Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل او قاف و امور خیریه استان ، حجت‌الاسلام حسن امیری در جلسه قرارگاه مرکزی حضرت سیدالشهدا (ع) و سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی، با اشاره به اینکه هیات‌های مذهبی نباید خودسر اقدام به اجرای برنامه کنند، افزود: راه‌اندازی دسته‌ها و کاروان عزاداری ممنوع است و عزاداری فقط باید به صورت ثابت در مکانی مشخص با حداقل جمعیت و زمان محدود برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اجرای آیین‌های سنتی که هر ساله ویژه محرم در امامزادگان استان برگزار می‌شد، نیز ممنوع اعلام شده است و اجرای دیگر مراسمات ویژه این ایام حداکثر باید یک ساعت در مکان رو باز و بعد از نماز مغرب و عشا به صورت روضه‌خوانی انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در خصوص پخت و توزیع نذری گفت: با توجه به اینکه وقف‌هایی برای عزاداری امام حسین(ع) در استان وجود دارد و نمی‌توان نیت واقف را زمین گذاشت، از توزیع اطعام در بین عزاداران در امامزادگان جلوگیری به‌عمل می‌آید و توزیع نذورات گرم درب منازل و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود. 

امیری با تاکید بر اینکه نذورات امسال بیشتر به صورت بسته‌های بهداشتی است و بین عزاداران در امامزادگان توزیع می‌شود، گفت: پخش مستقیم مراسمهای مختلف از تلویزیون و فضای مجازی در آیین امسال انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حرکت دسته و هیات عزاداری به سمت بقاع متبرکه ممنوع است و حفظ سلامت عزاداران در اولویت قرار دارد.

حجت‌الاسلام علی مهرابی افزود:با توجه به شرایط خاص، امسال امامزادگان استان پذیرای دسته‌های عزاداری نخواهند بود و درب آستان امامزادگان به روی کاروان عزاداری بسته است.

وی با اشاره به اینکه برپایی اجتماعات ممنوع اعلام شده است، گفت: عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه فقط در صحن به صورت حداقلی و با زمان حداکثر یکساعت به صورت روضه‌خوانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد یک جریان دوگانه و متضاد در کشور گفت:دشمنان مانور زیادی روی عزاداری ماه محرم در زمان شیوع کرونا می‌دهند اما باید به آنها ثابت کنیم که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم محفل عزای امام حسین (ع) را برپا کرد و هم سلامت عزاداران حفظ شود.

مهرابی از نصب دستگاه ضدعفونی کننده در ورودی امامزادگان برای جلوگیری از شیوع بیماری خبر داد و افزود: از ورود عزاداران بدون ماسک به مراسمات عزاداری جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ورودی تمامی تفرجگاه های امامزادگان مسدود شده‌ است، گفت: با متخلفان که در اطراف امامزادگان چادر برپاکند، برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه ماه محرم چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ماه محرم چهارمحال وبختیاری سازمان اوقاف و امور خیریه ماه محرم چهارمحال وبختیاری امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079967 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • دسته‌روی عزاداران امام صادق (ع) در شهر صفی‌آباد
  • مراسم دسته روی عزاداران امام صادق(ع) در بردسکن 
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)