Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:18:10 GMT

«هولیت» معروف به سنگ الهام‌بخش

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۱۶۹

«هولیت» معروف به سنگ الهام‌بخش

ایسنا/خراسان رضوی گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های قیمتی امروزه یکی از جاذبه‌های مهمی است که گردشگران برای شناخت آن‌ها به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند و سنگ‌های قیمتی از سوی گردشگران به عنوان سوغات مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

سنگ «هولیت» از دسته سنگ‌هایی است که بسیار در جواهرسازی استفاده می‌شود و چون این سنگ اولین‌بار توسط «هنری هو» در سال 1868 کشف شد، به افتخار او هولیت نام‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هولیت به دلیل شکل ظاهری‌اش با نام‌های «فیروزه سفید» و یا «بوفالو سفید» نیز در بین مخاطبانش شناخته می‌شود. این سنگ جواهر از لحاظ ظاهری به سنگ مرمر شباهت دارد و از درخشندگی نیمه شیشه‌ای برخوردار است.

همان‌طور که گفته شد، این سنگ به دلیل خواصی که با خود دارد بیشتر به عنوان سنگ جواهر در ساخت زیورآلات استفاده می‌شود، برخی معتقدند جواهراتی که با این سنگ ساخته می‌شوند نشان از اصالت و سادگی هستند و بیشتر مورد توجه افراد ساده‌پسند قرار می‌گیرند.

سنگ «هولیت» یک نوع کانی معدنی است و به دلیل ظاهر مشبک و منفذدارش به غیر از رنگ سفید و خاکستری می‌تواند دیگر رنگ‌ها را به راحتی بپذیرد و به رنگ آبی فیروزه‌ای درآید.

این سنگ در دو مدل رگه‌دار و بدون رگه به صورت سفید خالص وجود دارد که گوهرشناسان معتقدند هولیتی که رگه‌دار و رگه‌هایش  تیره‌تر باشد از کیفیت بالاتری نسبت به مدل ساده و یا رگه‌هایی کم‌رنگ‌تر، برخوردار است.

سنگ «هولیت» اولین بار در کشورهای کانادا و آمریکا کشف شد اما در حال حاضر ترکیه، آلمان، روسیه و مکزیک  نیز منابع بزرگی از این سنگ را در اختیار دارند. البته گفته شده است که بلورهای شفاف سنگ «هولیت» تنها در دو منطقه «یونتای نوا اسکوتیا» و «صحرا تیک» یافت می‌شود.

بیشترین هولیت موجود در حال حاضر به صورت کدر و نیمه شیشه‌ای است و مدل شفاف آن بسیار نادر است. به دلیل استفاده این سنگ در ساخت زیورآلات کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از خراشیده شدن باید از دیگر سنگ‌ها دور نگه داشته شود، هم‌چنین برخی معتقدند که این سنگ برای شارژ شدن باید هفته‌ای حداقل یک بار در آب جاری مقابل نور خورشید قرار گیرد.

عده‌ای بر این باورند که که سنگ «هولیت» موجب متعادل شدن مایعات و سطح کلسیم در بدن می‌شود و استخوان‌ها و دندان‌ها را تقویت می‌کند. هم‌چنین گفته می‌شود «هولیت» برای از بین بردن عصبانیت و کاهش انرژی منفی در افراد مفید بوده و انسان را به بالاترین درک معنوی خود می‌رساند.

از آن‌جایی که گفته شده است این سنگ موجب آرامش می‌شود، اعتقاد بر این است که به افراد استفاده کننده از آن کمک می‌کند تا با نزدیکان خود حساب شده و آرام رفتار کنند. مردمان هند نیز بر این باورند که این سنگ می‌تواند برای چاکرای سوم مفید باشد و قرار دادن آن در بین دو ابرو موجب یادآوری خاطرات زندگی فرد می‌شود.

برخی نیز معتقدند که استفاده از سنگ «هولیت» برای افرادی که دچار فراموشی می‌شوند بسیار مفید بوده و به جلوگیری از آلزایمر کمک خواهد کرد. این عده هم‌چنین بر این باورند که توانایی‌های افرادی که از این سنگ استفاده می‌کنند تقویت شده و برای مقابله با استرس بسیار مفید است.

 منابع:

meanings.crystalsandjewelry.com

دایره‌المعارف سنگ‌ها

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سنگ های قیمتی گردشگري شهر جهانی گوهرسنگ ها سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند

دریافت 1 MB

سالن همیلتون ساختمان معروفی است که در جریان اعتراضات سال ۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۸۵ هم تسخیر شده بود.

دیگر خبرها

  • چالهان اوعلو: از هیچ کس الهام نگرفتم؛ پیرلو مانند من دفاع نمی کرد
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • حرف‌های چوپان ایرانی که می‌خواست شاه شود!
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • شغل پاره‌وقت و پُردرآمدی که در ایران مُد شده
  • حمله به بازیگران زن معروف در تجمع امـروز دانشجویـان تهرانی | تصویر