Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:16:55 GMT

اقدامات بیمه سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۱۶۸۳

اقدامات بیمه سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: بیمه سلامت در هیچ شرایطی از جمله وضعیت کنونی جامعه ارائه خدمات به بیماران را معطوف به دریافت اعتبار نمی‌کند.

قیصر حافظی 29 مردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه کاهش تردد مردم یکی از رویکردهای مهم و مورد توجه مسئولان کشور با هدف جلوگیری از افزایش میزان ابتلا افراد به ویروس کرونا است، اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ در کشور، مراجعه حضوری بیشتر افراد به مراکز درمانی و مواجهه آن‌ها با محیط آلوده به ویروس تا حد زیادی پیشگیری و جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با راه اندازی و فعال بودن این سامانه در چهارمحال و بختیاری‌ طی یک ماه حدود ۴۰۰ هزار تماس با این سامانه برقرار شد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور راهنمایی بهتر و دقیق‌تر مردم برای آشنایی بیشتر با ویروس کرونا، گروهی متشکل از پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه با هدف ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری و راهنمایی کارشناسان پاسخگو با سامانه ۱۶۶۶ تشکیل شد.

وی در خصوص نظارت نامحسوس بر شیوه برخورد کارشناسان در پاسخ‌دهی به مردم اضافه کرد: در بسیاری از موارد کارشناسان با سعه صدر و در کمال ادب و متانت پاسخگو مردم بودند.

حافظی از ساخت کلیپ‌های آموزشی و ارائه آن در رسانه‌ها از جمله تلویزیون و فضای مجازی با رویکرد پرداختن به مسائل مرتبط با سلامت روان افراد تاکید کرد و بیان کرد: هدف از ساخت کلیپ‌ها و انتشار آن‌ها مدیریت اوقات فراغت مردم با توجه به سیاست در خانه بمانیم، بوده است.

 وی با بیان اینکه ارزیابی وسع متقاضیان بیمه رایگان بر اساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان ۳۰ روز زمان لازم دارد، گفت: در بیمار کرونایی دوره بستری برخی ۶ الی ۱۴ روز و حتی کوتاه تر از زمان ارزیابی وسع بود و در نتیجه حمایت و صیانت مالی نصیب او نمی‌شد، از طرفی بیمار خود را قبل از بیماری بیمه نکرده بود پس ما باید بین شرایط خاص کشور( اپیدمی کووید۱۹)  قوانین و خط قرمز بیمه راهی را انتخاب می‌کردیم.

حافظی تاکید کرد: با اتخاذ تمهیداتی ویژه در کوتاه کردن زمان، ارزیابی وسع فرد مورد نظر و با کمک وزارت رفاه شرایط خاص را انتخاب و برای این مهم راهکار قانونی هم پیدا کردیم، لذا هر فردی که روی تخت بیمارستان تشخیص کرونا برای او داده و بر روی تخت بیمارستان بیمه می‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری سازمان بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت