Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع گفت: ما نیازمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم و برای نیل به اهداف عالی سیاست‌های راهبردی خود نیاز به بودجه مستقل تحقیقاتی داریم.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت دفاع از نمایشگاه توانمندی‌های دستاورد‌های دفاعی بازدید و در جریان آخرین پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این نشست با بیان ظرفیت‌های عظیم صنعت دفاعی در حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، هوافضا، الکترونیک، موشکی و سایبری، گفت: فناوری‌ها، محصولات و سرمایه‌های انسانی مجموعه دفاعی «ذخیره راهبردی کشور» است و این سازمان علاوه بر نیرو‌های مسلح مقتدر ایران اسلامی در ارائه خدمت به سایر بخش‌های کشور و بخش خصوصی، بنا به درخواست از آمادگی کامل برخوردار است.

وی، بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های وزارت دفاع را حائز اهمیت برشمرد و افزود: شناخت زوایا، ابعاد و توانمندی وزارت دفاع برای مجلس یازدهم شورای اسلامی می‌تواند گام مهمی در تعامل دو جانبه و استفاده از سرریز دانش دفاعی برای کمک به صنایع کشور و مجموعه‌های غیر دفاعی مهم کشور قلمداد شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به حول قوه الهی با کمک‌های دولت و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و همچنین هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب به خود اتکایی، خود کفایی و خود باوری در بدنه صنعت دفاعی دست یافته‌ایم، تاکید کرد: تکیه و پافشاری دشمن بر ادامه تحریم ها‌ی ظالمانه به جهت آمادگی از توان صادرات ایران اسلامی است چرا که وزارت دفاع برای پیشبرد اهداف عالی دفاعی مرز‌های دانش و فناوری را در نوردیده و نیازی به واردات و نگاه به دست بیگانگان ندارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه صنعت دفاعی یک صنعت پیشرو، پیش رونده و پیش برنده است، گفت: آماده ایم تا در راستای اقدامات ملی مانند برنامه‌های فضایی و سایر بخش‌های مورد نظر مجلس شورای اسلامی و دولت و کمک به بخش خصوصی مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به سبب قرارگیری ایران اسلامی در یک منطقه استراتژیک و نقش آفرینی بازیگران متعددی در این خطه از دنیا، در وضعیت و شرایط خاصی هستیم تصریح کرد: ما نیازمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم و برای نیل به اهداف عالی سیاست‌های راهبردی خود نیازمند بودجه مستقل تحقیقاتی هستیم که امیدواریم مجلس یازدهم همچون گذشته به این مهم اهتمام ویژه داشته باشد.

عزت اله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت و تعامل با وزارت دفاع به کار خواهد بست گفت: وزارت دفاع یک مجموعه توانمند و با دارای پتانسیل بسیار است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

در پایان این نشست، امیر حاتمی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به ایران اسلامی و تجلیل از صبوری و راد مردی این اسوه‌های ایثار و مقاومت از دکتر حجت اله فیروزی نماینده آزاده سرافراز ۸ سال دفاع مقدس و نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی با اهدا لوح، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع وزارت دفاع کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجلس شورای اسلامی ایران اسلامی مجلس یازدهم وزارت دفاع امیر حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروسی خود، ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم، مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار ما از کشور‌های دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

امیر آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تأکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی اضافه کرد: با وجود فشار و تحریم کشور‌های غربی علیه این کشور، «مینسک» آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود