Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@03:40:36 GMT

تلفیق ۲ فناوری برای ارتقای مهارت‌های رانندگی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۷۷۸

تلفیق ۲ فناوری برای ارتقای مهارت‌های رانندگی

تین نیوز

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با انتشار فراخوانی اعلام کرد از طرح‌های منجر به توسعه و به‌کارگیری فناوری واقعیت ترکیبی در شبیه‌ساز رانندگی که به ارتقای مهارت‌های رانندگی در کشور می‌شتابد، حمایت می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، واقعیت ترکیبی با استفاده از فناوری‌های NVR و AR اشیای مجازی را به دنیای واقعی متصل می‌کند و کاربر می‌تواند با این اشیا تعامل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در شبیه‌ساز رانندگی کاربر در معرض یک محیط رانندگی شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرد، به طوری که احساس حضور در محیط واقعی به او دست خواهد داد و این احساس حضور به وسیله تعامل کاربر با محیط و غوطه‌ور شدن در آن ایجاد می‌شود.

شبیه‌سازهای رانندگی برای آموزش رانندگی، تحقیقات در حوزه علوم شناختی و بهداشت حرفه‌ای و تحقیق و توسعه سیستم‌های کمک راننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجتیال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار است این دو فناوری در کنار هم به یاری ارتقای مهارت‌های رانندگی در کشور بیایند. این ستاد از طرح‌هایی که به توسعه و به‌کارگیری فناوری واقعیت ترکیبی در شبیه‌ساز رانندگی کمک کند حمایت می‌کند. اما طراحی و ساخت شبیه‌ساز رانندگی در حیطه این حمایت نیست.

هدف از این پروژه استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی در شبیه‌ساز آموزش رانندگی خودرو است. در طراحی و ساخت شبیه‌سازها، مدل‌سازی و شبیه‌سازی محیط پیرامونی یکی از پیچیده‌ترین و پرهزینه‌ترین بخش‌های طراحی و ساخت آنها است. به منظور کاهش هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه و واقعی‌تر کردن تصاویر پیرامونی، درنظر است با تلفیق تصاویر واقعی و مجازی (مدل‌های کامپیوتری) و با استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی، تصاویر محیط پیرامونی شبیه ساز رانندگی پیاده‌سازی شود.

در این طرح فضاهای ثابت در محیط شبیه‌سازی شده مانند خیابان‌ها، ساختمان‌های اطراف، درختان، اجسام ثابت و غیره با استفاده از تصاویر و فیلم‌های واقعی و با کیفیت و اجسام متحرک مانند سایر خودروها، عابران پیاده، موانع و غیره با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی کامپیوتری پیاده‌سازی و با فیلم‌ها و تصاویر واقعی ترکیب خواهند شد.

همه طرح‌های دریافتی در کارگروه واقعیت گسترده ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی و طرح‌های نهایی انتخاب می‌شود. اولویت با طرح‌هایی است که یکی از شبیه‌سازهای آموزش رانندگی موجود در سطح کشور (ترجیحا دارای پلتفرم حرکتی) را با این فناوری ارتقا دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال فناوری واقعیت ترکیبی فناوری ریاست جمهوری شبیه ساز رانندگی معاونت علمی شبیه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی کشور امروز در شورای استانی دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه فارغ التحصیلان بدون مهارت دچار کمبود کار و شغل خواهند شد گفت باید با ورود رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

سروری مجد در این جلسه از ایجاد سامانه پژوهش یاب برای رصد فعالیت دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت ساماندهی امور جذب هیئت‌های و جلوگیری از رکود علمی از اهداف ایجاد این سامانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه از ثبت نام ۱۳ هزار و ۶۴۲ دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت امسال ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دانشجو داشته ایم.

میمنت آبادی گفت دانشگاه آزاد استان کردستان در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ رشته از کاردانی تا دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند و پارسال ۸ رشته به رشته‌های آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

در ادامه این مراسم مرکز آموزش و توسعه فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقق مهارت آموزی در دانشگاه افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند