Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نایب رئیس اتحادیه لبنیات و سوپر مارکت‌ها با اشاره به اینکه در هفته‌ گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی را در اقلام لبنی نداشته‌ایم و از مردم خواست می‌شود تخلفات را گزارش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، گرانی پدیده ای است که این روزها به دلیل مسائل مختلف از جمله شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه تا ضعف مدیریت‌ها گریبان گیر جامعه شده و فشارهای زیادی بر وضعیت زندگی مردم به ویژه در حوزه معیشت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم این سختی و گرانی تا حدی است که بسیاری از مردم این روزها حتی در تامین نیازهای اولیه زندگی خود و تامین مایحتاج اصلی خانواده با مشکل جدی روبه رو هستند و تامین مواد غذایی هم برای برخی از مردم سخت شده است.

افزایش قیمت‌ها روز به روز به وضوح قابل لمس است و هر روز برای مردم مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و در کنار آن گران‌فروشی‌هایی که در برخی صنوف دیده می‌شود، گسترده مشکلات مردم را روز به روز افزایش داده است.

گران‌فروشی‌هایی که گر چه از سوی برخی مسئولان تکذیب و یا ادعای برخورد با آن مطرح می‌شود اما همچنان در بازار جولان می‌دهد و فشار به مردم را بیشتر می‌کند.

از جمله اقلام و مواردی که این روزها در بازار استان یزد قیمت مصوب آن اعلام شده ولی در برخی از نقاط گزارش‌هایی مبنی بر گران‌فروشی دیده می‌شود شیر و فرآورده‌های لبنی است.

علیرضا صیادیان نایب رئیس اول اتحادیه لبنیات استان یزد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه قیمت لبنیات طبق مصوبه مورخ تیرماه در کارگروه تنظیم بازار استان تصویب شده اظهار داشت: قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم شیر فله 3700 تومان و هر کیلوگرم ماست سنتی با ظرف یک بار مصرف 5800 تومان مصوب شد البته این قیمت‌ها بر اساس خرید شیر 3200 تومان تصویب شده است.

صیادیان گفت: فروشندگان شیر هر کیلوگرم شیر را درب واحد صنفی با قیمت 3200 تحویل مغازه دار می‌دهند و مغازه دار 3700 تومان می‌فروشد، در بعضی موارد دیده شده که فروشندگان شیر(دامداران) قیمت‌هایی فراتر از قیمت مصوب به مغازه‌دار فروخته‌اند که از همین جا از مسئولان درخواست داریم پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم همان حاشیه سود پیش‌بینی شده قیمت را ثابت نگه داریم.

وی افزود: تا این لحظه تقریبا بیش از 95 درصد از واحدهای صنفی با رعایت این مصوبه گام بزرگی در کمک به ثابت نگه داشتن قیمت داشته‌اند.

نایب رئیس اول اتحادیه لبنیات استان یزد ادامه داد: ما بقی اجناس لبنیات را کارشناسان گروه حمایت از مصرف کننده نرخ گذاری می‌ کنند و این قیمت‌ها بر محصولات درج است و مغازه دارها موظف به رعایت قیمت مصرف کننده هستند و اتحادیه هیچ گونه قیمت گذاری بابت کالاهای شرکتی ندارد افزود: بالا و پایین رفتن قیمت‌ها با تصمیم گیری کارشناسان کار گروه تنظیم بازار استان انجام می‌پذیرد.

صیادیان عنوان کرد: از مردم استان در خواست می‌شود که در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی از طرق راه‌های شماره گیری با سامانه 124 یا 36291719 اداره بازرسی اصناف و یا 36247105 اتحادیه تماس بگیرند تا تیم بازرسی در اسرع وقت جهت پیگیری در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم را انجام دهد.

گزارش|شیر تو شیر قیمت لبنیات در زنجان / تولید‌کننده و مصرف‌کننده در سیاه‌چاله تورم گرفتار شده‌اندقیمت لبنیات، مواد پروتئینی و میوه در بازار مشهد؛ شنبه 25 مرداد+جدولقیمت میوه، لبنیات و مواد پروتئینی در شهرکرد؛ جمعه 24 مردادماه + جدول

وی اظهار داشت: تیم زحمت کش بازرسان اتحادیه لبنیات، سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف مرکز استان به شکل منظم و جدی نظارت دارند و مواردی انگشت شمار هم متخلف شناسایی شدن و با آن‌ها برخورد انجام شده است.

نایب رئیس اول اتحادیه لبنیات استان با اشاره به اینکه روزانه بازرسی‌ها ادامه دارد تا همه مغازه‌داران رعایت کنند، گفت: مغازه‌های شهر یزد بسیار پراکنده و در اطراف یزد هستند بنابراین نظارت و بازرسی سختی‌های خاص خود را دارد.

قطعا یکی از مهمترین عواملی که سبب افزایش گران‌فروشی‌ها و تخلف در بین برخی از صنوف شده، عدم وجود نظارت و یا نظارت ناکافی در بازار است.

علی افشار‌پور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه در در هفته‌ گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی را در اقلام لبنی نداشته‌ایم و همه مغازه‌داران ملزم به رعایت قیمت‌های مصوب هستند گفت: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده گران‌فروشی تخلفات را گزارش دهند.

وی اظهار داشت: هیچ گونه تغییر در قیمت لبنیات نداشته‌ایم و در قیمت شیر فله درب واحدهای خرده فروشی 3700 تومان، ماست 5700 تومان، قیمت 10 قلم لبنیات پاستوریز نیز همان قیمت‌های اعلام شده قبل است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه بازرسان متعدی از سازمان و اتحادیه بر نرخ قیمت کالاهای لبنی نظارت دارند افزود: مردم استان هم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف یا گران‌فروشی مغازه‌ها در سطح شهر از طریق سامانه 124 به سازمان گزارش دهند.

با وجودی که تعداد واحدهای متخلف و گران‌فروش و یا واحدهایی که دست به کم فروشی در محصولات خود می‌زنند کم است ولی همین تعداد هم بر اعتبار بازار لطمه سنگینی وارد می‌کنند به همین دلیل ضرورت دارد واحدهای نظارتی نسبت به این موضوع با جدیت بیشتری ورود کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در صورت عدم همراهی مردم امکان برخورد کامل با متخلفان نیست، لازم است که مردم هم در صورت مشاهده تخلف، مراتب را جهت بررسی به نهادهای مربوط و با استفاده از شماره‌های اعلام شده در این گزارش بیان کنند.

انتهای پیام/781/ح

R41376/P/S6,76/CT7 بیشتر بخوانید... لبنیاتی‌ها ۱۲ میلیارد تومان جریمه شدند اما قیمت ها دوباره گران شد گزارش|نرخ شیر و لبنیات در استان خراسان جنوبی چرب‌تر شد اصفهان| دلایل افزایش قیمت‌ لبنیات چیست؟/ وقتی شیر در ظرف گرانی می‌جوشد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لبنیاتی‌ها ۱۲ میلیارد تومان جریمه شدند اما قیمت ها دوباره گران شد گزارش|نرخ شیر و لبنیات در استان خراسان جنوبی چرب‌تر شد اصفهان| دلایل افزایش قیمت‌ لبنیات چیست؟/ وقتی شیر در ظرف گرانی می‌جوشد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند ۲ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۳ جهش تولید| مجتمع صنعتی خلیج فارس اهواز زمینه اشتغال ۴۰۰۰ جوان خوزستانی را فراهم می‌کند ۴ عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم ۵ گزارش| محرم کرونایی در اردستان / ویروسی که نخل‌گردانی ۳۰۰ ساله اردستان را به تعطیلی کشاند ۶ توزیع نهاده‌های دامی در گیلان؛ ۶۲ هزار تن گوشت مرغ امسال در استان تولید شد ۷ مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان: پیروزی‌های این فصل حاصل کارِ گروهی بود/ ربیعی کار کرد و شعار نداد ۸ سابقه وقوع ۲۷ خطر از ۵۳ خطر احصاء شده کشور در کاشان وجود دارد/ایجاد مرکز لرزه‌نگاری قمصر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت هیئتی‌های اصفهان از محرم متفاوت امسال / اقامه باشکوه عزای سیدالشهدا (ع) ‌‌با رعایت ‌بهداشت‌ تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سقوط شاخص بورس / حباب قیمتی شکل گرفت کردستان| تامین امنیت پایدار مرزهای غرب کشور در سخت‌ترین شرایط+تصاویر وزیر میراث فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم: کاروانسراها را به هتل‌کاروانسرا تبدیل می‌کنیم‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم سوریه| تظاهرات مردم الحسکه و قامشلی با هدف اخراج اشغالگران آمریکایی امکان درآمدزایی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از سهام بورسی دولت/سال ۹۸ حدود ۷۴ هزار میلیارد از صندوق توسعه برداشت شد مخالفت فرهیختگان اماراتی با اقدام خائنانه آل نهیان/ « مردم امارات در معرض خفقان و سرکوب هستند» آیا مجلس یازدهم هم به "مسئله جمعیت" مورد تاکید رهبری پشت خواهد کرد؟! درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه لبنیات صورت مشاهده افزایش قیمت قیمت لبنیات مصرف کننده گزارش دهند گران فروشی استان یزد نایب رئیس هیچ گونه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روز‌های اخیر در برخی خطوط تاکسیرانی که رانندگان بیشتر از قیمت مصوب شورای شهر تهران، نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند، با رانندگان برخورد و امتیاز منفی در پرونده آنها درج شد.

شادی مالکی افزود:همچنین با توجه به اینکه نرخ کرایه از اول اردیبهشت باید افزایش پیدا می‌کرد مواردی را داشتیم که پیش از اردیبهشت نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند که با این موارد هم برخورد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست اگر در استفاده از تاکسی‌ها متوجه شدند نرخ کرایه درخواستی راننده بیش از نرخی است که بر روی برچسب‌ها نصب یا در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اطلاع رسانی شده با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

شادی مالکی افزود: پس از اطلاع رسانی شهروندان، بازرسان در محل حاضر می‌شوند و به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کنند و با تخلفات برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران این مجوز داده شده که نرخ کرایه تاکسی‌ها را به صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش دهد و در مجموع ۶۱۰ خط تاکسیرانی در شهر تهران این مصوبه اجرایی شده است.

شادی مالکی افزود: البته با توجه به بازمهندسی خطوط تاکسیرانی شهر تهران، متناسب سازی کردیم و به گونه‌ای این مصوبه را اجرایی کردیم که مسافران با حداقل معطلی در خطوط پایانه‌ها و ایستگاه‌ها بتوانند به تاکسی‌ها دسترسی داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: این متناسب سازی باعث شده در برخی خطوط که به علت پایین بودن پایه نرخ کرایه در سنوات گذشته رانندگان تاکسی فعالیت نمی‌کردند و بخصوص در شرایط آب و هوایی خاص و ساعت پیک ترافیک با کمبود تاکسی مواجه بودیم خوشبختانه تا بیش از ۸۰ درصد این مشکل رفع شود.

شادی مالکی افزود: حتی در برخی خطوط هم افزایش نرخ کرایه کمتر از ۴۵ درصد افزایش یافته که این مسئله هم به بازمهندسی خطوط بر می‌گردد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی