میادین تا سال 2025؛ آینده نامشخص مدافع آمریکایی در پی مصدومیت
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود