Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@07:15:52 GMT

تقابلی بین معنویت و سلامت وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۰۲۵

تقابلی بین معنویت و سلامت وجود ندارد

حجت الاسلام شاهبیکی گفت: خطر شیوع فراوان بیماری کرونا در محرم سبب نگرانی هایی شده است؛ بعضی ها می خواهند بین معنویت و سلامت تقابل ایجاد کنند، در صورتی که حرف اشتباهی است، چراکه عزاداری را می توان با شرط و قید سلامت برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حمید رضا ناصری» سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خوسف قبل از ظهر امروز (29 مرداد) با امام جمعه این شهرستان در خصوص برگزاری مراسمات ایام محرم و صفر دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام «حامد شاهبیکی» در این دیدار اظهار کرد: عزاداری و سوگواری سیدالشهداء جایگاه بسیار مهم و حائز اهمیتی دارد و یکی از مهمترین برنامه های سالانه، برگزاری مجالس عزاداری است که علمای زیادی هم بر آن تاکید فراوان داشته اند.

 

امام جمعه خوسف با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه هر چه داریم از محرم و صفر است، گفت: مسئله ویروس کرونا و خطر شیوع فراوان این بیماری سبب نگرانی هایی شده است؛ بعضی ها می خواهند از این فرصت سوء استفاده کرده و بین معنویت و سلامت تقابل ایجاد کنند، در صورتی که حرف اشتباهی است چراکه عزاداری را می توان با شرط و قید سلامت برگزار کرد.

 

وی تصریح کرد: در عزاداری سیدالشهدا در شرایط کرونایی جامعه، مبنا حرف کارشناسان بهداشت و درمان هست، لذا پروتکل هایی برای نذورات محرمی، دسته روی، مکان های مسقف و باز تعیین شده است و از آنجایی که یکی از نکات اسلامف پیرو ولی فقیه بودن است، در این مسئله جدید هم جامعه باید ولایت مدار و پیرو باشد.

 

وی با بیان اینکه رعایت کامل مسائل بهداشتی و پروتکل ها اندکی برای هیئت ها زحمت ایجاد می کند، گفت: اما عاشقان مجلس ابا عبدالله الحسین این زحمت ها را با عشق متقبل می شوند و ما هم این انتظار را داریم که هیئت ها مجالس را کنترل کنند.

 

امام جمعه خوسف تصریح کرد: به خاطر قداست عزاداری برخی می خواهند مسال بهداشتی را نادیده بگیرند که حرف خطرناک و غلطی است راه شیعه بر اساس عقل است و مراجع ما بیشترین تاکید را برنظرات کارشناسی دارند؛ نباید در بازی این حرف که «در دستگاه امام حسین علیه السلام هیچ کس مریض نمی شود» بیفتیم، این حرف غلط و عوامانه ای است.

 

حجت ااسلام شاهبیکی با اشاره به اینکه برخی می گویند «اگر جان ما هم به خطر بیفتد؛ ما مراسم عزاداری را برگزار می کنیم، اشکال ندارد که ما کشته شویم»، گفت: این حرف هم اشتباه است چراکه عزاداری اصل ماندگاری شیعه است و هر کسی باید مراقبت های ویژه را داشته باشد.  

 

وی با بیان اینکه عزاداری های امسال باید محدود شود، گفت: بر اساس عقل همه گیری کرونا به اثبات رسیده و حفظ جان عزاداران امانتی در دست هیئتی ها است و باید این گروه ها با خلوص و ولایت مداری نکات بهداشتی را به عزاداران گوشزد کنند.

 

امام جمعه خوسف خاطرنشان کرد: هم اکنون که فضای مجازی مرز ندارد باید این فضا، با ابتکارات و خلاقیت های جوانان سراشار از عزاداری شود، همچنین در هر خانه با نصب یک پرچم، می توان شعائر حسینی را تقویت و تعظیم داشت تا آسیب ها کمتر شود.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد خوسف امام جمعه خوسف بیرجند خراسان جنوبی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان

گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها شاهد نبرد جانانه مردم غزه با اسکتبار جهانی هستیم. رژیم غاصب صهیونیستی به همراه ایادی خود یعنی آمریکا و انگلیس جنایتکار، در حالی بی رحمانه علیه مردم فلسطین ائتلاف کردند و روزانه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان را به خاک و خون می کشانند که مردم مسلمان و مظلوم غزه مقاومت معجزه آسایی را از خود بروز می دهند. آنچه برای ما و جهانیان بیشتر جلوه کرده، تقویت روحیه معنویت و حفظ آموزه‌های ناب اسلام در سخت‌ترین شرایط این نبرد است. «استقامتِ متکی بر معنویت» عبارتی است که تجسم آن را امروز در مردم مسلمان غزه مشاهده می‌کنیم و می‌توانیم از این صحنه‌ها درس‌های عبرت‌آموزی دریافت کنیم.

در فیلم‌های منتشر شده، افراد به ویژه نوجوانانی را می‌بینیم که با تلاوت قرآن سعی می‌کنند از آلام خود کم کنند و یا روحیه توکل خود را بالا ببرند؛‌ اما اکنون در تازه‌ترین فیلم منتشر شده از قضایای فاجعه‌بار غزه، صحنه‌ای بسیار شگفت‌آور را مشاهده می‌کنیم که انسان را به حیرت وا می‌دارد. گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود و در آن حالت آیات 36 تا 38 سوره نور را می‌خواند.

نگاهی به آیه ای از قرآن که مردم غزه با آن قوت می گیرند / «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِیلُ»

این فیلم را در ادامه مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است