Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه ۳۸ درصد مدارس استان در اختیار هنرستان ها و آموزش های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است گفت: ۶۲درصد دیگر  مدارس استان در اختیار دبیرستان ها است که باید در این زمینه تلاش جدی تری صورت گیرد و بر تعداد هنرستان ها و فضاهای آموزشی مهارتی و فنی و حرفه‌ای در این استان افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران با حضور محسنی بندپی استاندار تهران، حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران، آذرکیش مدیرکل دفتر فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش و صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سالن اجتماعات استانداری تهران برگزار شد.

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه امیدواریم تمام تلاش‌های مسئولین منجر به اعتلای دستگاه تعلیم و تربیت کشور شود، گفت: نباید فراموش کنیم که  اگر حال آموزش و پرورش خوب باشد قطعاً حال جامعه ما نیز در آینده خوب خواهد بود و اگر آموزش و پرورش دچار چالش و مشکل باشد قطعاً در آینده با جامعه پویا روبرو نخواهیم بود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو اتفاق مهم کشوری در شهرستان های استان تهران، اظهار کرد: برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانش آموزان سراسر کشور و همچنین سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور به صورت مجازی از جمله برنامه‌هایی بود که به همت معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به خوبی برگزار شد و تجربه ای جدید در برگزاری این دست مسابقات به شکل غیر حضوری و در فضای مجازی بود که با موفقیت برگزار شد.

 صیدلو با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به توسعه متوازن دست یابد، اظهار کرد: باید دانش آموزان را به سمت مهارت‌آموزی هدایت کنیم به گونه‌ای که هر دانش آموز بعد از فارغ التحصیلی از نظام آموزش و پرورش کشور به یک مهارت فنی و حرفه‌ای نیز تسلط داشته باشد .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در کنکور سراسری شرکت کرده که بیش از ۶۰درصد آنها در رشته‌های تجربی به رقابت خواهند پرداخت، تاکید کرد: ما باید در راستای توسعه متوازن آموزش و پرورش به سمتی حرکت کنیم تا دانش آموزان به فراگیری رشته های مهارتی بیشتر تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸درصد مدارس استان در اختیار هنرستان ها و آموزش های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است تاکید کرد : ۶۲درصد دیگر  مدارس استان در اختیار دبیرستان ها است که باید در این زمینه تلاش جدی تری صورت گیرد و بر تعداد هنرستان ها و فضاهای آموزشی مهارتی و فنی و حرفه‌ای در این استان افزوده شود.

صیدلو در ادامه با اشاره به  ایام بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید به استانها واگذار شده است و شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا خواهند کرد و تمامی ادارات آموزش و پرورش باید آمادگی ارائه خدمات آموزشی در شرایط سفید و زرد و قرمز را به دانش‌آموزان داشته باشند .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، این مقام مسئول با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی و آماده‌سازی مدارس جهت بازگشایی، خاطرنشان کرد: مدارس شهرستانهای استان تهران هم به لحاظ بهداشتی به دلیل شیوع بیماری کرونا و هم به لحاظ فراهم کردن زیرساخت های فضای مجازی جهت برقراری ارتباط معلمین با دانش آموزان در حال آماده سازی است و امیدواریم بتوانیم بهترین فضای آموزشی را جهت سال تحصیلی آینده در اختیار دانش آموزان و همکاران فرهنگی استان قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس سال تحصیلی 1399 ـ 1400 شهرستانهای استان تهران مهارتی و فنی و حرفه ای مدارس استان در اختیار استان تهران آموزش و پرورش هنرستان ها سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم‌اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان وجود ندارد و در واقع می‌توان گفت که تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در زمینه تعلیم و تربیت استان مشارکت می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال‌جاری از طریق آزمون‌های استخدامی تعداد یک هزار و ۴۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند که این تعداد استخدام در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به نامناسب بودن برخی مدارس استان گفت: این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص پیدا کرد اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

وی با بیان اینکه اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را به آموزش و پروش استان تحویل داد، اظهار داشت: هم اکنون هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است و بروز یک مشکل در مدرسه ای را نباید به همه مدارس تعمیم داد.

اسماعیلی با بیان اینکه با بیان اینکه پس از مدت‌ها مشکل تامین نیروی انسانی در رشته‌های فنی‌وحرفه ای استان رفع شد، افزود: برای سال تحصیلی جدید تامین ۱۴۰ نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: تعداد ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه اعلام کردند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص مدارس کانکسی در استان، گفت:هم‌اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان وجود ندارد و در واقع می‌توان گفت که تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در رابطه با پرداخت حق سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم نیز افزود: طبق قانون ۵۰ درصد حق سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم به عهده آموزش و پرورش است، اما در سال‌جاری بیشتر از این مقدار پرداخت می‌شود.

کد خبر 749408

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر