Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد ۶۰میلیون سهم شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک، با نماد معاملاتی "گدنا" در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه و هر سهم این شرکت ۶۰۰ تومان کشف قیمت شد.

 تعداد 60 میلیون سهم شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک معادل 20درصد سهام این شرکت، به‌عنوان شانزدهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه در بازار دوم فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت 600 تومان کشف قیمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این میزان سهام در محدوده قیمتی 580تا 600تومان برای هر سهم و با سهمیه 20سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده بود و مدیر این عرضه شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار و متعهدین خرید هم شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به میزان 25 درصد و شرکت تامین سرمایه تمدن به میزان 25 درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند.
گفتنی است تعداد 60 میلیون سهم شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در حالی عرضه اولیه شده است که از این تعداد، 51 میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد 9میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.
این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: از سال ۷۸ تا به حال به تعداد نمایندگان اضافه نشده است. در حال حاضر جمعیت کشور به ۸۶ میلیون نفر رسیده، اما هنوز این حق قانونی یعنی افزایش تعداد نمایندگان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه این قبیل طرح‌ها به هر دلیلی در دوره‌های قبل رد می‌شد، ادامه داد: متاسفانه یک بی‌عدالتی با افزایش جمعیت در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده که باید حتماً با افزایش تعداد نمایندگان برطرف شود.

صباغیان تاکید کرد: در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که سه نماینده دارند این در حالیست که در یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان ۴۵ هزار نفر جمعیت و یک نماینده دارد. کجای آن عدالت است؟

وی این مساله را سبب حاکم شدن بی عدالتی محض در توزیع نمایندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم نمایندگان نقش بالایی در پیگیری رشد و توسعه و توزیع عدالت دارند. در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با ۶ شهرستان و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و یک نماینده داریم که عدالت نیست. 

این نماینده مردم بسیاری از بی‌عدالتی‌ها را ناشی از عدم توزیع عادلانه نمایندگان خواند و تصریح کرد: در مبحث توزیع نمایندگان سه شاخص جمعیت، محرومیت و وسعت مدنظر قرار دارد. هر فردی هم در رابطه با این مسئله اعتراض داشته با این شاخص‌ها مستدل و دقیق به آنها پاسخ داده شده است.

دیگر خبرها

  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین