Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب ملی الامه سودان و رئیس هیأت علمای این کشور مخالفت خود را با هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی روابط خارطوم با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از اینکه حیدر بدوی، سخنگوی وزارت خارجه سودان از عزم کشورش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد، صادق المهدی، رئیس حزب ملی امت سودان و محمد عثمان صالح، رئیس هیأت علمای این کشور، مخالفت خود را با هر گونه اقدام خارطوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، حزب ملی الامه سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی خبرها از احتمال برقراری روابط سودان با اسرائیل حکایت دارد، درحالی که سودان در دوره انتقالی به سر می‌برد و بر این باور هستیم که تصمیم‌گیری در خصوص مسائل ملی مورد اختلاف از وظایف دولت‌های ملی منتخب است.

حزب الامه ملی سودان همچنین اعلام کرد: اسرائیل همواره اراضی کشورهای عربی را اشغال می‌کند و تاکنون به هیچ راه‌حلی با فلسطینیان برای پایان دادن به این مسأله دست نیافته است. هرگونه روابط با اسرائیل در سایه عدم بازگرداندن سرزمین‌های عربی اشغال شده توسط اسرائیل در یک توافق قابل قبول و نیز عدم پایبندی تل‌آویو به قطعنامه‌ها و قوانین مشروع بین‌المللی، غیر قابل توجیه است.

در همین راستا، رئیس هیأت علمای سودان خاطرنشان کرد: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه تنها بیانگر دیدگاه شخصی خود او است و ما هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنیم و مردم سودان که حامی مسأله فلسطین هستند، با این موضوع مخالفت خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: هیأت علمای سودان پیشتر با صدور بیانیه‌ای عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و به سایر کشورهای عربی به ویژه سودان هشدار داد که در این مسیر پرپیچ و خم که مورد مخالفت سودانی‌ها قرار خواهد گرفت، قدم نگذارد.   

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه سودان گفته بود:‌ هیچ دلیلی برای ادامه خصومت بین اسرائیل و سودان وجود ندارد. ما برای توافق صلح با اسرائیل مبتنی بر دوستی و مصلحت سودان بدون فدا کردن ارزش‌ها و اصول‌مان تمایل داریم.

این سخنگو همچنین تصریح کرد: سودان و اسرائیل از انعقاد قرارداد صلح فایده و سود خواهند برد.

پنجشنبه گذشته واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا؛ محمد بن‌ زاید، ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این پس همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

تشکیلات خودگردان فلسطین و تعدادی از کشورهای عربی مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند و رهبری فلسطین آن را خیانت توصیف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی اعلام کردند هیأت علمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی