Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:58:02 GMT

حس امید و مشارکت‌جویی باید در جامعه افزایش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۷۱۶۳

حس امید و مشارکت‌جویی باید در جامعه افزایش پیدا کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اگر بخواهیم شاهد رونق فعالیت‌های سیاسی باشیم باید امید و حس مشارکت‌جویی در امور سیاسی و فرهنگی در جامعه افزایش پیدا کند.

محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص تاثیر کرونا در فضای سیاسی کشور اظهار کرد: حوزه‌ سیاسی از حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی متاثر بوده و از آن‌ها منفک نیستند، به همین دلیل وقتی این بخش‌ها دچار ایست و رکود می‌شوند به طور طبیعی حوزه سیاست و سیاست گذاری‌های تشکیلاتی و حزبی نیز از آن‌ها متاثر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فعال سیاسی اطلاح‌طلب افزود: این تاثیر و تاثر در حوزه‌های سیاسی، به دلیل جهانی بودن کرونا در عرصه‌های بین المللی سیاست‌ورزی هم وجود دارند.

وی ادامه داد: در عرصه داخلی هم ما اگر بخواهیم رفتارهای سیاسی را در کنش‌های سیاسی دنبال کنیم، کاهش حضور مردم یا احزاب در زمینه‌های اجتماعی، خود با کاهش رونق فعالیت‌های سیاسی همراه بوده است و نشانگرهای سیاسی در این مدت حکایت از حضور کمتر احزاب، جمعیت‌ها و جریان‌های سیاسی در اجتماعات دارند.

جوادی‌حصار با بیان اینکه این روزها اجتماعات تشکیلاتی، سیاسی و حزبی نیز  به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته‌اند، گفت: احزاب در جهت غلبه بر رخوت ناشی از کرونا در حال حاضر کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند زیرا این پروتکل‌ها در بخشی به حوزه بهداشتی برمی‌گردد که احزاب توانایی تغییر پروتکل‌ها را ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در حوزه‌های اقتصادی، احزاب توانایی تغییر و یا تاثیر عمیق در چرخه اقتصاد را ندارند، افزود: احزاب ما،احزاب موثری در سیاست گذاری‌های کلان کشور نیستند، چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی و فرهنگی، بنابراین احزاب متاثر از آن مجموعه‌ها هستند نه موثر بر آن‌ها.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شاهد رونق فعالیت‌های سیاسی باشیم باید امید و حس مشارکت‌جویی در امور سیاسی و فرهنگی در جامعه افزایش پیدا کند، در شرایط کنونی به نظر من آن بستری که بتوان انگیزه‌های حضور مردم را در مناسبات اجتماعی، سیاسی را بالا ببریم کمتر دیده می‌شود.

وی در رابطه با نگرانی‌های ناشی از تاثیرپذیری انتخابات پیش رو از وضعیت فعلی اظهار کرد: نگرانی‌ها از دو حوزه قابل رصد هستند، حوزه اول حوزه‌های حاکمیتی و مدیریتی‌اند که آن‌ها باید نگران این باشند که آیا می‌توانند با پاره‌ای از رفتارها و سیاست‌گذاری‌ها زمینه افزایش مشارکت و رونق امید و تاثیر و تحول در مناسبات سیاسی و اجتماعی را در مردم بالا ببرند یا خیر.

جوادی‌حصار خاطرنشان کرد: کسانی که دغدغه مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را دارند باید برای تشویق و ترغیب آنان به افزایش مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی راهکارهای متناسبی بیاندیشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خانه احزاب احزاب سیاسی کروناویروس سیاست گذاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد