Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آژانس مطبوعات یمن روز چهارشنبه گزارش داد که " سالم حسن العصیمی " رهبر گروه تروریستی داعش در این کشور همراه با ۴۰ نفر از نیروهای این گروه تروریستی دیروز در جریان نبرد با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستگیر شد.   

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عصر دیروز یک کمین سخت برای اعضای گروه تروریستی «القاعده» و داعش که سعی داشتند از سمت " حمة عواجة و " حمة لقاح " در منطقه " قیفة " بسوی استان " مارب " فرار کنند را ترتیب دادند و پس از درگیری با آن‌ها شمار زیادی را از آن‌ها را به هلاکت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین منابع محلی در استان " البیضا " یمن گفتند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور دیروز (سه شنبه) در درگیری با عناصر گروه تروریستی "داعش" در جبهه " قیفه " نبردهای شدیدی را انجام دادند و در جریان این درگیری توانستند منطقه قطن، جبل الخرابه، الظهیره و مثلث المشیریف را از وجود آن‌ها پاکسازی کنند. 

این منابع خاطرنشان کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبردهای اخیر در منطقه توانستند همه عناصر داعش را که کشته، زخمی یا دستگیر کنند.  

بر اساس گزارش رسانه‌های یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور دیروز موفق شدند کل مناطق " قیفه " در شهرستان " رداع " در استان البیضاء را از وجود عناصر گروه‌های تروریستی القاعده و داعش پاکسازی کنند.  

سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه‌شنبه شب اعلام کرد که بیش از ۲۵۰ نفر از عناصر تروریستی توسط ارتش و کمیته‌های مردمی در استان البیضاء، کشته، یا زخمی و دستگیر شدند. 

وی که در کنفرانس خبری از دستاوردهای نظامی این نیروها طی عملیاتی علیه ائتلاف متجاوز سعودی و وابستگان تحت امر این ائتلاف سخن می‌گفت، از آزادسازی بیش از هزار کیلومتر مربع از استان البیضاء خبر داد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان این که "نیروهای مسلح یمن یکی از جبهه‌های دشمن را در شهرستان ولد ربیع در استان البیضاء را به طور کامل از بین برده است، افزود: بیش از ۱۲ پادگان و تجمع عناصر تروریستی نیز در این استان منهدم شده است. 

سریع همچنین از پشتیبانی لجستیکی ائتلاف متجاوز سعودی به مزدوران داعشی و عناصر القاعده خبر داد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان گفت که جزییات کامل عملیات نظامی منحصر به فرد نیروهای یمنی در روزهای آینده اعلام خواهد شد. 

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف شش سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند. 

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی نیروهای مسلح یمن استان البیضاء گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند