Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان شهردار کرمان با اشاره به اینکه مطالعات رینگ پیرامون شهر در حال انجام است اظهار کرد: در قالب مطالعات این رینگ احتمالا احداث ۳ تقاطع را خواهیم داشت ضمن آنکه مرمت و بازسازی باغ لـله در سال جاری نیز در دستور کار شهرداری کرمان است.

"سیدمهران عالم‌زاده" پیش از ظهر امروز ۲۹ مردادماه در جمع خبرنگاران با تشریح رویداد یک صد سالگی شهرداری کرمان و آخرین وضعیت پروژه های شهری گفت: در سال‌جاری در ادامه ۵ تقاطع غیرهم‌سطح قبلی باقی مانده از دوره های قبلی در شهر کرمان، ۲ تقاطع غیرهم‌سطح دیگر که نیمه تمام است به‌بهره‌برداری خواهد رسید و در سال آینده نیز تقاطع الغدیر به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقداماتی که امسال توسط شهرداری کرمان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: امسال تملک محور سردار سلیمانی از بلوار کوثر تا بلوار الغدیر را خواهیم داشت، همچنین بخشی از مطالعات جمع آوری آب‌های سطحی و دفع آنها به اتمام رسیده است و در اولین گام به زودی دفع آب‌های سطحی خیابان ۱۷ شهریور به مناقصه گذاشته خواهد شد.

شهردار کرمان با بیان اینکه امسال طراحی پیاده راه میدان توحید در کرمان را در دستور کار خواهیم داشت، ادامه داد: بحث طراحی و تبدیل میدان شورا به پیاده راه و ایجاد پارک گردشگری را دستور کار داشته که در این راستا مطالعات این طرح رو به پایان است و در سال جاری بخشی از این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به موضوع آسفالت ریزی اشاره و بیان کرد: امسال یک میلیون ۸۳۰ هزار مترمربع با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آسفالت ریزی در شهر کرمان انجام خواهد شد همچنین عملیات اجرایی آرامستان جدید کرمان آغاز شده و مشکلات این آرامستان با ارتش و اداره کل راه و شهرسازی رفع شده است.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه مطالعات رینگ پیرامون شهر در حال انجام است اظهار کرد: در قالب مطالعات این رینگ احتمالا احداث ۳ تقاطع را خواهیم داشت ضمن آنکه مرمت و بازسازی باغ لـله در سال جاری نیز در دستور کار شهرداری کرمان است.

وی از بهسازی و نوسازی مدرسه شهرداری وتبدیل آن به فرهنگسرای کرمان خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار احداث پارک بحران را در دستور کار داریم و همچنین طراحی و ساماندهی بلوار جمهوری اسلامی، احیا و بازسازی قبه سبز و بازار عزیز از دیگر اقدامات شهرداری کرمان در سال‌جاری خواهد بود.

شهردار کرمان با بیان این مطلب که مشاور در حال مطالعه روی طراح میدان کوثر و تبدیل آن به پیاده‌راه است، تصریح کرد: مطالعه و طراحی ساختمان جدید شورای شهر در سال‌جاری در دستور کار شهرداری خواهد بود ضمن آنکه بنا داریم خانه شهر که در گذشته کارکرد فرهنگی داشته را همچنان حفظ کنیم.

وی از تحول حمل و نقل شهر کرمان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: امسال خریداری ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به منظور اضافه کردن به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری را دنبال خواهیم کرد که با ورود این دستگاه‌ها تحولی در حمل و نقل شهری کرمان شاهد خواهیم بود ضمن آنکه افتتاح ۲۰ پارک در مناطق مختلف شهری کرمان را نیز امسال در دستور کار داریم.

عالم‌زاده با اشاره به یک صد سالگی شهرداری کرمان گفت: برای رویدادهای جشن یکصد سالگی شهرداری کرمان، برنامه‌های مختلفی در ۴ محور داریم که باتوجه به اینکه کرمان، شهر سردار حاج قاسم سلیمانی است لذا یک برنامه با محوریت بزرگداشت سردار سلیمانی در کرمان داریم که شهرداری بخشی از این برنامه را اجرا می‌کند، همچنین رویداد مرز پرگهر، کلنگ احداث ساحتمان فاخری به لحاظ معماری با کاربری فرهنگی و هنری در سالگرد یک صد سالگی شهرداری به زمین زده می‌شود که این ساختمان در جنوب شرق کشور کارکردی متفاوت خواهد داشت ضمن آنکه راه‌اندازی موزه شهرداری نیز از دیگر برنامه‌های ۱۰۰ سالگی شهرداری کرمان است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تغییر نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری کرمان، بیان کرد: برگزاری ارکستر مجازی خواجوی کرمانی به مناسبت بزرگداشت خواجوی کرمان، بازخورد مناسب کشوری داشت گفتنی است که برنامه‌های مجازی دیگری نیز شهرداری داشته و دارد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری کرمان تقاطع غیرهمسطح اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دستور کار سال جاری ضمن آنکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود