Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه در "دانشگاه راتگرز" آمریکا نشان می دهد، سهولت یافتن اطلاعات در اینترنت به تمرکز و حافظه دانشجویان/دانش اموزان آسیب می‌زند و سبب می‌شود تا آنها نمرات پایینی در امتحانها کسب کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، یافته‌های این مطالعه که در مجله "Educational Psychology" منتشر شد، نشان داد که گوشی‌های هوشمند مقصر این امر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مطالعه محقان دو هزار و ۴۳۳ نفر را طی ۱۱ دوره مختلف مورد بررسی قرار دادند. آنها با بررسی دانشجویانی که تکالیف زیادی داشتند اما در امتحان نمرات پایین‌تری کسب کرده بودند دریافتند که به احتمال زیاد این افراد به جای اینکه خودشان تکالیف را حل کنند و به سوالات با دانش خود پاسخ دهند، پاسخ تکالیف را از طریق اینترنت یا منبع دیگری دریافت می‌کردند.

"آرنولد گلس"(Arnold Glass) نویسنده اصلی این مطالعه و استاد روانشناسی دانشگاه راتگرز گفت: هنگامی که دانش آموز با مراجعه به اینترنت تکالیف خود را انجام دهد معمولاً جواب صحیح را می یابند و نمره بالایی در بخش تکالیف کسب می‌کنند اما آنها خیلی سریع سوال و جواب را فراموش می‌کنند و بنابراین نمی‌توانند در امتحانات به آن سوالات پاسخ دهند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که در حالی که در سال ۲۰۰۸، ۱۴ درصد دانش آموزان در امتحانات نسبت به تکالیف خانه نمرات کمتری کسب کرده بودند، این تعداد در سال ۲۰۱۷ به ۵۵ درصد افزایش یافته بود زیرا استفاده از تلفن‌های هوشمند برای انجام تکالیف افزایش یافته است.

گلس گفت: وقتی دانش آموزان سوال تکالیفشان را بخوانند و درباره آنها فکر کنند و بدون اینترنت به آن سوالات پاسخ دهند این مشکل در امتحانات رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشی هوشمند امتحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی