Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،محمد قاسمی روز چهارشنبه در کارگروه استانی ساماندهی و نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر که با حضور جمعی از مسوولان در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: ستاد مقابله با کرونا مخالف برگزاری عزاداری محرم نبوده و تلاش می‌شود با در نظر گرفتن سلامت مردم بیشترین بهره را از محرم امسال داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مردم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و با تعداد محدود می‌توانند این مراسم را برگزار کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت : دستگاه‌های دولتی ، نهادها و مداحان نیز بر نحوه عزاداری و نظارت بر پروتکل‌ها مسوولیت دارند و باید از هر گونه اجتماع که موجب سرایت ویروس می‌شود، جلوگیری کنند.

قاسمی با بیان اینکه جابجایی و حرکت هیات های مذهبی در خیابان‌ها ممنوع است ، اضافه کرد: هیات ها در روز تاسوعا و عاشورا از تردد در محلات  دیگر خودداری کنند تا موجب شیوع ویروس کرونا نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب  قزوین افزود: نیروی انتظامی باید بر نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کنند ، عزاداران در حسینیه‌ها و محلات مختلف تقسیم شوند تا موجب تراکم نفرات در هیات ها نشود و نباید در یک مکان تجمع بزرگ تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با بی‌توجهی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی منجر به شیوع ویروس کرونا شده و سلامت مردم را تهدید کنند ،برخورد جدی خواهند شد.

طرح همیاران سلامت هیات های مذهبی در قزوین اجرا شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح همیاران سلامت هیات‌های مذهبی  ویژه ایام محرم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تبلیغات اسلامی این استان  اجرا ‌شود.

فاطمه محمد بیگی با بیان اینکه باید بتوانیم نوعی از زیست جدید همراه با کرونا را تجربه کنیم ، افزود : نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری ضروری است.

وی اظهار داشت: مردم ما با فرهنگ عزاداری های امام حسین (ع) خو گرفته اند و نمی توانیم بگوییم که این عزاداری‌ها برگزار نشود بلکه می‌توانیم با تمهیدات ویژه در این زمینه هم عزاداری‌ها را داشته باشیم و هم در عین حال سلامت مردم را حفظ کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دشمنان دندان تیز کرده‌اند تا از برگزاری مراسم محرم علیه شیعیان تبلیغ کنند، تصریح کرد: مردم باید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عزاداری‌های ماه محرم را پرشور تر از گذشته و در کمال صحت و سلامت برگزار کنند.

برچسب‌ها ماه محرم استان قزوین استانداری قزوین دادستان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم استان قزوین استانداری قزوین دادستان قزوین ماه محرم استان قزوین استانداری قزوین دادستان قزوین عزاداری ها سلامت مردم پروتکل ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد