Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آبفا استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: یکی از اقدامات فوری که در چند ماه اخیر پس از یکپارچه‌سازی در اولویت قرار دادیم، آب‌رسانی به روستاهای استان است.

او تصریح کرد: به یقین خدمت رسانی در روستاها از اولویت بالایی برخوردار است به ویژه آنکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان سیستان و بلوچستان را روستانشینان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان افزود: جهت رفع مشکل کمبود و تأمین آب شهر هیرمند، قرقری، شندول و ۳۱۰ روستای دارای تنش با جمعیت ۵۰ هزار نفر، خط دوم سامانه آبرسانی حد فاصل شهرستان زهک تا شهرستان هیرمند بطول ۳۸ کیلومتر اجرا و به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است.

قاسمی با بیان این موضوع که شرکت آب و فاضلاب استان جهت محرومیت زدایی و رفع مشکل کم آبی با تمامی توان جهت انجام وظیفه آماده به خدمت میباشد افزود: برای حل مشکلات آب شرب روستایی به ‌صورت اساسی و بلندمدت نیازمند اعتبارات لازم و همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم تا با همدلی و تفاهم بتوانیم این خدمات را در روستاهای محروم نیازمند آب، در استان گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در حال حاضر با اقداماتی نظیر نصب الکتروپمپ کمکی جهت افزایش ظرفیت تأمین آب از شبکه شهری به خطوط روستایی در محل روستای صفدر میربیک به میزان ۳۰ لیتردرثانیه و نصب الکتروپمپ شناور در محل مخزن محمدآباد به منظور تقویت فشار و افزایش ظرفیت تأمین آب روستاهای منطقه هامون به میزان ۷۰ لیتر در ثانیه در مجموع ۱۰۰ لیتر درثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب در روستاهای شهرستان هامون اضافه شده است که تا حدودی مشکل این مناطق را مرتفع نموده ایم.

قاسمی در پایان افزود: جهت رفع مشکل روستاییان محترم، شرکت آب و فاضلاب اقدام به توزیع آب بصورت سیار نموده است تا مشکل کمبود آب، مرتفع شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب وفاضلاب روستایی رفع کمبود آب شرب آب رسانی به روستاها شرکت آب و فاضلاب تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد