Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از کاهش 31 درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد و گفت: بازرسان کار این اداره کل در 4 ماهه سال 99 با انجام 9223 بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار بر اجرای صحیح آیین نامه های ایمنی کارگاهها و سایر مقرات قانون کار نظارت کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی سنجری در رابطه با این خبر اظهار کرد: بازرسی کار یکی از مهمترین حوزه ها در مدیریت روابط کار است که اقدامات آنان همواره نقش مهمی در خصوص پیشگیری از حوادث ناشی از کار داشته و می توان گفت رسالت و وظیفه بازرسان کار در این اداره کل بسیار خطیر و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:حوزه بازرسی کار، در راستای وظایف ذاتی خود مبنی بر حفظ و صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط کار، اقدام به افزایش کمیت و کیفیت بازرسی های ادواری توسط بازرسان کار خود کرده است که بازرسان کار این اداره کل در 4 ماهه سال 99 با انجام 9223 بازرسی( ادواری و موردی) از کارگاههای مشمول قانون کار بر اجرای صحیح آیین نامه های ایمنی کارگاهها و سایر مقررات قانون کار نظارت کردند .
سنجری در ادامه اعلام کرد: در این مقطع حساس و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا،ما به عنوان دستگاهی که صیانت از نیروی کار را بر عهده دارد،علاوه بر پیگیری و بازرسی های انجام گرفته از ابتدای سال بحث نظارت بر عملکرد و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را در کارگاه ها و بنگاه های تولیدی و اقتصادی استان رصد کرده و یکی از مسائل مهم برای ما پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی بود که در 4 ماهه سال 99 بازرسان کار این اداره کل توانسته اند با تحقق 100 درصد تعهد پیش بینی شده عملکرد مثبت و قابل قبولی را ارائه کنند و با شرکت فعال در جلسات کمیته های فنی و بهداشت کار کارگاهها ، بازرسی های مستمر و ارائه آموزشهای لازم به جامعه هدف در کاهش 31 درصدی حوادث ناشی از کار استان نسبت به مدت مشابه سال 98 موفق عمل کنند .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و نهادینه سازی فرهنگ ایمنی در جامعه کار و تولید استان قطعاً نقش بازرسان کار در افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از حوادث شغلی چشمگیر و اثر گذار است به همین جهت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، تامین ابزار و تجهیزات بازرسی می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.
وی افزود: تعداد حوادث اتفاق افتاده در 4 ماهه سال 1398 تعداد 163 حادثه بوده است که با تلاش انجام گرفته و برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه هدف و انجام بازرسی های منسجم و افزایش سطح ایمنی کارگاهها این تعداد در سال 99 به 112 حادثه کاهش پیدا کرده است که کاهش 31 درصدی را نشان می دهد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پایان تاکید کرد:با توجه به گستره جغرافیایی ، تعداد جمعیت و تعداد بالای کارگاهها و معادن نسبت به سایر استانهای کشور این عملکرد حائز اهمیت است و نشان از حساسیت بازرسان و وجدان کاری آنان دارد.
وی آموزش جامعه هدف و افزایش سطح ایمنی کارگاهها را از اهداف این اداره کل برشمرد و تصریح کرد : ایمنی قسمتی از اصول اجرایی هر کار است و اصولا انجام هر کاری بدون رعایت الزامات ایمنی استقبال از خطرست و لازم است در کنار تلاش مستمر و فعالیت متعهدانه بازرسان کار،کارفرمایان و کارگران نیز نسبت به رعایت اصول ایمنی تلاش بیشتری معمول نمایند تا از بروز حوادث ناشی از کار و بالطبع از صدمات روحی ، مالی ، جانی و سایر خسارات و هزینه ها که به سبب آن به جامعه تحمیل می شود جلوگیری بعمل آید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی حوادث ناشی از کار ایمنی کارگاهها اداره کل 4 ماهه سال بازرسان کار قانون کار کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود