Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با روشن شدن نور امید برای کشف واکسن موثر برای مقابله با ویروس کرونا، کشور‌های جهان به دنبال واکسیناسیون عمومی در مقابل این ویروس هستند. براساس برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت نسخه اولیه واکسن کرونا احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، کلوس چیکتوک، رئیس انستیتوی پارل ارلیچ آلمان، اعلام کرد: در آزمایش مرحله اول و دوم واکسن کرونا بر روی انسان، شاهد ایجاد پاسخ ایمنی و ساخته شدن آنتی بادی (پادتن) در بدن افراد بودیم. اگر مرحله سوم آزمایش انسانی نیز با موفقیت انجام گیرد و پاسخ ایمنی در افراد ایجاد شود می‌توانیم واکسیناسیون عمومی در کشور را از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کنیم.

او افزود: احتمال خیلی زیاد بتوانیم مرحله نخست واکسیناسیون را در سال ۲۰۲۱ بر روی مردم آغاز کنیم. در این مرحله، مردم دوز اول واکسن را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

تاثیرات مخرب ویروس کرونا بر مغز و راهکار‌هایی ساده برای جلوگیری

در روز‌های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان دوباره شاهد افزایش بود. موسسه رابرت کخ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک هزار و ۵۱۰ مورد جدید از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور ثبت شده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۲۲۶ هزار نفر افزایش یافت. با این حال، این موسسه می‌گوید نزدیک به ۴۰ درصد مبتلایان از کوزوو، ترکیه و کرواسی وارد این کشور شده اند.

تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در آلمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند. دولت آلمان امیدوار است با کشف واکسن کرونا و واکسیناسیون عمومی در جامعه بتواند شیوع این ویروس را تحت کنترل درآورد. آلمان جزو موفق‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مدیریت شیوع ویروس کرونا بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون عمومی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت