Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ محله بلوار اباذر، یکی از محله‌های غرب تهران و واقع در منطقه 5 شهرداری پایتخت است. امکاناتی که در سال‌های اخیر در این محله ایجاد شده، آن را به محله‌ای محبوب و پرمتقاضی در بازار مسکن بدل کرده‌است. قیمت مسکن در این محله تقریبا از محله‌های اطرافش بالاتر است و از لحاظ بافت شهرسازی نیز محله‌ای نوساز به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحدهای نوساز در این محله بین 40 تا 55میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت واحدهای چند سال ساخت نیز از 20 تا 35میلیون تومان متغیر است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در محله اباذر، اقتصاد بیمار و همچنین عدم ثبات سبب شده تا فروشندگان و خریداران نگران باشند و حتی با وجود خرید یا فروش ملک خود با بهترین قیمت، بازهم فکر کنند که ضرر کرده‌اند.

این کارشناس مشاور املاک در خصوص قیمت مسکن در محله اباذر به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت‌ها در این محله کوچه به کوچه و خیابان به خیابان متفاوت است. حتی در یک کوچه دو واحد با سال ساخت و متراژ مشابه ممکن است تفاوت قیمت داشته باشد. شمالی یا جنوبی بودن ساختمان و واحد، سازنده ساختمان، متریال، امکانات و... همگی بر قیمت تاثیرگذار است و باید این موارد را در نظر داشت.

وی افزود: یک واحد آپارتمان 139متری و ساخت سال 84، در گلستان‌ها متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و قیمت یک واحد 207متری و بازسازی‌شده 15سال ساخت، متری 34میلیون تومان است. یک واحد 116متری و 9سال ساخت، در یک آپارتمان با 5طبقه دو واحدی، در کوچه لاله 5میلیارد و 100میلیون تومان معامله شد.

این کارشناس مشاور املاک اضافه کرد: یک واحد 50متری و 6سال ساخت در خیابان بهنام، متری 32.8میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و 640میلیوون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین قیمت یک واحد 107متری و نوساز در خیابان اسکندرزاده متری 53میلیون تومان اعلام شد.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، یک واحد 97متری و یک سال ساخت در پیامبر شرقی متری 45میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و یک واحد 80متری و 9سال ساخت در گلستان 27 متری 32میلیون تومان قیمت دارد. مالک یک واحد آپارتمان  70متری و 10سال ساخت در گلستان یازدهم، قیمت واحد را 4میلیارد و 500میلیون تومان اعلام کرده‌است.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها کار را برای ما بسیار سخت کرده‌است و ما مجبوریم برای فروش یک واحد تنها در دو یا سه روز بیش از 100مورد بازدید داشته باشیم که با توجه به کاهش معاملات در ماه‌های اخیر، کمیسیون در مقابل زحمت‌ها برای فروش یک واحد بسیار ناچیز است و باتوجه به افزایش قیمت‌ها انصراف فروشنده از فروش یکی از مواردی است که بسیار مشاهده می‌شود یعنی مواردی داشتیم که ما بیش از 200نفر را برای بازدید و فروش یک واحد می‌بردیم و پس از دو یا سه هفته فروشنده اعلام می‌کرد که از فروش منصرف شده‌است!

این کارشناس مشاور املاک در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در محله اباذر به اقتصادآنلاین گفت: به طورکلی برای رهن کامل باید متری 3 تا 5 میلیون تومان پرداخت. اگر واحد نوساز باشد از 4میلیون تومان برای رهن کامل قیمت‌گذاری می‌شود و واحدهای قدیمی‌تر نیز بین 3 تا 4میلیون تومان است. البته خود ساختمان نقش مهمی در تعیین قیمت دارد و موارد استثنا هم وجود دارد و ممکن است قیمت از این بیشتر یا کمتر شود.

وی در پایان عنوان کرد: التهابات بازار مسکن همه را نگران کرده‌است. فروشندگان حتی اگر ملک را با قیمت بالا بفروشند، می‌ترسند که دیگر نتوانند همان ملک را با همان قیمت بخرند و این موضوع سبب شده معاملات در سطح خوبی نباشد. به طور کلی معاملات در سال جدید افزایش نداشته و کمی از سال گذشته ضعیف‌تر است. در یک ماه اخیر نیز بازار مسکن راکد شده و معاملات شدیدا کم شده‌است.

پربیننده ترین قیمت مسکن در شهران/ نوسان نرخ ارز عامل تحرک بازار مسکن قیمت مسکن ۳ساله ۵۰۰درصد رشد کرد آغاز ارسال پیامک به مالکان خانه‌های خالی قیمت مسکن در شهرزیبا/ فروش ملک به سرمایه‌گذاران برای کمیسیون بیشتر! آغاز پرواز‌های ترکیه به ایران از ۱۱ شهریور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن قیمت مسکن اجاره آپارتمان قیمت آپارتمان خرید خانه قیمت روز مسکن قیمت مسکن در تهران خرید و فروش مسکن قیمت آپارتمان در تهران قیمت مسکن تهران قیمت روز آپارتمان قیمت روز مسکن در تهران خرید خانه در تهران قیمت خانه قیمت روز خانه خرید و فروش آپارتمان خرید و فروش خانه لیست قیمت مسکن قیمت مسکن99 قیمت مسکن در سال99 قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در سال 99 قیمت آپارتمان در سال 99 زهرا محمودی اباذر قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تومان قیمت گذاری قیمت مسکن سال ساخت بازار مسکن فروش یک یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در مدیریت شهری گذشته با یک نگاه فانتزی، یک تصور و تفکری حاکم بود که شهر تهران باید در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود؛ این نگاه باعث افزایش قیمت مسکن در پایتخت شد. - اخبار اجتماعی -

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره شرایط بغرنج مسکن در پایتخت و نقش‌ کم‌کاری و ترک‌فعل‌های مدیران شهری در یک دهه گذشته در ایجاد این وضعیت اظهار کرد: مدیریت شهری در این دوره، نگاه ویژه‌ای را به تامین مسکن داشته است و شورا برای ساخت و ساز در بدو ورود چند موضوع را هدفگذاری کرد.

نادعلی ادامه داد: در مدیریت شهری گذشته یک تصور و تفکری حاکم بود که با یک نگاه فانتزی، شهر تهران در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود و فقط برخی از خیابان‌ها سنگ فرش شوند و دوچرخه سورای صورت بپذیرد! شاید این موارد از دور کمی دوست‌داشتنی به‌نظر برسد اما با این نگاه، امکان حل مشکلات مردم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همه موارد اشاره شده در دوره گذشته شرایط نامناسبی را در بخش مسکن تهران ایجاد کرد و مردم جنوب شهر بیشترین خسارت را متحمل شدند؛ باید این موارد اصلاح می‌شد چرا که سرعت در حوزه شهرسازی به اندازه لازم نبود و طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی منجر به گلایه شهروندان شده بود و طبعاً شهرداری تهران در دور جدید باید برخی از کوتاهی‌ها را جبران می‌کرد که در یک برنامه‌ای این اقدامات آغاز شد؛ تاکید شورا بر این بوده و هست که این سرعت و تناسب به گونه‌ای باشد که شرط دچار به هم ریختگی نشود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط اعضا و ریاست شورای شهر تهران، برنامه‌هایی را طراحی کردند و معتقد بودیم یکی از موضوعاتی که باید در این دوره به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، بخش مسکن است و اقداماتی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

چمران: شهرداری تهران برای ساخت مسکن توسط چینی‌ها نیاز به مجوز شورای شهر دارد

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رونق در ساخت و ساز مزیت‌های بسیاری را دارد، اضافه کرد: این موضوع علاوه بر کاهش قیمت مسکن، تاثیر بسزایی نیز در اشتغالزایی دارد که در دوره گذشته با توقف ساخت و ساز در تهران، مجموعه‌ای از اشتغال‌های متفاوت و متعدد متوقف شد و در نهایت این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نیز شد.

نادعلی تاکید کرد: آنچه که مدنظر شورا و شهرداری قرار دارد، اجرای طرح تفصیلی است که در قالب آن، طرح کمربند سبز دیده شده است؛ تاکید آن بر این است که ساختمان در قالب بلندمرتبه‌سازی انجام شود.

انتهای پبام/

دیگر خبرها

  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟