Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هیئت وزیران امروز با هدف ارتقاء سطح درآمدی مشمولین قانون کار، با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۳۹۹ موافقت کرد. تاریخ انتشار: 14:21 - 29 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۸۴۱۴



در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی، گزارشی را از پیشرفت‌ها و دستاورد‌های صنایع دفاعی کشور پس از انقلاب اسلامی و به ویژه سال ۱۳۹۸ در حوزه‌های پدافند هوایی، رزم هوایی، دریایی، زمینی و صنایع راهبردی موشکی بالستیک و کروز، ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




در این گزارش، بر اهمیت اقتدار دفاعی کشور با توجه به موقعیت راهبردی آن و استمرار دشمنی‌های استکبار جهانی تأکید شد و پیشرفت‌های صنایع دفاعی در حفظ اقتدار دفاعی به صورت مشروح تبیین گردید.

رئیس جمهور و سایر اعضای هیأت دولت ضمن تبریک روز صنعت دفاعی به تمامی دانشمندان، مستضعفان و کارکنان صنایع دفاعی، از تلاش‌های مؤثر آنان در حفظ و ارتقای بازدارندگی دفاعی تقدیر کردند.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی و به تصویب هیأت وزیران رسید.


موافقت دولت با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار
هیأت وزیران با هدف ارتقاء سطح درآمدی مشمولین قانون کار، با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۳۹۹ موافقت کرد.

بر این اساس، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۹ مبلغ سه میلیون ریال تعیین شد.



اختصاص اعتبار برای طرح‌های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه

با تصویب دولت، مبلغ ۶۴۰۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای طرح‌های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه، پس از کسر اعتبار مصوب سال ۱۳۹۹ برای عملیات اجرایی مربوط و به منظور مدیریت خشکسالی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، اختصاص یافت.

دولت همچنین دستگاه‌های اجرایی مربوط را موظف کرد آن بخش از اعتبارات را که از محل منابع عمومی در قالب جدول مربوط تعیین گردیده است، در اولویت تخصیص و پرداخت خود قرار داده و سهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه را در موافقتنامه مربوط اعمال کنند.

دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.



درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به برخی از لوایح

دولت در اجرای ماده (۱۰۰) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از مجلس تقاضا کرد تا با اولویت نسبت به رسیدگی به تعدادی از لوایح در دست بررسی اقدام نماید.



رفع اختلاف بین وزارت نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص بهره برداری از پلاک‌های ثبتی واقع در بخش ۳ تهران

دولت در ادامه، درخصوص رفع اختلاف بین وزارتخانه‌های نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین بهره بردار پلاک‌های ثبتی واقع در بخش ۳ تهران، تصمیم گیری کرد.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هیئت وزیران حق مسکن افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند