Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر، مشاوره چهره به چهره در پایگاههای اجتماعی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ظهر امروز 29 مرداد ماه در جلسه برنامه‌‌ریزی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاههای غیررسمی کردستان بر برگزاری مشاوره چهره به چهره در سطح پایگاههای اجتماعی تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با معضلاتی مانند افسردگی، خشونت خانوادگی، طلاق و غیره در میان خانواده‌ها روبه‌رو هستیم و نیاز است با استفاده از توانمندی روحانیون اهل سنت در راستای کاهش این آسیب‌ها تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خواستار تقویت فعالیت موسسات و خانه های قرآنی برای استفاده بیشتر از ظرفیت مردمی در فعالیت‌های دینی و فرهنگی شد و بیان کرد: مهارت آموزی و حمایت از تولیدات خانگی، ایجاد توسعه صنایع کوچک، اشتغالزایی بانوان، برگزاری دوره‌های آموزش سبک زندگی اسلامی، توجه به تحکیم بنیان خانواده، مدیریت خشم در زندگی و کنترل هیجانات روحی و روانی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حاتمیان وجود موسسات و خانه‌های قرآنی، روحانیون اهل سنت و سایر تشکل‌های وابسته به تبلیغات اسلامی کردستان را ظرفیت‌هایی مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: از این ظرفیت‌ها برای کاهش مشکلات و آسیب‌ها استفاده می‌شود.

 

در این جلسه مصوب شد برای انجام مشاوره چهره به چهره خانواده‌های دارای آسیب اجتماعی، ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان نسبت به شناسایی این خانواده‌ها اقدام کنند.

 

همچنین مصوب شد مسئولان پایگاههای اجتماعی از ظرفیت و توانایی‌های موسسات، ‌خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

 

برگزاری جلسه‌ای با مسوولان پایگاههای اجتماعی شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان پیرامون ابلاغ برنامه‌ها و نحوه اجرای آنها نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

گفتنی است، به همت تبلیغات اسلامی استان کردستان 15 پایگاه اجتماعی در شهرهای سنندج، سقز و مریوان برپا شده است.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی آسیب های اجتماعی کردستان کاهش آسیب های اجتماعی مشاوره چهره به چهره پایگاههای اجتماعی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد