Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهران عالم‌زاده صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: در سال‌جاری در ادامه پروژه‌های عمرانی (پنج تقاطع غیرهمسطح) دو پروژه دیگر از جمله تقاطع غیر همسطح بلوار کشاورز به بهره برداری می‌رسد، همچنین در سال آینده پل الغدیر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: امسال بحث تملک محور سردار سلیمانی از بلوار کوثر تا بلوار الغدیر خواهیم داشت همچنین جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی در دستور کار است ضمن اینکه بخشی از مطالعات آن انجام شده و در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کرمان گفت: امسال همچنین اجرای طرح پیاده راه میدان توحید (میدان ارگ)، طراحی و ساماندهی ورودی‌های شهر توسط مشاور انجام شده، همچنین میدان شورا که مطالعات آن در حال پایان یافتن است تا پایان سال بخشی از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای یک میلیون و ۸۳۰ هزار مترمربع آسفالت با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آسفالت ریزی در شهر کرمان طی امسال گفت: این طرح از ورودی کرمان از سمت هفت باغ آغاز شده است.

عالم‌زاده گفت: عملیات احداث آرامستان جدید مجدداً آغاز شده و مشکل آن با ارتش و اداره کل راه و شهرسازی رفع شده که تا پایان سال بحث تدفین انجام خواهد شد.

مرمت باغ لله در دستور کار است

وی با اشاره به اینکه مطالعات رینگ پیرامون شهر انجام شده که احتمالاً سه پل در آن قرار خواهد داشت و به زودی مرمت و بازسازی باغ لله نیز در دستور کار است.

عالم‌زاده تصریح کرد: از اقدامات دیگر شهرداری در سال جاری می‌توان به زیر ساخت عملیات احداث و ساخت مسکن مهر و همچنین بهسازی و نوسازی مدرسه شهرداری که قرار است تبدیل به فرهنگسرا شود اشاره کرد.

شهردار کرمان گفت: امسال برای اولین بار احداث پارک‌های بحران را در دستور کار داریم همچنین بحث طراحی و ساماندهی بلوار جمهوری، احیا و بهسازی قبه سبز، بحث طراحی و بهسازی میدان کوثر (که قرار است به پیاده راه تبدیل شود)، احیا و بدنه‌سازی بافت قدیم شهر، مطالعه و اجرای ساختمان شورای شهر، اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل شهری از دیگر اقدامات شهرداری کرمان است.

بهره برداری از ۲۰ پارک در شهر کرمان

عالم‌زاده افزود: طی سال‌جاری ۲۰ پارک با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه ۲۰ پروژه در حال بهره‌برداری است و ۲۰ پروژه هم در حال اضافه شدن به این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به ۱۰۰ سالگی شهرداری کرمان بیان داشت: در راستای ۱۰۰ ساله شدن شهرداری کرمان چهار محور پیش رو خواهیم داشت؛ اول اینکه اینجا شهر کرمان و شهر حاج قاسم است که قطعاً یک برنامه در این خصوص خواهیم داشت، دوم رویداد مرز پر گهر که به ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد و دو اتفاق فیزیکی یا عمرانی متناسب با رویداد ۱۰۰ سالگی شروع خواهد شد.

عالم‌زاده گفت: دنبال ساختمان فاخری هستیم که کاربری فرهنگی و هنری داشته باشد که با سرمایه‌گذار آن در حال رایزنی هستیم و به زودی کلنگ آن به زمین زده خواهد شود که با احداث و تکمیل آن در جنوب شرق کاربردی متفاوت خواهد داشت همچنین راه‌اندازی موزه شهرداری را در دستور کار داریم که تاریخ ۱۰۰ ساله شهرداری کرمان را به بازدید عموم می‌گذارد.

شهردار کرمان گفت: در سال‌جاری علی‌رغم مشکلاتی که در برگزاری مراسم به دلیل شیوع کرونا داشتیم برنامه‌هایی به صورت مجازی توسط شهرداری اجرا شد از جمله برگزاری ارکستر خواجوی کرمانی به مناسبت بزرگداشت خواجوی کرمانی که بازخورد خوبی در کل کشور به همراه داشت.

وی افزود: با فرا رسیدن ماه محرم و صفر شهرداری کرمان برنامه‌های ویژه محرم را در دستور کار خود دارد که به صورت برنامه‌های مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5002648

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمان پروژه های شهری پروژه های عمرانی ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه مراسم عزاداری آزادگان جنگ تحمیلی گرگان عید غدیر خم دستور کار شهرداری کرمان بهره برداری عالم زاده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت، با ساختمان‌هایی به سبک معماری اروپای شرقی مربوط به دوره پهلوی اول است که در دوره قاجار به دلیل وجود عمارات دیوانی رشت به «میدان درب دیوانی» مشهور بود.

به گزارش انتخاب، این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

میدان شهرداری رشت، با ساختمان‌هایی به سبک معماری اروپای شرقی مربوط به دوره پهلوی اول است که در دوره قاجار به دلیل وجود عمارات دیوانی رشت به «میدان درب دیوانی» مشهور بود. این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه