Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:18:08 GMT

توصیه‌های حین و بعد کنکوری برای داوطلبان مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۶۵۶

توصیه‌های حین و بعد کنکوری برای داوطلبان مازندران

دکتر سیمین بابایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کنکور سراسری و دیگر آزمون‌های آموزشی و علمی در شرایطی حساس و زیر سایه شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود که لازم است برخی نکات توسط داوطلبان رعایت شود. 

وی با بیان اینکه مازندران نیز در شرایط قرمزی از نظر شیوع ویروس کرونا به سر می برد افزود: داوطلبان مازندرانی نیز باید به صورت ویژه پروتکل‌های بهداشتی یا حتی فراتر از آن را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کنکور و دیگر آزمون‌های آموزشی خاصیت جمعی دارند و به همین منظور رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیش گیری از ابتلا به ویروس کرونا الزامی است.

بابایی ادامه داد: مهم ترین نکته به همراه داشتن تجهیزات بهداشتی توسط خود داوطلبان است که شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و در صورت امکان شیلد می شود. البته طبق مصوبه ستاد ملی مقابله

با کرونا در تمامی حوزه های امتحانی به داوطلبان محلول ضدعفونی کننده و ماسک داده خواهد شد اما لازم است این اقلام را به همراه خود داشته باشند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: داوطلبان به محض ورود به حوزه امتحانی بهتر است به کسی نزدیک نشده و با اطرافیانشان دست ندهند. همچنین از رفت و آمد غیر ضروری در سالن جلسات خودداری کرده و بر سر صندلی خود بنشیند. 

بابایی همچنین به رعایت نکات بهداشتی حین برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: بهتر است داوطلبان کمترین تماس با صورت از جمله دهان ، بینی و چشم ها داشته باشند. علاوه براین سعی شود تا حد امکان ماسک از روی صورت برداشته یا جابه جا نشود. حتما داوطلبان در صورت اجبار پیش از دست زدن به صورت آنها را ضد عفونی کرده تا از جابه جایی ویروس جلوگیری کنند. 

وی توزیع اقلام غذایی در جلسات کنکور را یکی از دغدغه های وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه توزیع مواد غذایی در جلسه آزمون ممنوع شده است اما حتی درصورتی که داوطلبان مواد غذایی به همراه دارند باید در زمان استفاده هم دستانشان و هم اقلام غذایی را ضدعفونی کنند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: داوطلبان سعی کنند با مراقبین جلسه کمتر ارتباط داشته و در صورت لزوم حداقل فاصله ۲ متری را با افراد دیگر حفظ کنند. 

بابایی همچنین به چند نکته پس از پایان آزمون اشاره کرد و گفت: داوطلبان بعد از آزمون در حیاط یا راهروها و حتی بیرون از آن تجمع نکنند و هر چه سریع تر مکان را ترک کنند و توصیه می شود با خودرو شخصی باشند. 

به گفته او توقف در محیط محل برگزاری آزمون می تواند به انجام رفتارهای غیر ارادی میان داوطلبان که عمدتا با یکدیگر دوست هستند شود که به انتقال ویروس کمک میکند.

امسال ۵۰ هزار مازندرانی به همراه یک میلیون و ۳۴۱ هزار شرکت کننده دیگر در آزمون سراسری شرکت دارند. 

نخستین مرحله از کنکور سراسری ۹۹ امروز با رشته هنر آغاز شد و یکم شهریور ماه با رشته زبان خارجه پایان می یابد.

استان مازندران از اواسط تیرماه پس از یک دوره روند کاهشی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفت و در حال حاضر نیز بر اساس آخرین آمار یک هزار و ۱۲۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آزمون سراسری مازندران فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آزمون سراسری مازندران فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا آزمون سراسری مازندران فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است، گفت: در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان  که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می کنیم به این صورت که دفترچه های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار  می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
  • کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها