Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:53:14 GMT

سیارکی با کمترین فاصله از کنار زمین عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۷۷۸۴

سیارکی با کمترین فاصله از کنار زمین عبور کرد

به گزارش روزنامه دیلی میل،  این سیارک که ۲۰۲۰ QG نامیده شده است در روز یکشنبه ۱۶ اوت (۲۶ مرداد) از کنار زمین عبور کرد و به حدی به این کره خاکی نزدیک بود که به دلیل گرانش زمین مدار آن تغییر کرد.  

این سیارک از فاصله هزار و ۸۳۰ مایلی (۲ هزار و ۹۵۰ کیلومتری) سطح زمین عبور کرد. جالب آنکه بسیاری از ماهواره ها در چنین ارتفاعی از زمین قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فاصله ۲۰۲۰ QG تا زمین ۲ بار نزدیک تر از رکورد قبلی گذر یک سیارک بود.

البته اگر این سنگ آسمانی با زمین برخورد می کرد، خسارت زیادی به بار نمی آورد زیرا قطر آن ۶ تا ۱۸ فوت (۳تا۶) متر بود. به عبارت دیگر ۲۰۲۰ QG هنگام گذر از اتمسفر زمین می سوخت. با این وجود رصد شدن سیارک پس از گذر آن از کنار زمین، برخی کارشناسان را نگران کرده است.

این سیارک برای اولین بار توسط رصدخانه «پالومار» در کالیفرنیا حدود شش ساعت پس از آنکه از نزدیکترین فاصله از کنار زمین عبور کرد و در حال بازگشت به فضا بود، مشاهده شد.

«پل چوداس»   رییس مرکز مطالعات اشیاء نزدیک زمین ناسا گفت: نزدیک شدن این سیارک به زمین به دلیل اینکه از مسیر خورشید صورت گرفت، تشخیص داده نشد. و ما متوجه نزدیک شدن این سیارک به زمین نشدیم.

به گفته ستاره شناسان، این سنگ آسمانی با سرعتی حدود ۷.۷ مایل در ثانیه (۱۲.۷ کیلومتر در ثانیه) و یا حدود ۲۷ هزار و ۷۲۰ مایل در ساعت از نزدیکی زمین عبور کرد.

برچسب‌ها روزنامه دیلی میل ناسا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روزنامه دیلی میل ناسا روزنامه دیلی میل ناسا زمین عبور کنار زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد، گفت: بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارها را پیش می‌برد که اینها قابل تقدیر و تشکر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مراقب بود در سخنانمان کسی را تخریب نکنیم. آبرو، حیثت، شخصیت و کرامت انسان‌ها باید حفظ شود و همه باید حساس باشیم.

وی با تسلیت شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) رییس مکتب شیعی ما است. امروز شیعه بخاطر این امام بزرگوار زنده است و باید شهادت این امام را برجسته کرد. معارف امام صادق(ع) باید تبیین شوند و ترویج کرد.

امام جمعه شهرکرد مطرح کرد: مکتب امام صادق (ع) را با تقویت حوزه‌های علمیه می‌توان، ترویج کرد و رشد داد. فرزندان خود را به ثبت نام در حوزه‌های علمیه تشویق کنید چرا که مکتب این امام را پیش می‌برد و سالم است.

نکونام با بیان اینکه در سال 1374، تحریم همه جانبه علیه ایران شکل گرفت، افزود: ایران اسلامی با فضل الهی این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و فناوری، علم، دانش و .... رشد پیدا کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد، افزود: بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارها را پیش می‌برد که اینها قابل تقدیر و تشکر است.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: بشریت نسبت به غزه حساس است و امروز این جنبش‌ها بر علیه صهیونیست‌ها مهم است، این جمبش.های سراسر دنیا علیه رژیم صهیونیستی از آثار انقلاب اسلامی ایران است. باید شاکر بود و هر چه می‌توان پر صلابت‌تر در این راه گام برداشت.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد | این مربی حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود!
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته