Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری یزدی بر ضرورت برگزاری و برپایی مجالس عزاداری محرم با رعایت کامل تمام دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در آستانه ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آغاز ماه محرم الحرام، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیده شده بعضی از افرادی که قصد برگزاری مجلس های عزاداری داشتند، نسبت به این موضوع سست شدند اظهار داشت: در ارتباط با برگزاری مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) به هیچ عنوان نباید سستی داشته باشیم ولو اینکه مجلس به صورت بسیار محدود و با حضور جمعیت بسیار کم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری را مردم می توانند با جمعیت های بسیار کم و حتی در بین اعضای خانواده برگزار کنند و به این طریق برکت وجود ذکر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در خانه های خود حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه لازم است حتما شرایط و دستورالعمل های بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از کرونا را انجام دهیم گفت: مردم روضه های خود را در فضاهای باز با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و در زمان های مشخص شده برگزار کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید ولی حتما این مراسم ها در نقاط مختلف شهر برگزار شود.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه در گذشته حیاط حسینیه ها و برخی امامزاده ها را پوش می کشیدند عنوان کرد: امسال مساجد و حسینیه ها باید پوش ها را بردارند که امکان رعایت کامل پروتکل ها فراهم شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اینکه ما هزینه های روضه را صرف کارهای خیر بکنیم اقدام خوبی است و می توان هزینه کارهای اضافی که در روضه ها انجام می دادیم را برای آزادی زندانیان و تامین معیشت نیازمندان استفاده کنیم خیلی خوب است ولی نباید این کار منجر به لغو روضه شود چرا که روضه به تنهایی هزینه بالایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال دور کردن مردم از مجالس عزاداری امام حسین(ع) است گفت: باید مراقب باشیم که در این شرایط در دام دشمن نیفتیم و خدای ناکرده مجالس عزاداری را به فراموشی نسپاریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: تنها در صورتی که امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست از جمله در مراسم های نخل برداری وحرکت دسته های عزاداری و این چنین مواردی باید از برگزاری مراسم اجتناب کرد وگرنه مراسم هایی که امکان رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی در آن وجود دارد را به هیچ عنوان نباید تعطیل کرد.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری برکت بسیار زیادی برای زندگی و خانه های ما دارد و از مردم می خواهیم در حالی که حتما نسبت به برگزاری مجالس عزاداری اهتمام دارند، حتما مسائل بهداشتی و دستورالعمل های اعلامی را هم به صورت کامل رعایت کنند چرا که رعایت این دستورالعمل ها و مسائل بهداشتی امروزه یک تکلیف شرعی و واجب است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز هر یک از ما می توانیم در منزل خودمان و با همسر و فرزندانمان اقدام به برپایی مجلس روضه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کنیم و بالاترین برکت را به خانه های خودمان بیاوریم.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: مجالس عزاداری دستورالعمل ها ناصری یزدی رعایت کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان