Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@22:30:41 GMT

دستگیری شکارچیان متخلف در ثلاث باباجانی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۸۳۷۳

دستگیری شکارچیان متخلف در ثلاث باباجانی

به گزارش رکنا ، رییس محیط زیست ثلاث باباجانی گفت: در پی گشت و کنترل شبانه زیستگاه‌های دستگیری شکارچیان متخلف در ثلاث باباجانیطبیعی شهرستان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه سیا طاهر موفق به دستگیری یک اکیپ ۴ نفره شکارچی متخلف شدند که از آن‌ها لاشه یک رأس گراز وحشی، ۳ قبضه اسلحه شکاری، ۳۱ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری افزود: پس از تعیین میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست و واریز آن، افراد متخلف برای طی سایر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بصورت شبانه روز در حال پایش مناطق تحت مدیریت هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

رییس محیط زیست ثلاث باباجانی همچنین از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا رکنا قانون اخبار حوادث مأموران شکارچی یگان حفاظت محیط زیست شکارچیان متخلف گراز وحشی عکس اخبار تهران حوادث تهران جوان قتل فیلم دختر مرد تهران جزئیات محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شدۀ سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف پور اظهار داشت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

گفتنی است: منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و 6 منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱5 درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال جاری ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903399

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد