Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص تغذیه گفت: عوامل التهابی در بدن افراد چاق بیشتر از میزان طبیعی است؛ بر همین اساس احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا بیشتر است.

به گزارش فارس، فرزاد شیدفر، استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اهمیت توجه به موضوع چاقی، اظهار داشت: به نظر من چاقی یک بیماری مزمن است و بسیاری از عوامل در بروز آن نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادات غلط غذایی، مصرف غذاهای ناسالم، تحرک نداشتن، عوامل ژنتیکی و رفتاری در ابتلا به چاقی موثراند؛ بنابراین برای پیشگیری و درمان چاقی باید به همه این عوامل توجه کرد.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: همچنین چاقی خطر ابتلا به دیابت، مشکلات قلبی - عروقی، پوکی استخوان و کبدچرب را افزایش می‌دهد؛ بنابراین پیشگیری و درمان چاقی بسیار حائز اهمیت است.

شیدفر درباره درمان چاقی، گفت: در اکثر موارد، درمان چاقی با اصلاح الگوی غذایی و تحرک بدنی انجام می‌گیرد ولی در مواردی عوامل ژنتیکی هم در بروز چاقی تاثیرگذار است که در چنین مواردی باید درمان چاقی به صورت جامع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در صورتی که نمایه شاخص توده بدنی، بالاتر از ۳۰ و وزن فرد بیش از حد معمول باشد از درمان دارویی در کنار اصلاح الگوی غذایی و تحرک استفاده می‌شود؛ در صورتی که شاخص توده بدنی نیز بالاتر از ۲۷ باشد و فرد مبتلا به بیماری‌های مانند فشار خون و دیابت باشد نیز باید برای کنترل و درمان چاقی درمان دارویی لازم توسط پزشک متخصص مربوطه انجام گیرد.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره ارتباط چاقی و بیماری کرونا، گفت: عوامل التهابی در بدن افراد چاق بیشتر از میزان طبیعی است؛ بر همین اساس احتمال و خطر ابتلای افراد مبتلا به چاقی به بیماری کرونا بیشتر است؛ بنابراین در صورتی که وزن افراد ایده آل باشد و گرفتار چاقی نباشند خطر ابتلا به کرونا به میزان قابل ملاحظه‌ای در فرد کاهش می‌یابد.

شید فر افزود: این مسئله در بسیاری از مقالات علمی جهان در حال حاضر مطرح شده و مورد تایید قرار گرفته است؛ضمن اینکه به دلیل همین عوارض ناشی از چاقی این خطر وجود دارد که شدت بیماری هم در افراد مبتلا به چاقی بیشتر باشد.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: همچنین چاقی بخش زیادی از هزینه‌های درمانی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد؛ چرا که چاقی نیز زمینه‌ساز ابتلای افراد به سندروم متابولیک، کبدچرب، دیابت، مشکلات قلبی- عروقی و فشار خون است.

وی خاطرنشان کرد: افراد به هیچ عنوان برای درمان چاقی از رژیم‌های خودسرانه استفاده نکنند؛ چرا که نه فقط این راهکار موثر نیست، بلکه می‌تواند عوارض زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری افراد چاق معرض خطر کرونا ویروس کرونا کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری درمان چاقی خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • رضا شیخی درگذشت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس