Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شانقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۵۸۶ بیمار مبتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام سال ۹۲ در استان مرکزی مشاهده شد که تعداد این بیماران در سال جاری به ۴۸۲ مورد کاهش یافته‌ است.

وی از کاهش ۷۰ درصد تعداد کانون‌های بیماری‌ دام، طیور و آبزیان در استان مرکزی در سال جاری نسبت به ابتدای کار دولت تدبیر و امید خبرداد و ادامه داد: یک هزار و ۱۱۸ کانون بیماری‌های دام، طیور و آبزیان در سال ۹۲ در این استان مشاهده شد که تعداد کانون ها امسال با انجام اقدامات پیشگیرانه به ۳۲۹ مورد کاهش یافته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶۲ هزار تن گوشت قرمز در یک سال گذشته در این استان تولید شد که ضمن توسعه بهداشتی واحدهای تولیدی و ارتقای کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام میزان تولید این محصولات نسبت به سال ۹۲ حدود ۵۱ درصد افزایش یافته‌ است.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی ارزآوری صادرات فرآورده‌های خام دامی از استان مرکزی به خارج از کشور در این مدت خبرداد و گفت: ۳۹۵ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مدت یک سال اخیر با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی توسعه بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه دامپزشکی را از دیگر اقدامات این اداره کل در این مدت عنوان کرد و افزود: تعداد مراکز بخش خصوصی تحت نظارت این اداره کل از ۱۲۴ واحد در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به ۱۵۷ مورد در سال جاری افزایش یافته‌است.

شانقی ادامه داد: ارتقای توان تشخیصی آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی استان مرکزی و بهره‌برداری از تجهیزات آزمایش‌های مولکولی تشخیص بیماری تخصصی از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی این استان در این مدت بوده ‌است.
وی افزود: پنج آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی در استان مرکزی وجود دارد که تعداد این آزمایشگاه‌ها در ابتدای کار دولت تدبیر و امید ۲ واحدبوده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآورشد: هفت هزار مورد بازدید، ۱۴ هزار مورد نمونه برداری و ۳۰ هزار آزمایش در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان انجام شد و در این آزمایش‌ها موردی از بیماری در استان مشاهده نشد.

شانقی ادامه داد: یک میلیون و ۸۱۵ هزار قطعه طیور سال گذشته راستای اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.

وی افزود: اطلاع رسانی به مرغداران، کارگران مرغداری‌ها، بخش خصوصی و جامعه از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان بوده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۹۱ کانون بیماری لمپی اسکین سال ۹۷ در این استان مشاهده شد که با ضد عفونی یک میلیون و ۹۳۱ متر مربع جایگاه دام و ۱۸۸ هزار راس دام، تعداد این کانون‌ها در مدت مشابه سال گذشته به پنج کانون کاهش یافت.

شانقی ادامه داد: واکسیناسیون یک میلیون و  ۱۷۶ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، سالم‌سازی آب ورودی به مراکز تفریق تخم چشم زده و ساماندهی ۱۵ استخر کشاورزی در راستای مقابله با بیماری‌های آبزیان از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت بوده‌ است.

وی با یادآوری اجرای عملیات تمرینی مقابله با بیماری مشمشه در شهرستان کمیجان افزود: اجرای این عملیات کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به این بیماری در مزرعه‌های پرورش اسب در این شهرستان را به همراه داشته‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: صدور پروانه ساخت ۱۹ دارو ی دامپزشکی در راستای تامین دارو و مواد بیولوژیک و ارایه کد IR برای ۲ کارخانه و سه کشتارگاه استان از برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دولت تدبیر و امید دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دولت تدبیر و امید دام و طيور استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دولت تدبیر و امید دام و طيور مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کل دامپزشکی استان مرکزی اداره کل دامپزشکی دولت تدبیر و امید دیگر اقدامات استان مرکزی سال جاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو

علی لطفعلی پور گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است،  ویروس بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

 وی افزود: این بیماری شیوع بالایی در بین دامداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سر و کار دارند مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری در فصل‌های گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند.

رئیس دامپزشکی زرند بیان کرد: این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و راهکار‌هایی از جمله استفاده از دستکش و ماسک در هنگام تماس، ذبح دام و خرد کردن گوشت، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام،رعایت ‏اصول ایمنی کار به منظور جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، انجام سم‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت بازرسی نشده و فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، خودداری از کشتار دام به صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، و نگهداری گوشت تازه در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد یخچال به مدت ۲۴ و جگر به‌مدت ۴۸ ساعت قابل پیشگیری است. 

وی گفت:با توجه به این که ویروس در برابر حرارت حساس است به افراد توصیه می‌شود از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو