Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن یزدانی دقیقا 4 سال پیش در روز 29 مرداد 1395 معادل 19 آگوست 2016 در سالن دوم کاریوکا شهر ریودوژانیرو برزیل به مدال طلای المپیک دست یافت.

اختصاصی طرفداری - از دید علاقه‌مندان به کشتی در ایران هیچ شک و تردیدی در شایستگی حسن یزدانی برای بردن مدال طلای المپیک 2016 ریودوژانیرو وجود ندارد، نکته‌ای که مورد تایید انور گدویف و اهالی کشتی روسیه نیست! حسن یزدانی در شرایطی در المپیک 2016 برزیل به مدال طلا رسید که بدون درنظر گرفتن مدال طلای احتمالی کمیل قاسمی در المپیک 2012، کشتی آزاد ایران 16 سال در حسرت مدال طلای المپیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انور گدویف در حالی پا به میدان المپیک 2016 گذاشت که شاید تنها جوردن باروز امریکایی را سد راه خود در مسیر کسب مدال طلای وزن 74 کیلوگرم می‌دانست، نفر سوم جهان در سال 2015 که با قرعه‌ای دشوار روبرو بود پس از پیروزی در کشتی نخست مقابل بکزاد عبدالرخمانوف ازبک در مرحله یک‌چهارم نهایی در یک فینال زودرس مقابل مدافع عنوان قهرمانی ایستاد و در رقابتی تاکتیکی و نزدیک 3-2 از سد باروز گذشت، گدویف که بعد از کشتی با حریف امریکایی به شدت خسته بود در مسابقه نیمه‌نهایی در حالی که با شکافته شدن ابرو دچار خونریزی هم شده بود با دشواری فراوان 5-4 جبرئیل حسنوف آذربایجانی را هم شکست داد تا حریف جوان 21 ساله ایرانی در فینال المپیک شود.

لحظه‌ای از رقابت باروز و گدویف که دو کشتی‌گیر تا آستانه درگیری فیزیکی هم پیش رفتند

در رقابت نهایی گدویف که با سری بانداژشده وارد تشک شده بود از همان ابتدای کار دچار خونریزی شد تا کشتی بارها و بارها متوقف شود، به همین دلیل بین لحظه سوت شروع تا سوت پایان این کشتی شش دقیقه‌ای، 17 دقیقه فاصله افتاد و کشتی‌گیر روس نزدیک به 7 دقیقه از زمان استراحت پزشکی استفاده کرد. از دید مربیان و کشتی‌دوستان ایرانی قطع شدن مکرر کشتی بر حسن یزدانی جوان‌تر و پرنفس‌تر تاثیر منفی داشت و افراد بدبین‌تر هم معتقد بودند که مربیان روسیه به عمد از چند ساعت فاصله بین کشتی نیمه‌نهایی و فینال برای درمان و بانداژ بهتر انور گدویف استفاده نکردند تا کشتی‌گیر روس به بهانه خونریزی زمان بیشتری برای استراحت در طول کشتی داشته باشد. اما در سوی دیگر میدان، روس‌ها اعتقاد داشتند که مصدومیت عامل اصلی شکست کشتی‌گیر کشورشان بوده است، انور گدویف هم بعد از کشتی اعلام کرد که به دلیل بانداژ سفت و محکمی که در تایم دوم کشتی روی سر وی انجام شد توانایی دیدن و شنیدن را به طور کامل نداشته و هر بار دیگری که با حسن یزدانی کشتی بگیرد به راحتی او را شکست خواهد داد. بووایسار سایتیف نابغه کشتی آزاد روسیه که برای سالیان طولانی در همین وزن قهرمان جهان و المپیک بود هم در اظهارنظری گفت که گدویف کشتی‌گیر برتر این رقابت بوده و این مبارزه باید با نتیجه 6-4 به سود گدویف به پایان می‌رسید!

حقه مربی روسیه و داوری که هوشیار بود

حسن یزدانی در فاصله 35 ثانیه مانده تا پایان کشتی همچنان 6-4 از حریف عقب بود و در این لحظه برای آخرین بار اقدام به زیرگیری کرد، بعد از گذشت حدود 10 ثانیه و در حالی که یزدانی در حال تکمیل زیرگیری خود بود سرمربی روسیه زامبولات تدیف عروسک اعتراض را به وسط تشک پرتاب کرد، اعتراض رقیب سابق رسول خادم در حالی بود که هنوز فنی اجرا نشده بود. ضمن اینکه طبق روال معمول مربیان در صورت درخواست بازبینی عروسک چلنج را به کنار تشک پرتاب می‌کنند اما سرمربی روسیه که هدف دیگری داشت عروسک را به میان درگیری دو کشتی‌گیر و مقابل پای داور وسط انداخت. دلیل این اقدام تنها قطع کشتی و گرفتن فن از دستان حسن یزدانی بود، اما داور وسط این رقابت استانیسلاو شرنک از کشور اسلوونی فریب حیله سرمربی روسیه را نخورد و با اعمال صحیح قانون، کشتی را در هنگام اجرای فن قطع نکرد. در صورتی که داور وسط به عمد یا از روی عجله سوت می‌زد و کشتی را قطع می‌کرد، حسن یزدانی دیگر زمان چندانی برای جبران دو امتیاز عقب افتاده نداشت و سوت داور و گرفتن فن از کشتی‌گیر ایرانی یک اتفاق عادی تلقی می‌شد، موردی که مشابه آن بارها در مسابقات دیگر برای کشتی‌گیران ایرانی و غیرایرانی اتفاق افتاده است و موارد این‌چنینی حتی جزو اشتباهات داوری هم محسوب نمی‌شوند!

اشتباه عجیب زامبولات تدیف

در فاصله 3 ثانیه تا پایان و بعد از قطع کشتی، داور وسط از زامبولات تدیف در مورد اعتراض وی سوال کرد، در این هنگام سرمربی روسیه که تحت تاثیر هیجانات مسابقه فینال به شکل عجیبی متوجه عقب افتادن کشتی‌گیر خود نشده بود، اعتراض خود که در واقع برای قطع کشتی انجام شده بود را پس گرفت تا کشتی با همان نتیجه 6-6 به سود قهرمان کشورمان به پایان برسد، تنها در این لحظه بود که سرمربی روسیه و دستیاران پرشمارش متوجه تابلوی امتیازات شدند، در این هنگام زامبولات تدیف روی تشک آمد و برای لحظاتی با داور وسط و سپس با رئیس تشک زک ارت از امریکا به جر و بحث پرداخت. داور امریکایی طبق قانون به دلیل تاخیر در اعتراض، چلنج جدید سرمربی روسیه را نپذیرفت و به وی کارت زرد نشان داد تا کشتی با همان نتیجه 6-6 به طور رسمی پایان پیدا کند. در صورت پذیرفتن این اعتراض، فیلم مسابقه توسط هیئت ژوری بازبینی می‌شد و رای این هیئت دو نفره قزاقستانی و مراکشی با توجه به اتفاقاتی که در روزهای بعد مسابقات کشتی افتاد قابل پیش‌بینی نبود.

عروسک اعتراض در دستان داور وسط اسلوونیایی

ویدئو ثانیه‌های پایانی این رقابت و حواشی بعد از آن با گزارش هادی عامل:

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سرمربی روسیه انور گدویف حسن یزدانی المپیک 2016 مدال طلای کشتی گیر داور وسط تا کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی متفاوت به دیدار روز گذشته معلمان با رهبر انقلاب + فیلم

روز گذشته جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که در ادامه بخش‌هایی اجمالی از این دیدار و از زاویه‌های دیگر  را مشاهده می‌کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • نگاهی متفاوت به دیدار روز گذشته معلمان با رهبر انقلاب + فیلم
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست