Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند برگزاری انتخابات جدید خانه سینما باعث شده است تا صنف آهنگسازان و شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار بیانیه و نامه خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حواشی انتخابات دور جدید خانه سینما تمامی ندارد و در این روزها نیز اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های مختلفی از صنوف و شوراهای گوناگون سینمایی به دست رسانه‌ها می‌رسد که نسبت به برگزاری انتخابات مجمع خانه سینما انتقاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سیزدهمین دوره خانه سینما چه کسی خواهد شد؟/ ادامه سیاسی بازی یا حل مشکلات صنفی هنرمندان!اسفندیاری: روحیه تشکیلاتی شرط موفقیت «خانه سینما» است/ راستین: قصور «وزارت ارشاد» هنرمندان را به سمت وزارت کار برد

عدم شرکت همه صنوف سینمایی در این انتخابات علت اصلی انتقادات است. چیزی که اسعدیان علت آن را نداشتن شناسه از وزارت کار اعلام کرده بود. هنرمندانی که برای انتخابات در مجمع صنفی خود باید از وزارت کار شناسه کار دریافت کنند و در جامعه کارگری لحاظ شوند. اما آیا برای انتخابات صنفی باید شناسه کار داشت؟ پاسخ این مسأله را تهیه‌کنندگان و آهنگسازان سینمای ایران داده‌اند.

آنان با انتشار بیانیه‌ و نامه انتقادات خود را رسانه‌ایکردند:

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران و برگزاری دوباره انتخابات خانه سینما

به نقل از روایط عمومی شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران، این شورا در آخرین نشست، انتخابات خانه سینما را مورد بررسی قرار داد و از عدم حضور یک سوم اعضا در تعیین سرنوشت خانه سینما، اظهار نگرانی کرد.

در بخشی از اطلاعیه شورایعالی به همین مناسبت آمده است:

اگر اهالی سینما را اعضای یک خانواده بدانیم و اگر این خانواده صاحب یک کاشانه است که نامش را  "خانه سینما" گذاشته‌ایم، در این صورت بیرون راندن اعضای این خانواده از خانه خودشان نمی‌تواند خردمندانه باشد. هیچ سازه‌ای بخاطر درو دیوارش، هویت خانه را پیدا نمی‌کند مگر با بودن اعضای خانواده در آن! عدم پذیرش 11 صنف از 31 صنف حاضر در خانه سینما در مجمع عمومی آن، نه پشتوانه‌ای در اساسنامه‌اش دارد و نه سازگاری با اصل رواداری بین اعضای خانواده! با چنین منطقی شواریعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران خواهان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و برگزاری مجدد انتخابات هیأت مدیره  است تا به این ترتیب خانه سینما همچنان خانه‌ای باشد برای خانواده بزرگ سینمای ایران.

«دبیرخانه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران»

کانون آهنگسازان تقاضای کمیته «حقیقت‌یاب» در انتخابات را دارد

کارن همایونفر، سخنگوی کانون آهنگسازان سینمای ایران نیز امروز با انتشار نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی،گلایه‌های خود را از انتخابات خانه سینما بیان کرد. 

در متن این نامه آمده است: 

«ریاست محترم سازمان سینمایی

با سلام، در پی برگزاری غیرقانونی و خلاف اساسنامه خانه سینما در تاریخ 20 مرداد 1399 توسط هیأت مدیره سابق، بدین‌ وسیله اعتراض شدید خود را اعلام داشته و رسیدگی فوری به این شکایت و ابطال انتخابات از طرف آن سازمان به دلایل زیریم:

1. دعوتنامه از طرف هیأت ‌مدیره بر اساس ماده 19 و آخرین اساسنامه تصویب شده توسط صنوف و وزارت ارشاد بوده است و هر صنف می‌تواند حق رأی و معرفی کاندید برای هیأت مدیره داشته باشد که در هنگام برگزاری مجمع‌ عمومی و بر خلاف دعوت‌نامه و اساسنامه، با رفتاری توهین‌آمیز از انجام این وظیفه، ممانعت به عمل آمد.

2. طبق ماده یک اساسنامه، خانه سینما تحت نظارت وزارت ارشاد بوده و در تبصره این ماده، آن وزارتخانه محترم تعهد داده است که مراحل قانونی‌شدنِ صنوف را انجام دهد که تاکنون و پس از سال‌ها، هیچ اقدام عملی توسط مسئولین مربوطه صورت نگرفته است.

3. در اساسنامۀ خانه سینما هیچ‌گونه اشاره‌ای به لزوم ثبت صنوف در وزارت کار و دریافت شناسه از آن وزارتخانه  نشده است و تاکنون نامه رسمی از طرف وزارت ‌ارشاد یا شورای فرهنگ عمومی به صنوف خانه سینما ابلاغ نشده است و بیشتر دستورات شفاهی، غیرمستند و توسط عناصری از هیأت مدیره و مدیران اجرایی خانه سینما همراه با تهدید، آزار‌و‌اذیت و اختلاف‌افکنی در صنوف بوده است.

4. رفع هرگونه مشکل در اساسنامه خانه سینما و دریافت شناسه (براساس مصوبه هیأت دولت) یا هر معضل قانونیِ دیگری در رابطه با صنوف را فقط وظیفه وزارت ارشاد می‌دانیم که با دستورات کتبی، درج در اساسنامه  با طی مراحل قانونی و تصویب توسط شورای فرهنگ عمومی امکان‌پذیر است.

5. مشکلات بوجود آمده را ناشی از تصمیمات نادرست و تفسیرهای اشتباه از قوانین توسط عده‌ای خاص و دارای اهدافی نامشخص و مقصدی نامعلوم می‌دانیم و خواستار تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب در این زمینه‌ایم تا به‌درستی آسیب‌شناسی شود، چرا که عدم رسیدگی و سکوت مراجع ذیربط و نظارتی به عملکرد مسئولین و مدیران اجرایی خانه سینما، ادامه بحران در جامعه اصناف  را به دنبال خواهد داشت.»

باید دید که سازمان سینمایی نسبت به این انتقادات چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا انتخابات باطل و بار دیگر از سر گرفته می‌شود یا خانه سینما با پشتوانه‌ای کمرنگ از صنوف در زمین بازی حضور خواهد یافت. 

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط خانه سینما سینما بیشتر بخوانید... ماجرای ربایش دو جامعه‌شناس روس در «شوگالی» کمپانی برادران وارنر با «تنت» سینماداران را تحت فشار قرار داد آیا نمایش خانگی درِ «ماهواره» را تخته کرده است؟/ «نمایش خانگی» به ماهواره آنتن می‌دهد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ماجرای ربایش دو جامعه‌شناس روس در «شوگالی» کمپانی برادران وارنر با «تنت» سینماداران را تحت فشار قرار داد آیا نمایش خانگی درِ «ماهواره» را تخته کرده است؟/ «نمایش خانگی» به ماهواره آنتن می‌دهد واژه های کاربردی مرتبط خانه سینما سینما پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ ضرورت وجود زمینه‌های بصیرتی در خونخواهی شهدای کربلا/ چرا امام سجاد(ع) واقعه حره را تأیید نکردند؟ ۲ آیا نمایش خانگی درِ «ماهواره» را تخته کرده است؟/ «نمایش خانگی» به ماهواره آنتن می‌دهد ۳ پیدا شدن طومارهای حمایتی مردم از دولت مصدق و آیت الله کاشانی پس از ۶۸ سال + عکس ۴ هیروشیما، ناکازاکی و گودزیلایی که نمی‌شناسیم! ۵ روایتی از اهتمام امام صادق(ع) در برپایی "روضه‌های خانگی" ۶ رونمایی از مستندی جدید از جنگ «۳۳ روزه لبنان» با روایت سه خبرنگار ایرانی در تسنیم ۷ پیچیده‌ترین نقش "رحیم نوروزی" در سریال امنیتی تلویزیون/ پخش در ماه‌های آینده + عکس جدید ۸ از «شاعر لب دوخته» تا «شاعر شکست»؛ کودتای ۲۸ مرداد چه تأثیری بر ادبیات ایران گذاشت؟ مهمترین اخبار فرهنگی چگونه اسرای ایرانی در اردوگاه رژیم بعث کتابخانه ساختند؟/با چوب و چماق بسیجی و ارتشی را از هم جدا کردند واکنش حجت‌الاسلام کاشانی به رفتار ضد و نقیض ستاد ملی کرونا درباره برگزاری هیئات مذهبی دهه اول محرم، هیئت کجا برویم؟ "رنگین‌کمان" محرمی، "علمداران" افق و "تکیه‌خانه" شبکه دو/ "پریدخت" و "یلدا" هم سریال محرمی شدند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی عزاداری خواهیم کرد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امکان درآمدزایی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از سهام بورسی دولت/سال ۹۸ حدود ۷۴ هزار میلیارد از صندوق توسعه برداشت شد مخالفت فرهیختگان اماراتی با اقدام خائنانه آل نهیان/ « مردم امارات در معرض خفقان و سرکوب هستند» الاخبار: تبرئه حزب‌الله در دادگاه ترور رفیق حریری ۱۴ مارسی‌ها را ناامید کرد آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه سینما سینما خانه سینما سینما شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران انتخابات خانه سینما نمایش خانگی وزارت ارشاد هیأت مدیره وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است. با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است. فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

کد خبر 847386 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»