Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشهد، بیست و یکمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در واحد مشهد برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در مشهد مقدس و زیارت بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در آستانه ماه محرم، گفت: جلسه هیأت امنا، فرصت مغتنمی برای پرداختن به عملکرد سال قبل و اخذ تدابیری برای سال تحصیلی جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارهای صورت گرفته طی دوسال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی، یکی کردن سال مالی با سال تحصیلی است.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر شهریه دانشجویی است و این دانشگاه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند، اظهار داشت: براین اساس باید سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی برابر سال تحصیلی باشد. بودجه یک نگاشت عملیاتی از برنامه دانشگاه است.

دکتر طهرانچی به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال اخیر اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی و اجتماعی است که رویکرد تقاضامحور دارد و عرضه محور نیست. در واقع دانشگاه های دولتی چون از دولت بودجه می گیرند، لذا عرضه محور هستند و ما در تلاش هستیم با طرح هایی چون سراهای نوآوری، مدارس مهارتی و فنی جهت‌گیری تقاضامحور را تقویت کرده و عرضه محور نباشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دراین جلسه با اشاره به ایجاد نظام یکپارچه سازی پایان نامه و رساله، افزود: در این نظام از پروپوزال تا جلسات دفاع مدیریت می شود و نظام موضوعات مختلف قابل جستجو است . همچنین صدهزار پایان نامه و رساله مدیریت و کیفیت کنترل می‌شود و در 18 هزار زمینه پژوهشی موضوعات کلان قابل بررسی است.

وی به الگوگیری از بُردهای پزشکی در رساله های دکتری اشاره کرد و گفت: هیأت های ممیزه تخصصی برای هر رساله به صورت پیش دفاع برگزار و کفایت علمی هر رساله مشخص می‌شود. در هیأت های ممیزه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی از سراسر کشور عضویت دارند. این موضوع کمک مؤثری به ارتقای کیفی رساله هاست.

دکتر طهرانچی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت توجه به کیفیت‌بخشی به تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: دانشجویان مقطع دکتری پژوهش را جدی گرفته و به دستاوردهای دانش بنیان و برگزاری نظریه پردازی توجه کنند.

وی با اشاره به ایجاد نظام یکپارچه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: در گذشته هر واحد دانشگاهی یک مدیریت آموزشی مستقل داشت، لذا امکان کنترل وجود نداشت. در 37 سال گذشته اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی منفک و جزیره ای بود، اما امروز امکان تقلب آموزش و جعل مدرک در نظام یکپارچه آموزش وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نظام یکپارچه آموزش را در صیانت از دانشگاه مؤثر دانست و گفت: اینک در بزرگترین نظام آموزش کشور شاهد ثبت یک میلیون موضوع با کدینگ یکپارچه برای 155 هزار درس هستیم.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عملکرد موفقی در زمان شیوع کرونا داشتند

دکتر طهرانچی با ابراز رضایت از عملکرد واحدهای دانشگاهی در مبارزه با کرونا و برگزاری موفق کلاس ها به صورت مجازی و غیرحضوری، گفت: با عملکرد موفق واحدها در آموزش مجازی، شاهد برگزاری 280‪ هزار درس در هفته با همکاری 24 هزار عضو هیأت علمی و 60 هزار حق التدریس بودیم. این امر یک اتفاق بزرگ بود که با فراهم آوردن زیر ساخت های مناسب و همکاری مجموعه دانشگاه محقق شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توجه دانشگاه ها به یادگیری عمیق، مفید و کاربردی، گفت: شعار امسال دانشگاه آزاد اسلامی را یادگیری عمیق قرار دادیم. به رسالت اجتماعی خود واقف هستیم، مسئولیت اجتماعی خود را می دانیم و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

167 / 167 طرح پایش محمدمهدی طهرانچی کدینگ نظام یکپارچه دانشگاه آزاد مشهد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح پایش محمدمهدی طهرانچی کدینگ نظام یکپارچه دانشگاه آزاد مشهد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نظام یکپارچه آموزش دکتر طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسات هیأت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و با ارتقا مرتبه علمی ۱۰ عضو هیأت علمی به استادی موافقت شد.

در این جلسات با ارتقا مرتبه علمی دکتر مژگان امتیازجو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر سیدمسلم سیدالحسینی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دکتر مهدی شمسایی مهرجان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر شهرام صداقت حور عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دکتر صدیقه میرابوطالبی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر سعید کامیابی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، دکتر مریم قراچورلو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر نادر جعفرنیا دابانلو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی خادمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و دکتر زهره مشکاتی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به مرتبه استادی موافقت شد.

مژگان امتیاز جو با مدرک دکتری تخصصی زیست شناسی دریا، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای بیش از ۱۶۰ مقاله، ۳ کتاب و سه اختراع «پکیج ها و ستون های میکروبی تثبیت شده حدف آلاینده فلز سنگین جیوه ( فیلتر زیستی) از صنایع»، «مکمل غذایی پرورش ماهی قزل الای رنگین کمان جهت از بین بردن سلول های سرطانی پوست با استفاده از اسپیرولینا» و «شیرغنی شده با نانوحامل های لیپیدی حاوی ترکیبات زیست فعال دریایی» است.

سید مسلم سیدالحسینی دارای مدرک دکتری تخصصی شهرسازی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است که دارای ۲ ایده ثبت شده، ۱۳ طرح پژوهشی،۱۲۷ مقاله ISI ، علمی پژوهشی است.

مهدی شمسایی مهرجان با مدرک دکتری تخصصی شیلات، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۸۰ مقاله ISI، علمی ـ پژوهشی و است. وی همچنین ۷ کتاب و بیش از ۶ اختراع است.

شهرام صداقت‌حور با مدرک دکتری باغبانی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است که دارای ۵ جلد کتاب، بیش از ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی، ISI و ۹ طرح پژوهشی است.

صدیقه میرابوطالبی با مدرک دکتری فیزیک عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای ۴۴ مقاله ISI، ۱۴ مقاله علمی پژوهشی، ۷ طرح و یک کتاب است.

سعید کامیابی با مدرک دکتری جغرافیای طبیعی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۶ کتاب و ۱۰ طرح پژوهشی است.

مریم قراچورلو با مدرک دکتری مهندسی کشاورزی ـ علوم و صنایع غذایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۵۴ مقاله ISI، بیش از ۷۰ مقاله علمی پژوهشی، ۵ کتاب و ۳ طرح پژوهشی است.

نادر جعفرنیا دابانلو با مدرک دکتری برق عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۱۶ کتاب و ۶ اختراع در زمینه مهندسی پزشکی است.

علی خادمی با مدرک دکتری تخصصی روان‌شناسی عمومی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است که دارای بیش از ۱۷۰ مقاله ISI و علمی پژوهشی، ۱۹ طرح پژوهشی و ۸ کتاب است.

زهره مشکاتی با مدرک دکتری تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی و ۱۰ طرح پژوهشی درون و برون دانشگاهی و ۷ جلد کتاب است.

کد خبر 6091928

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند