Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن میرحسینی گفت: با توجه به شیوع کرونا کنکور سراسری در 7 حوزه اصلی و 17 حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید محسن میرحسینی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ با بیان اینکه تمامی تدابیر لازم برای برگزاری کنکور سراسری اتخاذ شده است گفت: امسال علاوه بر تلاش برای رعایت نکات حفاظتی، رعایت پروتکل های بهداشتی را نیز اهمیت دارد  و به نوعی در کنار حفظ سلامت آزمون، سلامت داوطلبان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات بهداشتی برای برگزاری کنکور سراسری

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد افزود: رعایت پروتکل ها بر اساس دستورالعمل سازمان سنجش به دوبخش بدو ورود به جلسه و حین ورود به جلسه تقسیم بندی می شوند که مشخص کردن فاصله اجتماعی داوطلبان به صورت خط کشی،الزام تمامی داوطلبین به استفاده از ماسک، الزام استفاده عوامل اجرایی به استفاده از ماسک و شیلد، پذیرایی به صورت سلف سرویس به همراه ارائه نایلون پلاستیکی، گندزدایی سالن های امتحانی و پلمپ آن ها تا ساعت آزمون و استفاده از مواد ضدعفونی برای ضدعفونی دست ها از جمله اقدامات بهداشتی بدو ورود است.

استفاده از ماسک فیلتر دار در حوزه های امتحانی ممنوع

وی در ادامه استفاده از ماسک فیلتر دار در حوزه های امتحانی را ممنوع دانست و گفت: همه داوطلبان باید از ماسک سه لایه پارچه ای استفاده کنند البته بسته بهداشتی شامل ماسک وژل ضدعفونی کننده نیز برای آنان تهیه شده، همچنین عوامل هلال احمر برای تب سنجی و مرکز بهداشت برای نظارت بهداشتی هم در حوزه های امتحانی حضور دارند.

میرحسینی با اشاره به اینکه در آزمون دکتری فاصله صندلی داوطلبان یک متر و 60 سانتی متر و در آزمون کارشناسی ارشد یک متر و 20 سانتی متر بوده گفت: در این آزمون فاصله صندلی داوطلبان یک متر و 80 سانتی متر است که از این بابت هم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

تفاوت دیدگاه سازمان سنجش و داوطلبان در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی

این مقام مسئول در ادامه در خصوص برخی گلایه مندی ها نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور کارشناسی ارشد گفت: دستورالعمل های سازمان سنجش در خصوص پروتکل های بهداشتی یک چیزی است و تصوری که داوطلبان  نسبت به رعایت این پروتکل ها دارند هم چیز دیگری است ولی این اطمینان را می دهیم که در خصوص رعایت پروتکل ها هیچ کوتاهی صورت نگرفته است.

بیشترین تعداد داوطلبان را گروه تجربی تشکیل می دهند

وی پیرامون تاثیر کرونا درمیزان استقبال داوطلبان هم گفت: در آزمون دکتری و ارشد در سال های گذشته تعداد غائبان بین 8 تا 12 درصد بوده که  امسال با توجه به شیوع کرونا میزان غائبین در کنکور ارشد تا 32 درصد رسیده است البته در خصوص کنکور سراسری معمولا تعداد غائبان به مراتب پایین تر است مخصوصا در رشته تجربی که بیشترین تعداد داوطلبان را تشکیل می دهند.

میرحسینی در ادامه تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال را هیجده هزار و 806 نفر در استان یزد عنوان کرد و گفت: 59 درصد داوطلبان زن و 41 درصد مرد هستند که البته از تعداد کل شرکت کنندگان 9700 نفر در شهر یزد آزمون خواهند داد و داوطلبان تجربی با 7 هزار نفر داوطلب، 64 درصد داوطلبان در استان را شامل می شوند.

برگزاری آزمون سراسری در 7 حوزه اصلی و 17 حوزه فرعی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد در خصوص تعداد حوزه های امتحانی اظهار داشت: در سال های گذشته کنکور سراسری در 3 حوزه اصلی برگزار شده اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا کنکور سراسری در 7 حوزه اصلی و 17 حوزه فرعی با توجه به رعایت فاصله یک متر و 80 سانتی متری طی چهار روز و تنها در شیفت صبح برگزار خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برای ما هم سلامت آزمون و هم سلامت داوطلبان حائز اهمیت است به  خانواده داوطلبان توصیه کرد پس از مشایعت فرزندان خود به حوزه های امتحانی از تجمع در محل خودداری کرده و به منازل خود بازگردند.

میرحسینی تاکید کرد: داوطلبان نیز حتما دقت لازم را برای حضور در محل حوزه امتحانی  درج شده روی کارت خود داشته باشند و کارت ورود به جلسه همان آزمونی که شرکت می کنند را به همراه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: درب حوزه های امتحانی از ساعت 6 و نیم صبح باز بوده و داوطلبان حضور خود را به دقایق شروع آزمون موکول نکنند.

انتهای پیام/ح

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: 7 حوزه اصلی و 17 حوزه فرعی پروتکل های بهداشتی حوزه های امتحانی استفاده از ماسک رعایت پروتکل ها کنکور سراسری استان یزد سازمان سنجش سانتی متر یک متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: آزمون مجدد برای کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی با بیان این مطلب به پیگیری‌های استاندار مبنی بر رفع دغدغه بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه اشاره کرد و تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های استان، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای جزییات برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه در گروه‌های آزمایشی علوم ‌ریاضی و علوم‌انسانی نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه 1403 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت:  آزمون از ساعت 8:00 صبح روز جمعه به تاریخ 21 اردیبهشت 1403 شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده