Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بخشی از پرونده‌های قصور پزشکی ناشی از عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و پزشکی است. - اخبار اجتماعی -

عباس مسجدی آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا درباره اقدامات و راهکارهای سازمان پزشکی قانونی کشور برای کاهش تعداد پرونده‌های قصور پزشکی اظهار کرد: زمانی که مردم عزیزمان شناخت خوبی از یک متخصص داشته باشند و برای اقدامات پزشکی نزد اهل فنی را که سواد و  مهارت لازم دارند، بروند، قطعاً آمار پرونده‌های قصور پزشکی کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: برخی اقدامات همچون "لیپولیز" و "لیپوساکشن" در راستای زیبایی است و برای انجام این اقدامات باید به اهل فن و متخصصان مربوطه آن مراجعه کرد.

وی با اشاره به پژوهشهای انجام شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور در پرونده‌های قصور پزشکی در سالهای گذشته، تصریح کرد: در این پژوهشها، بیشترین علت قصور را در رشته‌های مختلف آنالیز و استخراج کردیم و در این رابطه جلساتی را با برخی از مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیشنهاد نخست ما این بود که در اولاً در کروکرومهای آموزشی و در مواردی که نیاز است دستیاران و پزشکان آموزش بیشتری ببینند، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

مسجدی بیان کرد: نکته دوم نیز رعایت اخلاق حرفه‌ای و پزشکی است زیرا بخشی از پرونده‌های قصور پزشکی ناشی از عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و پزشکی است که امیدواریم همکاران عزیز ما به اخلاق حرفه‌ای و پزشکی بیش از پیش عمل کنند و مردم نیز توجهات لازم را نسبت به این موضوعات داشته باشند.

بیشترین ثبت شکایت قصور پزشکی در تهران مربوط به "جراحی زنان و زایمان"/ افزایش 12 برابری مرگ ناشی از مصف الکل در بهار 99بیش از 4 هزار پرونده "قصور پزشکی" منجر به محکومیت شد/ مرگ 627 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی

انتهای پیام/

R1370/P/S2,24,1392/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت بهداشت و درمان قصور پزشکی قوه قضائیه پزشکی قانونی بیشتر بخوانید... هشدار پزشکی قانونی درباره ارائه خدمات درمانی در آرایشگاه‌های زنانه بیشترین ثبت شکایت قصور پزشکی در تهران مربوط به "جراحی زنان و زایمان"/ افزایش ۱۲ برابری مرگ ناشی از مصف الکل در بهار ۹۹ بیش از ۴ هزار پرونده "قصور پزشکی" منجر به محکومیت شد/ مرگ ۶۲۷ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هشدار پزشکی قانونی درباره ارائه خدمات درمانی در آرایشگاه‌های زنانه بیشترین ثبت شکایت قصور پزشکی در تهران مربوط به "جراحی زنان و زایمان"/ افزایش ۱۲ برابری مرگ ناشی از مصف الکل در بهار ۹۹ بیش از ۴ هزار پرونده "قصور پزشکی" منجر به محکومیت شد/ مرگ ۶۲۷ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت بهداشت و درمان قصور پزشکی قوه قضائیه پزشکی قانونی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ امکان آموزش حضوری در ۳۵ درصد مدارس/چگونگی حضور یک روز در میان دانش‌آموزان ۲ طلافروش با فشردن یک دکمه سارقان مسلح را فراری داد ۳ پشت‌پرده اصرار استانداری تهران برای وصل کردن "بندپی" به فیروزکوه چیست؟! ۴ واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومانی اقلام بهداشتی برای هر معلول و سالمندان از هفته آینده ۵ گزارش// شروع متفاوت سال تحصیلی دانش‌آموزان؛ برای مشکلات چه چاره‌‌ای اندیشیده‌ایم؟! ۶ آغاز دریافت کارت کنکور ۹۹ ۷ جزئیات جریمه و مجازات افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ۸ پروتکل بهداشتی بازگشایی مدارس آماده ابلاغ/ مشکلات آبخوری و سرویس بهداشتی مدارس باید رفع شود مهمترین اخبار اجتماعی پشت‌پرده اصرار استانداری تهران برای وصل کردن "بندپی" به فیروزکوه چیست؟! آیا مجلس یازدهم هم به "مسئله جمعیت" مورد تاکید رهبری پشت خواهد کرد؟! آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۷۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات کمک ۲۴ میلیارد تومانی بهزیستی به مراکز توانبخشی واریز شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی عزاداری خواهیم کرد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امکان درآمدزایی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از سهام بورسی دولت/سال ۹۸ حدود ۷۴ هزار میلیارد از صندوق توسعه برداشت شد مخالفت فرهیختگان اماراتی با اقدام خائنانه آل نهیان/ « مردم امارات در معرض خفقان و سرکوب هستند» الاخبار: تبرئه حزب‌الله در دادگاه ترور رفیق حریری ۱۴ مارسی‌ها را ناامید کرد آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت بهداشت و درمان قصور پزشکی قوه قضائیه پزشکی قانونی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت بهداشت و درمان قوه قضائیه پزشکی قانونی رعایت اخلاق حرفه ای و پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور پرونده های قصور پزشکی قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

 مهلت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای بارگذاری مدارک منتسب به دریافت مجوز حرفه‌ای به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!