Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:38:33 GMT

قم| شاعران آئینی با اشعار خود در خدمت اهل‌بیت(ع) باشند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۸۱۵۳

قم| شاعران آئینی با اشعار خود در خدمت اهل‌بیت(ع) باشند

گروه استان‌ها_ نشست تخصصی شعر" زیر یک سقف" با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در قم برگزار شد که در این نشست بر اهمیت و جایگاه شعر آئینی و لزوم ترویج اشعار برای اهل بیت(ع) تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست تخصصی شعر" زیر یک سقف" با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی با زبان شعر به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، محفل ادبی پروین اعتصامی و بنیاد نخبگان استان قم در سالن همایش‌های کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعرخوانی حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، زهرا نظری، عاطفه جوشقانیان، راضیه مظفری، راضیه جبه‌داری و فاطمه زاهد مقدم از جمله بخش‌های این مراسم بود.

سید محمدجواد شرافت از شاعران آئینی در این مراسم با اشاره به جایگاه شعر ولایی بیان کرد: شاعران آئینی  رسالت مهمی بر عهده‌دارند و باید با اشعار خود در خدمت اهل‌بیت(ع) باشند.

مشهد| جلسه مجازی شعر با موضوع «ولادت امام کاظم(ع)» برپا می‌شودنخستین کنگره ملی شعر غدیر در شیراز؛ غدیر یک فرهنگ و سبک زندگی استشعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی در محفل «همای رحمت» به مناسبت عید غدیر خم

وی افزود: در شعر بانوان به‌خصوص نسل سوم و چهارم  انقلاب اسلامی رگه‌های تازه‌ای وجود دارد که نکته بسیار خوبی است، عاشقانه‌های زنانه و نجیبانه‌ای در این سال‌ها منتشرشده که بسیار خواندنی است.

شاعر آئینی با معرفی کتاب از دوشنبه تا جمعه بیان کرد: این کتاب سرشار از حس اربعین است که کتاب سودمندی است، باید قفسه‌ای در کتابخانه عمومی استان ایجاد شود و کتاب شاعران آئینی در آن قرار بگیرد.

شرافت نهضت حسینی و جایگاه آن را مورد تأکید قرارداد و گفت: اگر سبک زندگی ما به‌سوی اربعین برود که رنگ و بوی زمانه ظهور را دارد زندگی‌ها بسیار قشنگ می‌شود و سعادتمندی به همراه دارد.

عاطفه جوشقانیان، دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: در هر استان یک محفل ادبی باهدف رشد و شکوفایی استعدادهای نسل جوان راه‌اندازی شده است که در استان قم به‌تازگی محفل ادبی پروین اعتصامی تأسیس‌شده است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی محفل ادبی پروین اعتصامی بهره‌مندی از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی و رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان عضو کتابخانه و آشنایی مخاطبان با مفاخر ادبی و فرهنگی کشور است.

دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: در این محفل از اهالی قلم قم که به‌تازگی وارد این حوزه شدند استفاده خواهیم کرد چراکه هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادینه‌سازی و غنای فرهنگی و ادبی هر استان است که در نهایت شناساندن ادبیات فاخر و کهن ایران عزیز اسلامی است.

انتهای پیام/452/ ت

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... محفل شعر قرار| شعرخوانی قاسم صرافان به مناسبت روز قدس+فیلم محفل شعر و ادبیات مقاومت در استان مرکزی به روایت تصویر‌ علی‌محمد مؤدب میهمان سی‌امین محفل شعر قرار + پوستر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... محفل شعر قرار| شعرخوانی قاسم صرافان به مناسبت روز قدس+فیلم محفل شعر و ادبیات مقاومت در استان مرکزی به روایت تصویر‌ علی‌محمد مؤدب میهمان سی‌امین محفل شعر قرار + پوستر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند ۲ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۳ جهش تولید| مجتمع صنعتی خلیج فارس اهواز زمینه اشتغال ۴۰۰۰ جوان خوزستانی را فراهم می‌کند ۴ عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم ۵ گزارش| محرم کرونایی در اردستان / ویروسی که نخل‌گردانی ۳۰۰ ساله اردستان را به تعطیلی کشاند ۶ توزیع نهاده‌های دامی در گیلان؛ ۶۲ هزار تن گوشت مرغ امسال در استان تولید شد ۷ مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان: پیروزی‌های این فصل حاصل کارِ گروهی بود/ ربیعی کار کرد و شعار نداد ۸ سابقه وقوع ۲۷ خطر از ۵۳ خطر احصاء شده کشور در کاشان وجود دارد/ایجاد مرکز لرزه‌نگاری قمصر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت هیئتی‌های اصفهان از محرم متفاوت امسال / اقامه باشکوه عزای سیدالشهدا (ع) ‌‌با رعایت ‌بهداشت‌ تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سقوط شاخص بورس / حباب قیمتی شکل گرفت سنندج|تامین امنیت پایدار مرزهای غرب کشور در سخت‌ترین شرایط+تصاویر وزیر میراث فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم: کاروانسراها را به هتل‌کاروانسرا تبدیل می‌کنیم‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امکان درآمدزایی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از سهام بورسی دولت/سال ۹۸ حدود ۷۴ هزار میلیارد از صندوق توسعه برداشت شد مخالفت فرهیختگان اماراتی با اقدام خائنانه آل نهیان/ « مردم امارات در معرض خفقان و سرکوب هستند» الاخبار: تبرئه حزب‌الله در دادگاه ترور رفیق حریری ۱۴ مارسی‌ها را ناامید کرد آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی استان محفل شعر قرار شاعران آئینی محفل ادبی سبک زندگی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری