Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش خبرنگار ایرنا، برخی رسانه های روسی ازجمله شبکه تلویزیونی ار.ب.کا و رادیو اکو مسکو که مواضع غربی دارند روز چهارشنبه با استناد به سامانه بین المللی رصد پروازهای FlightRadar خاطرنشان کردند که هواپیمای توپولوف-214 و.پ.او با شماره بدنه ار.ای -64523 در فرودگاه مینسک فرود آمد.

این هواپیمای ویژه به سازمان هواپیمایی «روسیه» (برای ارائه خدمات به مقامهای ارشد روسیه) تعلق دارد  و الکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه از این هواپیما استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هواپیمای توپولوف-214 و.پ.او از فرودگاه ونوکووا (ویژه پروازهای دولتی) در حومه مسکو به پرواز درآمده و در فرودگاه مینسک به زمین نشست.

هنوز دولت روسیه در مورد این هواپیما و اینکه چه کسی در آن قرار داشت، اطلاعاتی منتشر نکرده است.

گفتنی است الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در روزهای اخیر دو بار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تماس تلفنی گرفت.

وی پس از این تماس ها گفت که پوتین به وی وعده کمک داده است. 

به گفته لوکاشنکو، روسیه با توجه قرارداد اتحاد روسیه و بلاروس و تعهدات در پیمان سازمان امنیت جمعی که هر دو کشور عضو آن هستند، می تواند به بلاروس کمک کند.

 آماده باش ارتش بلاروس در مرزهای غربی 

به گزارش خبرگزاری دولتی بلتابای بلاروس، لوکاشنکو روز شه شنبه در نشست شورای امنیت این کشور اعلام کرد که ارتش در مرزهای غربی این کشور به حالت آماده باش کامل درآمده است و آماده انجام وظایف محوله است. 

بلاروس در غرب با سه کشور لتونی، لیتوانی و لهستان هم مرز است که هر سه کشور عضو پیمان ناتو و اتحادیه اروپا هستند.

به گفته رئیس جمهوری بلاروس، وضعیت سیاسی خارجی رهبری بلاروس را مجبور به توجه به شرایط و اوضاع و اقدام مناسب می کند. 

لوکاشنکو گفت که مسائل بلاروس نه فقط در عرصه خارجی بلکه داخلی است و این اقدامات کاملا هماهنگ شده است. این اقدامات هنوز به اوج خود نرسیده است.

وی شورای هماهنگی انتقال قدرت را که مخالفان دولت بلاروس دو روز پیش تشکیل داده اند به تلاش برای غصب قدرت در کشور متهم کرد.

لوکاشنکو با اشاره به مفاد برنامه اعلام شده از سوی این شورا، که کاهش سطح روابط با روسیه و کنترل مرزهای روسیه و بلاروس از آن جمله بود شورای هماهنگی انتقال قدرت در بلاروس را تشکیلاتی ضدروسی خواند و افزود: با این برنامه های معلوم نیست چگونه 38 میلیارد دلار تبادلات بازرگانی سالانه میان روسیه و بلاروس تامین می شود.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی حدود 70 نفر به عضویت شورای هماهنگی انتقال قدرت در بلاروس در آمده اند.

مرگ یک عضو کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس

خبرگزاری ریانووستی روسیه هم اعلام کرد: جسد  کنستانتین شیشماکوف عضو کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس یافت شده است. 

بر اساس گزارش این رسانه، شیشماکوف که رئیس موزه تاریخی-نظامی ولکوفسکی هم بود به همراه یک نفر دیگر از اعضای کمیسیون مرکزی انتخابات برگه های ویژه تایید شمارش آرا را امضا نکرد و از تایید قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری بلاروس خودداری کرد.

 رسانه روسی به نقل از پدر کنستانتین شیشماکوف نوشت: شیشماکوف 29 ساله روز 15 اوت (شنبه) با همسر خود تماس گرفت و گفت که از کارش برکنار شده و به خانه می آید اما به خانه بازنگشت.

در همین حال به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه24، سخنگوی وزارت کشور بلاروس بیانیه ای را از سوی ماموران و پرسنل این وزارتخانه منتشر کرد که در آن درخواست مخالفان دولت بلاروس برای پیوستن نیروهای امنیتی به آنها رد شده است.

اولگا چمودانووا در کانال تلگرامی خود این بیانیه را منتشر کرد و در آن گفته شده است: در جامعه بلاروس دیدگاه نادرست ترویج می شود که بر اساس آن پلیس یا مامور آمون (پلیس ویژه ضدشورش) بودن مایه ننگ و خجالتی است.

سخنگوی وزارت کشور بلاروس خاطرنشان کرد که مخالفان دولت از ماموران امنیتی می خواهند که کارت شناسایی خود را دور انداخته و به معترضان بپیوندند اما چنین نخواهد بود.   

مخالفان لوکاشنکو مدعی اند که وی در انتخابات ریاست جمهوری تقلب کرده است تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشنکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از ۸۰ درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد کرده است.

قدرت نمایی خیابانی معترضان طی  یکشنبه گذشته در مینسک تردیدهای زیادی را در خصوص انتخابات این کشور و آینده تحولات سیاسی در بلاروس بوجود آورده است.

اگر چه لوکاشنکو اعلام کرده که پوتین از وی حمایت خواهد کرد اما تاکنون موضع رسمی روسیه در خصوص نتیجه انتخابات بلاروس اعلام نشده هر چند که ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه به شدت از امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای اظهار نظر در خصوص تحولات بلاروس انتقاد کرد و خواستار توجه وی به مشکلات جلیقه زردها در فرانسه شده است.

روسیه تا امروز بر عدم مداخله خارجی در بلاروس تاکید کرده است.

برچسب‌ها روسیه الکساندر لوکاشنکو مینسک بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه الکساندر لوکاشنکو مینسک بلاروس روسیه الکساندر لوکاشنکو مینسک بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟