Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضلی با اشاره به پتانسیل گیلان در حوزه مد و لباس، گفت: باید در طراحی های جدید از طرح های سنتی لباس گیلانیان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، «فیروز فاضلی» امروز(چهارشنبه،۲۹ مرداد) در نشست بررسی معضلات و مشکلات کارگروه مد و لباس گیلان در سالن جلسات اداره کل ارشاد، اظهار کرد: بحث مد و لباس در خلقت انسان‌ها نهادینه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه انتخاب با مد و لباس عجین شده است و در صورت نبود این انتخاب جهان دچار تکرار می‌شود، افزود: انتخاب‌ها بر اساس نوع آن، ارزیابی می‌شود که در حوزه مد و لباس نیز انتخاب حرف اول را می‌زند و بر اساس نوع انتخاب لباس ارزیابی می‌شویم.

 

وی با اشاره به اینکه بحث مد و لباس جدای از خلقت مطرح نمی‌شود زیرا انسان ذاتاً تنوع طلب است، گفت: تنوع طلبی باید ارضا شود و بهترین راه ارضا، برون داد این تنوع طلبی بوده که در انتخاب در نوع پوشاک خود را به نمایش می‌گذارد.

 

فاضلی با بیان اینکه در دنیا انسان تنها موجود نبوده و ذاتاً به دیدن شدن علاقه دارد، تصریح کرد: بهترین راهکار برای دیدن شدن مد و لباس و نوع پوشاک است که در سایه ساماندهی این حوزه می‌تواند سبب دیده شدن شود.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش روابط اجتماعی فعالان مد و لباس نگاه هنری داشته و برای طرح خود ارزش قائل هستند، گفت: گیلانیان به خوش لباسی معروف هستند لذا باید در این زمینه نگاه‌های ویژه باشد در فلسفه اسلامی واژه‌ای به عنوان شال که وجود دارد که طبع و اساس درونی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد، زمانی که این موضوع مد نظر قرار می‌گیرد باید برون داد آن به نمایش گذاشته شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه اقبال گیلانیان به تنوع و بهره گیری از رنگ‌های متنوع ملموس بوده و طرح لباس گیلانیان قدیم چشم نواز است، افزود: این تنوع طلبی در لباس در میان بانوان و آقایان گیلانی یکسان بوده و در بوم زیست گیلانیان نهادینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه مد و لباس گیلان، طراحان و فعالان بسیار خوبی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: زیر مجموعه کارگروه مد و لباس باید درست انتخاب شود. در بخش مجوزها، باید از خود استان گیلان به مرکز اعلام شود اجازه نمی‌دهیم هر موردی با داشتن مجوز برای فعالیت به استان بیاید.

 

فاضلی تأکید کرد: در جهت ارتقای فعالیت‌های حوزه مد و لباس در استان گیلان همکاری و حمایت خواهد شد و تعامل خواهیم داشت.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح های سنتی کارگروه مد و لباس حوزه مد و لباس لباس گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی ناحیه یک مرکز استان، ضمن تبریک ایام و گرامیداشت روح شهید معلم و استاد الگو شهید مطهری و ۲۰ شهید دانش آموزی ناحیه یک شهر ساری و چهار شهید فرهنگی، اظهار کرد: دانش آموزان نسل‌های جدید از نظر فرهنگی فضای ذهنی، قلبی و فرهنگی شهدا را بشناسند و راهشان را ادامه دهند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: شیاطین می‌خواهند از نظر فرهنگی دنیای درون نسل جدید ما را جور دیگری بسازند و با دنیای درون شهدای ما متناقض باشد و باید در این راستا هوشیار بود و کار فرهنگی و جهادی کنیم.

وی تاکید کرد: باید دانش آموزان و نسل‌های جدید را با آن فضای فرهنگی و معنوی که خدا دوست دارد آشنا کنیم آن وقت به یک محمدحسین فهمیده و شهدای دانش‌آموزان می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: دانش‌آموزان ما باید با مسجد آشنا شوند و اهل مسجد و نماز اول وقت باشند زیرا صدای اذان را شیاطین را دور می‌کند، اما اگر صدای اذان، قرآن و نماز خبری نباشد شیطان نزدیک می‌شود.

این مسئول بیان کرد: رأس شیاطین آمریکاست و امپراطور رسانه‌ای دشمنان، مردم را دور خود جلب می‌کند و می‌خواهد الگوهای خود را نشان دهند درحالی که عاقبت گوش کردن حرف شیطان جهنم و عاقبت حرف خداوند بهشت است.

کد خبر 6092199

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد