Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پارچه یادشده از طریق ترکیب نایلون و کتان و نیز برخی مواد شیمیایی غیرسمی تولید شده است.

این پارچه کاربرد نظامی خواهد داشت و قرار است از آن برای تولید اونیفورم‌های جدید نظامی استفاده شود که علاوه بر مقاومت بالا راحتی سربازان را نیز تضمین کنند.

پیش از این اونیفورم‌های نظامی تولید شده بودند که از قابلیت‌هایی مانند استتار دیجیتال، محافظت در برابر عوامل بیولوژیکی و شیمیایی، محافظت در برابر انفجار و ایجاد گرمای درونی برخوردار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تولید اونیفورم ضد حریق و دافع حشرات تا به حال سابقه نداشته است.

اونیفورم سازه با شرایط آب و هوایی متنوع نیز سازگاری دارد، بادوام است و به سادگی قابل شستشو خواهد شد.

یکی از مزایای مهم این اونیفورم هزینه پایین تولید آن است. اگر چه پیش از این نیز لباس‌های محافظ ضدآتش برای استفاده آتش نشان‌ها تولید شده بود، اما هزینه تولید این نوع البسه بسیار بالاست و برای تولید انبوه و استفاده سربازان مناسب نیست.

ماده اصلی ترکیب شده با ترکیب ۵۰ – ۵۰ نایلون و کتان این پارچه، ترکیبی حاوی فسفر غیر سمی به نام اسید فیتریک است که از دانه‌ها، آجیل‌ها و غلات حاصل می‌شود. برای دفع حشرات یک ماده دافع غیرسمی معروف به پرمترین به کار گرفته شده که یک ماده شیمیایی مصنوعی است و مانند عصاره طبیعی گل داودی عمل کرده و به راحتی قابل تزریق به الیاف است.

کد خبر 5002916

منبع: مهر

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی مهار آتش سوزی حشرات فناوری پلیمر ویروس کرونا تحقیقات علمی نوآوری اینوتکس شرکت دانش بنیان واکسن کرونا ایالات متحده امریکا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری اینترنت استارت آپ شبکه اجتماعی تیک تاک هوش مصنوعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از توقیف یک دستگاه تریلر حامل ۳ هزار و ۸۰۰ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان بروجرد خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز هشتم اردیبهشت‌ ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان بروجرد در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه تریلر کشنده حامل بار مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در تحقیقات از این خودرو موفق به کشف ۳ هزار و ۸۰۰ طاقه پارچه خارجی فاقد مجوز و قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش محموله توقیف شده بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم به همراه پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.  

سردار الهی تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از قشر زحمتکش کارگر، مبارزه بی‌امان پلیس با قاچاقچیان و مخلان اقتصادی با قاطعیت ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • پیروزی بزرگ تیم عزت‌اللهی برابر العین کرسپو
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند